بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۹۹۵۹۹
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰
گالری‌ها و مرکزهای هنری تهران با برگزاری نمایشگاه‌هایی میزبان هنردوستان هستند.
تدبیر24»مجسمه‌های تونی کرگ، هنرمند انگلیسی-آلمانی این روزها در موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش درآمده است. در این نمایشگاه ۶۰ مجسمه و ۱۴۰ اثر روز کاغذ به نمایش گذاشته شده که قدیمی‌ترین اثر آن متعلق به سال ۱۹۷۰ و جدیدترین اثر تونی کرگ برای این نمایشگاه به ابتدای همین سال میلادی بازمی‌گردد.

نمایشگاه آثار این هنرمند با عنوان «ریشه‌ها و سنگ‌ها» که دوم آبان ماه افتتاح شد، تا ۲۲ دی ماه در موزه هنرهای معاصر تهران ادامه دارد.

گالری ساربان

«بی‌تفاوتی»های اوژن شیراوژن  روی دیوار می‌روند؛ این نمایشگاهِ نقاشی، دربرگیرنده ۱۶ اثر بزرگ و  ۱۰ اثر کوچک فیگوراتیو با تاکید بر پرتره و با تکنیک رنگ و روغن روی بوم است که تا دوشنبه ۲۵ دی ماه در در گالری ساربان روی دیوار است.

این نمایشگاه تازه‌ترین کارهای شیراوژن است که طی سال‌های ۹۴ تا ۹۶ خلق‌شان کرده است.

نمایشگاه «بی‌تفاوتی» از جمعه ۱۵ تا دوشنبه ۲۵ دی‌ماه ۹۶ برقرار است. علاقمندان می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه همه‌روزه به جز سه‌شنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ به گالری ساربان، واقع در خیابان سهروردی شمالی، خیابان هویزه غربی، نبش شهید یوسفی، پلاک ۱۳۰ مراجعه کنند.

نگارخانه نگر

نوزده اثر ترکیبی از گرافیک، تصویرسازی و کلاژ علی انصاری با نام «والس قلندر» به نمایش درمی‌آیند.

این نمایشگاه حاصل تاثیرات بصری و شنیداری این هنرمند در طول ۱۶ سال سفر و کارهای گوناگون است.

نمایشگاه این هنرمند با عنوان جمعه ۱۵ دی ماه از ساعت ۱۶ تا ۲۱ در نگارخانه نگر افتتاح می‌شود؛ علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند تا ۲۰ دی ماه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ به قیطریه، خیابان روشنایی، ضلع جنوبی پارک قیطریه، کوچه دلارام، پلاک ۳۳، زنگ ۳ مراجعه کنند.

خانه هنرمندان ایران

سومین دوره نمایشگاه «ورسوس» با تمرکز بر شناسایی استعدادهای نسل جوان و معرفی آنها به جامعه هنری از تاریخ ۱۵ تا ۲۵ دی در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود و در این رویداد نمایشگاهی نزدیک به ۱۰۰ اثر از نقاشان ۱۸ تا ۳۵ سال در معرض دید علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

این نمایشگاه در تاریخ ۱۵ تا ۲۵‌ دی در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

گالری آتبین

اکبر یادگاری بعد از سال‌ها زندگی، کار و برگزاری نمایشگاه‌های نقاشی متعدد در آلمان و سایر کشورها نخستین نمایشگاه خود با عنوان «تروما از کلن» را ۲۲ دی تا سوم بهمن‌ماه در گالری آتبین برگزار می‌کند.

این هنرمند گزیده‌ای از جدیدترین آثار سی سال نقاشی خود را که در آن ردپای مهاجرت، فرهنگ بصری آلمان و تئاتر دیده می‌شود، به نمایش می‌گذارد.

گالری ایده پارسی

نمایشگاه نقاشی «رنج و رنجور» با الهام از اشعار خیام، عبید زاکانی و ملک‌الشعرا بهار، به نمایش درمی‌آید؛ ملیحه رستمی این آثار را با الهام از حس و اندیشه اشعار حماسی، عارفانه و عاشقانه این سه شاعر خلق کرده است.

این مجموعه شامل ۳۰ اثر در ابعاد مختلف است که ۱۵ دی ماه ساعت ۱۶ در گالری ایده پارسی افتتاح خواهد شد و تا ۲۰ دی‌ماه، هر روز از ساعت ۱۷ تا ۲۰ میزبان علاقمندان خواهد بود.

گالری ایده پارسی در خیابان شریعتی، خیابان دولت، نرسیده به سه‌راه نشاط، کوچه اله‌وردی آذر، پلاک ۲۸ قرار دارد.

گالری مس‌نگار

مجموعه آثار تصویر سازی آذین بقاپور با عنوان «نقطه» به نمایش گذاشته می‌شود.

آذین بقاپور درباره برگزاری نمایشگاه انفرادی تصویر سازی خود گفت: «این نمایشگاه حاصل یک سال سکوت و صبوری است. سکوت و صبری که برای گذاشتن تک تک این نقطه ها لازم بود. گذاشتن تک به تک این نقطه‌ها به من کمک کرد تا سفری از برون به درون داشته باشم و به احوال دلم گوش دهم و آن را روی کاغذ آورده و به تصویر بکشم. دل نوشته‌های تمام این تصویر سازی‌ها برگرفته از عشقی است که همیشه در درونم داشته و دارم و امیدوارم بتوانم در آینده هم آن را حفظ کنم. نمایشگاه نقطه ریاضت صبر است که برای حفظ عشق درونی‌ام کشیده‌ام».

نمایشگاه «نقطه» روز جمعه، پانزدهم دی ماه، از ساعت ۱۶:۳۰ افتتاح و به مدت چهار روز در گالری مس‌نگار واقع در مجتمع پارک پرنس، واحدِ تجاریِ شماره ۵ و به نشانی تهران ـ خیابان ملاصدرا ـ خیابان شیراز شمالی ـ کوچه حکیم اعظم، برپاست.

باغ‌موزه قصر

نمایشگاه عکس گروهی «هِناسِه دل» (آه سردِ دل)؛ به همت تعدادی از داوطلبان رسانه‌ای جمعیت هلال احمر، عکس‌هایی از تعدادی از عکاسان رسانه حاضر در زلزله کرمانشاه از جمله مهدی قاسمی، مجید عسگری پور، احمد بلباسی، محمد زارع، رضا احمدوند و محمد خادم الشیخ به برگزار شده است.

علاقمندان بازدید از این نمایشگاه می‌توانند تا ۲۲ دی ماه از ساعت ۹ صبح تا ۱۹ شب در باغ موزه قصر واقع در انتهای خیابان شریعتی، بعد از تقاطع شریعتی، میدان پلیس؛ بیننده آثار هنری این نمایشگاه و روایت تصویری آنچه در زلزله کرمانشاه گذشته است، باشند.

موسسه فرهنگی‌هنری صبا

دوسالانه آبرنگ ایران، این بار با روایت رنگ و قلم نقاشان از «باغ ایرانی» در صبا گشایش یافته است.

این نمایشگاه تا تاریخ ۱۴ دی ماه همه روزه به جز ایام تعطیل از ساعت ۱۰ تا ۱۸ میزبان عموم علاقمندان تجربه های نو در نقاشی معاصر است.

گالری گویا

«سماع مولانا» از دید بابک برزویه هنرمند عکاس با همراهی آثار خوشنویسی اسرافیل شیرچی استاد انجمن خوشنویسان ایران در گالری گویا به نمایش درآمده است.

در این نمایشگاه ۴۰ اثر عکس و خوشنویسی با موضوع «سماع مولانا» در معرض دید قرار گرفته که تا ۲۰ دی‌ماه ادامه دارد.

گالری گویا واقع در خیابان کریمخان زند، روبه‌روی ایرانشهر، شماره ۹۱ واقع شده است.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها