بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۹۹۸۳۱
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۵
اشتباهات پرتکرار داوری در هفته‌های اخیر باعث اعتراض باشگاه‌ها و مربیان تیم‌های مختلف لیگ برتری شده است به طوری که تیم‌ها در این چند هفته، داوری‌ها را علت نتیجه نگرفتن خود می‌دانند.
تدبیر24»پس از این که فدراسیون فوتبال و کمیته داوران تصمیم گرفتند در لیگ هفدهم به جوان‌گرایی روی بیاورند، بسیاری از کارشناسان داوری معتقد بودند که اضافه کردن داوران زیاد به صورت ناگهانی به لیگ برتر، اشتباه‌های تاثیرگذار داوران را افزایش خواهد داد.

پس از گذشت ۱۸ هفته، این اشتباهات تاثیرگذار به قدری افزایش یافته که پس از اتمام هر هفته از بازی‌های لیگ برتر فوتبال ایران، حداقل دو تا سه تیم به تصمیم‌های داور بازی خود اعتراض و نامه اعتراض‌آمیزی به کمیته داوران ارسال می‌کنند. به عنوان مثال در پایان همین هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال تیم‌هایی از جمله پرسپولیس، صنعت نفت آبادان و سپیدرود رشت به قضاوت داوران دیدارشان اعتراض داشتند و معتقد بودند که در صورت تصمیم‌های درست داور، نتیجه بازی می‌توانست به نفع آن‌ها تغییر پیدا کند. سرخ‌پوشان پایتخت معتقد بودند که داور می‌توانست سه پنالتی برای آن‌ها بگیرد و بازیکن نفت تهران را اخراج کند. شاگردان کمالوند نیز معتقدند در دیدار این تیم مقابل پدیده داور نباید بازیکن آن‌ها را اخراج می‌کرد و همچنین باید یک پنالتی به سود آن‌ها اعلام می‌کرد.

این اشتباه‌های پرتکرار در هفته قبل نیز رخ داده بود. در دیدار دو تیم استقلال خوزستان و استقلال تهران، داور می‌توانست هافبک ازبک آبی‌پوشان پایتخت را در اواسط بازی اخراج کند. یاران پارس جنوبی هم معتقد بودند که پنالتی دقایق آخر به سود پیکان، اشتباه داوری بوده و داور با خوش اقبالی مواجه شده که ضربه پیکانی‌ها به درون دروازه راه نیافته است. همچنین پدیده از داور دیدار خود با سپاهان شاکی بود که بازیکن این تیم را به اشتباه اخراج کرده و پنالتی نادرستی را برای زردپوشان گرفته است.

تمام این اشتباهات در ۱۸ هفته سپری شده لیگ برتر در حالی رقم خورده که فریدون اصفهانیان رییس کمیته داوران معتقد است اشتباه‌های تاثیرگذار داوری نسبت به فصل‌های گذشته کاهش یافته است. البته قابل ذکر است که در لیگ هفدهم اعتراض‌های بیشتری نسبت به قضاوت داوران جوان و تازه‌ لیگ برتری شده، صورت گرفته و بسیاری از مدیران، مربیان و بازیکنان داور را علت نتیجه‌ نگرفتن تیم خود می‌دانند.

جوان گرایی که در ابتدای فصل و با تصمیم کمیته داوران صورت گرفت، نتیجه نداده و این کمیته مورد هجمه زیادی قرار گرفته است، به طوری که شکایت‌های زیادی از سوی باشگاه‌ها به فدراسیون فوتبال ارسال می‌شود و به گفته بعضی از مسئولان، کمیته داوران و حتی فدراسیون فوتبال نیز از این همه نامه اعتراضی خسته شده‌اند.

چنین اشتباهاتی در لیگی رخ می‌دهد که امثال کامرانی‌فر و فغانی را به جام جهانی فرستاده و در عرصه داوری نامی برای ایران در سطح بین‌المللی دست و پا کرده است. یکی کردن وظایف کمیته داوران و دپارتمان داوری و عدم مشورت مسئولان این کمیته باعث شده اشتباهات زیادی - در دیدارهایی که در لیگ هفدهم برگزار شده است - رخ دهد که البته هنوز کمیته داوران این اشتباهات را به گردن نگرفته و معتقد است که داوران، عملکرد خوبی داشته‌اند.

باید دید با توجه به افزایش اعتراض‌ها و شکایت‌های باشگاه‌های لیگ برتری آیا کمیته داوران فکری به حال وضعیت داوری لیگ برتر فوتبال ایران خواهد کرد یا نه. لیگی که نتایج آن تحت‌الشعاع اشتباهات داوری قرار گرفته و تیم‌ها این قشر را هدف اعتراض‌های خود در هر هفته قرار داده‌اند. قشری که نه تنها حامی خاصی از سوی فدراسیون ندارد، بلکه مورد بی‌اعتمادی تیم‌ها و هواداران‌شان قرار گرفته است. به طوری که حتی پیش از شروع دیدارها، هواداران تیم‌های پرطرفدار علیه داور انتخاب شده جبهه می‌گیرند و معتقدند که داور قصد دارد به نفع حریف سوت بزند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها