بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۹۹۸۳۸
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۸
دیسیپلین برانکو بار دیگر فوتبال ایران را غافلگیر کرد.
تدبیر24»روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: «هواداران پرسپولیس روز پنج‌شنبه را با یک خبر غیر منتظره آغاز کردند؛ این که برانکو ایوانکوویچ برای بازی با نفت تهران گادوین منشا و فرشاد احمدزاده را از تیم کنار گذاشته است. بازی دو تیم عصر جمعه در ورزشگاه آزادی برگزار شد اما هافبک تهاجمی و مهاجم پرسپولیس حتی در لیست ۱۸نفره تیم هم جایی نداشتند. ماجرا ظاهرا مربوط به درگیری شدید این دو بازیکن در نوبت تمرینی صبح پنج‌شنبه می‌شود؛ مناقشه‌ای که بر سر تصاحب یک توپ شروع شده، به جدل لفظی کشیده و نهایتا با مختصر درگیری فیزیکی به پایان رسیده است. این ماجرا از چشم کریم باقری دور نمانده و نهایتا برانکو تصمیم به حذف نام هر دو بازیکن از فهرست تیمش گرفته است. آن‌ طور که در خبرها داشتیم ‌منشا و احمدزاده حتی از سیدجلال حسینی و حسین ماهینی خواستند که به‌ عنوان کاپیتان‌های اصلی تیم نزد برانکو پادرمیانی کنند و غائله را به پایان برسانند اما حتی وساطت آنها هم موثر نیفتاد. منشا سر شب در پستی اینستاگرامی رسما از فرشاد احمدزاده عذرخواهی هم کرد اما هیچ‌کدام از اینها فایده نداشت و نهایتا هر دو بازیکن از بازی دیروز محروم شدند. این مساله بار دیگر نظم و دیسیپلین بسیار بالای مربی کروات را نشان می‌دهد. تنها کافی است به یاد بیاورید که رسانه‌ها پیش‌تر به فرشاد احمدزاده لقب «پسر برانکو» داده بودند اما او نشان داد وقتی پای نظم و منافع تیمی وسط باشد حتی پسرش را هم مستثنی نمی‌کند.

مروری بر تصمیمات قاطع

تنها بررسی موارد مشابه از این نوع تصمیم‌گیری مربی کروات در طول سه سال گذشته نشان می‌دهد که او با احدی شوخی ندارد و هر بار کسی دست از پا خطا کند، بدون توجه به شرایط مقابلش ایستادگی خواهد کرد. برای بازی دیروز برانکو در حالی اسم احمدزاده و منشا را خط زد که طارمی هنوز محروم است و پیش‌تر بشار رسن هم برای حضور در تیم‌ امید عراق مرخص شده بود. با وجود این برانکو نمی‌تواند نسبت به این مسائل بی‌تفاوت باشد. در نمونه‌ای دیگر کمال کامیابی‌نیا نیز پیش از بازی با سیاه‌جامگان اقدام به تخطی از فرمان برانکو کرد و آن بازی را از دست داد؛ مسابقه‌ای که در آن پرسپولیس مقابل حریف قعرنشینش به پیروزی نرسید و دو امتیاز طلایی را از دست داد.

از همه اینها مهم‌تر اما شاید مساله برخورد قاطع برانکو با علی علیپور و رامین رضاییان در آخرین تمرین پیش از بازی رفت مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا با الوحده امارات باشد؛ جایی که سرخپوشان پس از توقف برابر الهلال عربستان نیاز مبرم به کسب هر سه امتیاز داشتند اما برانکو از درگیری مختصر این دو نفر چشم‌پوشی نکرد و هر دوی آنها را به تهران برگرداند. علیپور دستور تنبیهی برانکو را بی‌چک‌وچانه پذیرفت و بعد از آن بازی به لیست تیم برگشت تا امروز مهم‌ترین ستاره باشگاه باشد رضاییان اما در مقابل این تصمیم ایستادگی کرد تا برای همیشه از پرسپولیس حذف شود و امروز در آستانه از دست دادن حضور فیکس در ترکیب تیم‌ ملی در جام‌ جهانی روسیه قرار بگیرد. نمونه‌ای دیگر از نظم‌گرایی غلیظ برانکو اما مربوط به نوع برخوردش با پیام صادقیان می‌شود؛ بازیکنی که یک بار به‌ طور جزئی با کریم باقری رودررو شد و اولین قربانی دیسیپلین مربی کروات لقب گرفت.

فرق بزرگ با مربیان ایرانی

البته که ما در ایران هم مربیان با اصول و مقتدر داریم اما انصاف بدهید که به ندرت می‌توان این حجم از پایبندی به اخلاق حرفه‌ای را که نزد امثال برانکو و کی‌روش وجود دارد، در مربیان داخلی دید. به‌ عنوان مثال همین ماجرای درگیری احمدزاده و منشا کاملا دور از چشم رسانه‌ها رخ داد و خبرش در هیچ خبرگزاری و سایتی به انتشار نرسید. شاید همین مساله می‌توانست برانکو را متقاعد کند که فعلا برای این بازی با تساهل و تسامح برخورد کند و ضمن صدور مجوز بازی برای دو بازیکن خاطی، پس از مسابقه هر دوی آنها را به کمیته انضباطی باشگاه ارجاع بدهد؛ کاری که این‌ جور مواقع بیشتر مربیان ایرانی انجام می‌دهند و البته تجربه نشان داده در بلندمدت فایده‌ای هم ندارد. با وجود این برانکو مدل رفتاری دیگری دارد و بر اساس نفوذ خبر در رسانه‌ها تصمیم نمی‌گیرد. او پارسال هم علیپور و رضاییان را در حالی از امارات به تهران برگرداند که خبر درگیری آنها به هیچ‌ وجه داخل کشور منعکس نشده بود.

ادامه حمایت هواداران

تصمیم سختگیرانه برانکو در مورد دو بازیکنش، بار دیگر با واکنش مثبت هواداران در فضای مجازی مواجه شد. مردم باز هم از تصمیم نظم‌گرایانه سرمربی پرسپولیس استقبال کردند تا روشن شود هر بار پای دیسیپلین و منافع تیمی در میان باشد، آنها به عنوان افکار عمومی پشت مجری نظم خواهند ایستاد. این در حالی است که معمولا در ایران از ترس مردم با ستاره‌های یاغی برخورد نمی‌شود!»

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها