بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۹۹۸۵۰
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۵
رییس کمیته ملی پارالمپیک که کاندیدای ریاست کمیته ملی المپیک است، درباره کناره‌گیری یا حضورش در جمع کاندیدای ریاست کمیته‌ بعد از کاندیداتوری سیدرضا صالحی امیری، گفت‌: زمانی تصمیم به کناره‌گیری می‌گیرم که مطمئن شوم صالحی امیری در رای گیری حضور خواهد داشت.

تدبیر24»محمود خسروی وفا در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: کناره‌گیری من از کاندیداتوری ریاست کمیته ملی المپیک زمانی خواهد بود که مطمئن شوم صالحی امیری در رای‌گیری حضور خواهد داشت و تا روز انتخابات تصمیمی برای انصراف از پست ریاست کمیته ملی المپیک ندارم. این امکان وجود دارد که او در روز مجمع حاضر نشود و یا اعلام انصراف کند، بنابراین تا روز مجمع و اطمینان از حضور وی برای پست ریاست هیچ تصمیمی برای کناره‌گیری نخواهم گرفت. به‌ هر صورت این که بخواهم در حال‌ حاضر تصمیم عجولانه‌ای را بگیرم کار منطقی نیست.

وی گفت‌: حضور صالحی امیری در پست ریاست کمیته ملی المپیک با توجه به ظرفیت عملی بالایی که او دارد، قطعا برای ورزش کشور موثر خواهد بود. من سعی کرده‌ام با کاندیداتوری در پست ریاست کمیته ملی المپیک احتیاط را در نظر بگیرم تا مطمئن شوم تمام شرایط و زمینه‌ها برای حضور صالحی امیری در پست ریاست کمیته ملی المپیک فراهم است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد. بدون شک من انصراف خود را قبل از رای گیری و به نفع او اعلام خواهم کرد.

رییس کمیته ملی پارالمپیک در پاسخ به این سوال که تا چه حد تصور می کنید حضور صالحی امیری در پست ریاست کمیته ملی المپیک برای ورزش کشور موثر خواهد بود، افزود: به اعتقاد من، ما فرصت‌های بین‌المللی که در گذشته نتوانسته‌ایم به خوبی از آن بهره ببریم با حضور او می‌توانیم این خلاها را جبران کنیم و جایگاه گفتمان بین‌المللی ورزش را تقویت کنیم. در حال‌ حاضر یکی از مشکلاتی که ورزش کشور از آن برخوردار است، دیپلماسی ورزش است که حضور صالحی امیری یک فرصت است که ما می‌توانیم در این زمینه به نتایج خوبی دست پیدا کنیم.

خسروی وفا ادامه‌ داد: برخی از کشورهای عربی شاید جایگاه خوبی از لحاظ مدال آوری نداشته باشند، اما با دیپلماسی ورزشی توانسته‌اند سکوهای خوبی را کسب کنند. در حقیقت یکی از مسائلی که امروز در احراز سکوی ورزش تعیین کننده است، دیپلماسی ورزش است که صالحی امیری با ظرفیت‌هایی که در این زمینه دارد می‌تواند دپیلماسی ورزش را در ورزش کشور پر رنگ‌تر کند.

کاندیدای نایب رییسی کمیته ملی المپیک در پاسخ به این سوال که در صورت انصراف از نامزدی پست ریاست کمیته ملی المپیک آیا در رای گیری برای پست نایب رییسی شرکت خواهید کرد یا خیر؟ خاطرنشان کرد: به طور طبیعی همه چیز بستگی به فضای انتخابات دارد و این که آیا در این پست بتوانم رای اعضای مجمع را کسب کنم یا خیر. به‌ هر حال هدف ما این است که فضای انتخابات را گرم نگه داریم چه آن کسی که رای نمی آورد و چه آن کسی که با حضور در انتخابات از شرکت در رای گیری انصراف می‌دهد. هر دو کمک می‌کنند تا فضای انتخابات پر شور برگزار شود. من به جرات می‌توانم این را بگویم که در انتخابات   کمیته ملی المپیک در هر پستی که کاندیدا شده باشید هیچ چیزی قابل پیش‌بینی نیست، زیرا انتخابات به صورت سالم برگزار می‌شود. به هر صورت برای احراز این پست هیچ گونه رایزنی انجام نداده‌ام و هنر رایزنی را نیز بلد نیستم، البته اگر رای نیز نیاورم ناراحت نیستم، زیرا تمام هدفم کمک به ورزش است.

خسروی وفا همچنین در پاسخ به این پرسش که  آیا تصور می کنید انتخابات کمیته ملی المپیک مهندسی شده برگزار شود؟ گفت‌: حضور 30 نفر برای احراز پست‌های مختلف در انتخابات کمیته ملی المپیک نشان از سالم بودن انتخابات دارد و شائبه‌ای برای مهندسی شدن انتخابات وجود ندارد شاید اگر یازده تا پانزده نفر برای انتخابات ثبت‌نام می‌کردند شاید این شائبه وجود داشت، اما با این همه نام نویسی و مشارکت خوبی که برای انتخابات کمیته ملی المپیک صورت گرفته است حیف است که انتخابات سالم را با مارک مهندسی شدن بد جلوه دهیم و اصل انتخابات را زیر سوال ببریم. من مطمئنم که ما انتخابات سالمی را در انتخابات کمیته ملی المپیک پیش رو خواهیم داشت.

خسروی وفا در پایان در خصوص زمان برگزاری انتخابات کمیته ملی پارالمپیک نیز، گفت‌: اساسنامه کمیته ملی پارالمپیک در کمیسیون اجتماعی روند پایانی خود را سپری می‌کند و تمام ماده‌ها و بندهای آن مورد بحث و بررسی قرار گرفته است و فکر می‌کنم اگر مشکلی پیش نیاید انتخابات تا پایان سال برگزار خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها