بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۹۹۸۹۳
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۲
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش مسئولیت جبران عقب ماندگی درسی دانش آموزان در پی تعطیلات چند روزه ناشی از آلودگی هوا را بر عهده معلمان دانست و گفت: هر گونه تصمیم شتاب زده در زمینه طرح تعطیلی یکماهه مدارس در زمستان را کارگشا نمی‌دانیم.

تدبیر24»رضوان حکیم‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به پرسشی درباره تمهیدات آموزش و پرورش برای جبران تعطیلات چند روزه مدارس ابتدایی در پی آلودگی هوا اظهار کرد: به طور کلی در دستورالعمل‌هایی که داشتیم و جلساتی که برگزار کرده‌ایم معلم کلاس را محور کار می‌دانیم زیرا با توجه به شناختی که از دانش آموزان دارند می‌توانند خودشان برنامه ریزی لازم را در ارائه محتوای کتاب طبق برنامه درسی انجام دهند و عقب ماندگی‌ها را خودشان برای هر دانش آموز جبران کنند.

وی افزود: معلمان ممکن است برای دانش‌آموزان مختلف تکالیف یادگیری متفاوتی را لحاظ کنند که تمرکز بیشتری در منزل روی آنها بگذارند. ما با توجه به تفاوت شرایط مدارس و دانش‌آموزان با یکدیگر، به این اصل احترام می‌گذاریم که معلمان خودشان را مسئول یاددهی ـ یادگیری دانش‌آموزان بدانند. بنابراین به جزئیات ورود نمی‌کنیم اما ممکن است توصیه‌های کلی داشته باشیم تا در برخی دروس تکالیف یادگیری برای بچه‌ها داشته باشند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه نگاه ما به جریان یادگیری در کلاس درس یک نگاه فرایندی است گفت: ممکن است برخی روزها کلاس درس ناچارا تعطیل شود اما خوشبختانه معلمان ما همیشه با ایثار  وقت خودشان سعی می‌کنند عقب افتادگی‌های احتمالی را جبران کنند.

حکیم زاده افزود: در دوره‌ها و برنامه‌های آموزشی استانی توصیه می‌کنیم در روند توانمندی سازی معلمان روی این موضوع کار شود که اگر شرایط غیرمنتظره‌ای پیش آمد که دانش آموزان چند روز در کلاس درس حضور نداشتند از چه روش‌های متنوعی در جبران عقب ماندگی‌ها استفاده کنند.

تصمیمات شتاب زده برای «تعطیلات زمستانی» مدارس کارگشا نیست

وی درباره طرح تعطیلی یکماهه مدارس در زمستان که اخیرا از سوی سازمان محیط زیست و به منظور کاهش آلودگی هوا مطرح شد نیز اظهار کرد: هرگونه مصوبه‌ای برای تغییر شرایط تقویم آموزشی حتما باید همه جوانب را در بگیرد. با تنوع شرایط اقلیمی در کشور مواجهیم به گونه‌ای که در برخی استان‌ها درجه حرارت در تابستان بسیار بالاست و در برخی دیگر سرمای شدید در زمستان حاکم است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: اینکه بدون درنظر گرفتن شرایط اقلیمی و آب و هوایی بخواهیم تصمیمی بگیریم و مسئله‌ای را برای کوتاه مدت حل کنیم ممکن است در دراز مدت آسیب زا باشد، علاوه بر این باید به پیوستگی زمان یادگیری نیز توجه شود.

حکیم زاده با اشاره به اینکه باید بررسی کرد آیا بدون تغییر برنامه درس ملی که تدوین شده می‌توان مدارس را یکماه تعطیل کرد؟ گفت: درست است که شرایط سخت است، اما هیچ تصمیم شتاب زده‌ای ما را در این زمینه کمک نمی کند.  تقویم آموزشی با توجه به سند بالادستی و در نظر گرفتن شرایط خاص و اقلیم متنوع نیازمند بررسی همه جانبه از ابعاد زیست محیطی، تربیتی، اقتصادی و آب و هوایی است و نمی‌توان بدون در نظر گرفتن پیوست تربیتی، اقتصادی و ...  تصمیم گیری کرد. ما شتاب زدگی را در تصویب چنین برنامه‌هایی کارگشا نمی‌دانیم.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها