سیاه نمایی برای یک مشت جایزه
تدبیر24»بابک جمال - وقتی دیواری کوتاه تر از وطن پیدا نمی شود،وقتی مدعیان حقوق بشری هنر ایران سر از فرش قرمز جشنوارههای ضد وطنی در می آورند ،وقتی هنرمند زن ایرانی  هویت فرهنگیش را گم می کند،وقتی پوشش جیغ و مد له شده غربی جای پوشش وطنی را می گیرد..وقتی بازیگر ایرانی به استقبال دریافت جایزه ای ناچیز  از جشنواره ای که سال قبلش سیاست هیات مدیره آن حمایت از فیلمسازان و فیلمهای سیاه نمایی ضد ایران و ایرانی است.

 می رود ...این می شود که خانوم ل.ح بازیگر مطرح ایران با لحنی بسیار بد و ناشیانه از کسانی که با اغتشاش و اختلال خون چند بیگناه را ریخته اند با صراحت حمایت میکند...
این موضوع ریشه گرفته از تفکرات چپ گرایانه این افراد ست کسانی که مدعیه روشنفکری نوین در سینمای ایرانند و برای به کرسی نشاندن تفکر عریان خود از هر کاری و هر عملی و هر سخنی دریغ نمیکنند..

گاهی فیلمهایی با مضمون سیاهنمایی فرهنگی ،گاهی فیلمهایی با مضمون همجنسگرایانه،گاهی فیلمهای با نشر تفکر چپ گرایانه و مثلا رو شنفکریانه..و ..می سازند و بازی میکنند و حتی در متن داستان آن دست می برند.
وقتی مسئولان فرهنگ و هنر ما اجازه اکران فیلمی با مضمون همجسگرایانه و .. غیره را میدهند باید شاهد این نوع رفتار هم باشیم.

درست است که ما در کشورمان برخورد منطقی و عاقلانه ای با چنین افرادی نداشته و نداریم و گاهی هم پیش آمده برایشان (از مسئولین تا روشنفکران دانشگاهی و هنری تا بعضا چهرههای سیاسی وابسته به غرب به تایید کف و سوت پرداخته ایم..ولی باید این مسئله بررسی و تحلیل شود که چرا در کشوری  که بالاترین ضریب  امنیت را در بین کشورهای همجوار و حتی در دنیا دارد هر چندگاهی کسانی در لباس هنر و غیره به تحریف این موضوع آن هم در تریبونهای بیگانه ضد وطنی می پردازند!

خانوم ل.ح در فیلم اخیری که ایفای نقش کرده اند بسیار ضعیف بوده است.

به نقل از آی سینما، شهاب اسفندیاری رئیس دانشکده صداوسیما و عضو شورای پروانه نمایش فیلم‌های سینمایی در وزارت ارشاد با انتشار چند توییت درباره حرف‌های لیلا حاتمی و مانی حقیقی در جشنواره برلین، موضع خود را اعلام کرد. او از حاتمی به شدت انتقاد کرد و مانی حقیقی را ستود و درباره «خوک» هم نوشت که این فیلم ضمن هجو برخی فضاهای روشنفکری به شکل آشکار تداعی کننده «وضعیت مضحک جعفر پناهی» است.

اسفندیاری در توییت اول خود نوشته است: «لیلا حاتمی بدترین پرفورمنس عمرش را در برلین ارائه داد. دیالوگ‌هایش را بلد نبود،  مثل یک آماتور پر از تصنع و اغراق و ادا اطوار بود. نشانی از آن صداقت همیشگی نقش‌هایش نداشت، حتی آن صداقت صریح و انتقادی فیلم «من». ژست سیاست را فیک کرد.»
در کارنامه لیلا حاتمی میبینیم در برخی از فیلمها درخشان ظاهر شده ولی این حرفهای بسیار بد و نا امیدکننده او در برلین آبی سیاه بر صفحه کارهای او بوده است.