به گفته وی تاکنون این پروژه حدود ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار دریافت کرده و برای تکمیل آن ۱۴۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر نیز احتیاج خواهد بود.
مدیرعامل ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با بیان اینکه مهمترین مشکل این آزاد راه بحث تامین مالی و تملیک واحدهای مسکونی مسیر بوده است، توضیح داد: حدود ۷۲ واحد مسکونی قرار گرفته در مسیر این آزاد راه نیاز به تملیک اراضی داشتند. خوشبختانه حدود ۱۵ میلیارد تومان از اعتبارات لازم برای این موضوع از هفته پیش تامین شده و کل این مساله نیز ۳۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز خواهد داشت.
خادمی با اشاره به اهمیت تکمیل این پروژه برای کاهش بار ترافیکی منطقه، بیان کرد: این آزاد راه که از منطقه ۲۲ تهران آغاز می شود و تا منطقه حصار جاده چالوس و کنارگذر شمالی کرج ادامه دارد، بخش زیادی از ترافیک شرق به غرب و شمال کشور را مدیریت کرده و کاهش خواهد داد.
وی در پاسخ به سوال ایسنا دربارهی آخرین وضعیت آزاد راه تهران – شمال، گفت: خوشبختانه کار در تمامی آزاد راههای کشور با قدرت و در بهترین روند ممکن ادامه دارد و ما با حداکثر توان خود این موضوع را پیگیری میکنیم. در آزاد راه تهران _ شمال مسائلی مانند مناطق مسکونی، عدم امکان انفجار و اتفاقات غیرقابل پیش بینی طبیعی باعث به تاخیر افتادن پروژه شد، اما خوشبختانه کار به خوبی ادامه دارد و در هیچ زمانی آزاد راه تهران – شمال با این قدرت دنبال نشده است.
مدیرعامل ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور افزود: در حال حاضر دولت حدود ۶۰ درصد از آورده مورد نیاز این آزاد راه را تامین کرده و بنیاد مستضعفان نیز در تلاش است آورده مربوط به خود را تامین کند.
خادمی دربارهی راهآهن قزوین به رشت نیز اظهار کرد: طبق پیش بینیهای ما ریل تا پایان سال به رشت خواهد رسید، اما احتمالا چند ماه زمان احتیاج است تا امکان عبور و مرور قطارهای مسافری نیز در آن فراهم شود.