آموزش کودکان برای فردای بهتر سرزمین

آموزش کودکان برای فردای بهتر سرزمین

شینا انصاری - روز جهانی و هفته ملی کودک فرصتی است برای پرداختن به دغدغه‌ها، مشکلات، بحران‌ها، علاقه‌مندی‌ها و حقوق کودکان، این جوانه‌های زندگی و امیدهای آینده. کودکان در نقاط زیادی از دنیا در حالی اولین قربانی سیاست، فقر، خشونت و جنگ هستند
جهان در آستانه‌ی بازچینش رقابت

جهان در آستانه‌ی بازچینش رقابت

محمدمهدی محمدی-رقابت‌پذیری در سال ۲۰۲۵ تنها یک رتبه‌بندی نیست، بلکه نمایی است از آنچه جهان به سمتش می‌رود: ثبات، شفافیت، و هوشمندی سیاست. کشورمان اگر بخواهد سهمی در آینده اقتصادی جهان داشته باشد، باید نه‌تنها در زمره بازیگران مهم این تغییر جهانی و همکار در سازمان های جدید بین اللملی قرار بگیرد، بلکه باید طراح مسیر خود با پایبندی به موازین و استراتژی های خود باشد. مسیری که از درون طراحی، اصلاح و اجرا می‌شود، نه از بیرون تحمیل.
يکشنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۴ - 2025 December 07
کد خبر: ۱۰۸۵۶۶
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۹

افزایش حقوق فرهنگیان با روش های جدید

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش از در نظرگرفتن شاخص‌های جدید برای افزایش حقوق معلمان از"کار پژوهشی" تا "تدریس موقت" در سال ۹۷ خبر داد.

متدبیر24»هدی نوید ادهم (دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش) در گفتگو با خبرنگار ایلنا در این  باره گفت: آن چیزی که در گذشته و چند سال قبل اجرا شد، براساس"قانون خدمات مدیریت کشوری" بود که در آنجا کارمندان به ویژه معلمان را به چند طبقه تقسیم می کرد و برای ارتقای فرایند فعالیت آنها تدابیری اتخاذ و تسهیلاتی فراهم آورد. آن چیزی که در آموزش و پرورش اجرا شد، تاثیر بسیار مثبتی در مجموعه آموزش و پرورش داشت و در زمان خودش قابل تقدیر بود.

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش افزود: اما آن چیزی که در سند تحول تحت عنوان "رتبه بندی معلمان" نام برده می شود، طرح دیگری است که بر مبنای آن نظامی طراحی کنیم، تا هر نیرویی که وارد آموزش و پرورش می شود؛ از زمان ورود تا زمان خروج مراحل رشد و ترقی خود را به صورت قانونمند سپری کند؛ این نظام جدا از آن مسیر اداری است که معلم به طور طبیعی با سنوات خدمتی خود از امتیازاتی برخوردار می شود.

نوید ادهم در تکمیل صحبت های خود افزود: اساس فاز دوم رتبه بندی این است که بیش از عنصر سنواتِ خدمت، عنصر "کارایی" و "اثربخشی" معلم برای قضاوت در ارتقای رتبه معلم مبنا قرار گیرد؛ اگر معلمی کار پژوهشی یا تدریس موقتی داشت برای بهینه سازی تعلیم و تربیت کاری جدی کرد و صلاحیت عمومی و تخصصی او ارتقا پیدا کرد از امتیازات مادی و معنوی برخوردار خواهد شد.

وی با بیان این مطلب که از منظر سند تحول، ما طرح رتبه بندی را این چنین می بینیم، افزود: در حال حاضر این طرح، طراحی شده و بخشی برای کسب مجوز و تامین منابع مالی در اختیار دولت قرار گرفته است و انشالله اگر منابع تامین شود و مجلس هم همراهی کند، زمینه اجرا فراهم خواهد شد.

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه همه معلمان نمی توانند وارد نظام رتبه‌بندی شوند، خاطرنشان کرد: الزاما همه معلمان از مواهب و امتیاز این طرح برخوردار نیستند؛ مگر کسانی که تلاش مضاعف دارند و خدمات بهتر و برتری را به دانش آموزان و نظام تعلیم و تربیت ارائه می دهند.

نوید ادهم درباره مصوبه جدید شورای عالی آموزش و پرورش گفت: جلسه آخر شورا هفته گذشته برگزار شد و در این جلسه، کلیات اهداف جدید دوره های تحصیلی مبتنی بر مفاهیم سند تحول به تصویب رسید که در جلسه آینده نهایی خواهد شد.

وی اضافه کرد: یکی از گام های تحول آفرین بسیار موثر، همین تصویب اهداف جدید دوره های تحصیلی است؛ این اهداف براساس ساحت های 6 گانه سند تحول بنیادین، برای 4 دوره ابتدایی و متوسطه تصویب شده و در هر ساحتی هدف ویژهای پیش بینی شده است.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: