ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

مینو خالقی - «صلح پایدار تنها زمانی ممکن است که طرفین به هزینه‌های تنش‌آفرینی بیشتر از منافع آن بیندیشند»، شاید بیش از هر زمان دیگری درباره رابطه ایران و آمریکا، خصوصا در شرایط فعلی، مصداق داشته باشد.
روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

محمدمهدی محمدی - اقتصاد دیجیتال با تعریف سازوکارهای اقتصادی مبتنی بر داده و فناوری، به یکی از مهم‌ترین عناصر ساختار اقتصادی جهانی تبدیل شده است. این مفهوم نه تنها شامل تجارت الکترونیک می‌شود، بلکه به تمامی ابعاد استفاده از فناوری‌های دیجیتال در زندگی روزمره، از مبادلات مالی تا ارتباطات، پرداخته و تأثیر قابل توجهی بر رفتارهای اجتماعی، فرآیندهای مدیریتی و ساختارهای زیرساختی جوامع دارد. با پیشرفت‌های مداوم و ظهور فناوری‌های نوآورانه، به‌ویژه در حوزه‌های هوش مصنوعی، بیگ دیتا، اینترنت اشیاء و بلاک‌چین، تحولات عمیق‌تری در بازارهای جهانی و شکل‌گیری مدل‌های کسب‌وکار جدید مشاهده می‌شود.
شنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۴ - 2025 June 14
کد خبر: ۱۱۰۴۱۴
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۷

مقایسه چهره به چهره بی ام و آئودی +عکس

دو خودروی لاکچری بی ام و و آئودی جدیدترین مدل های را با هم مقایسه کردند.

تدبیر24»هم‌اکنون که نسل جدید ب‌ام‌و X5 با کد G05 رونمایی شده طبیعی است که آن را با رقبای اصلی مقایسه کنیم. فعلاً نمی‌توانیم این خودرو را در جاده تست کنیم تا ببینیم که دینامیک سواری آن چگونه است اما می‌توانیم از نظر طراحی ظاهری و کابین آن را با اصلی‌ترین حریفان سرشاخ نماییم. یکی از محبوب‌ترین شاسی بلندهای این کلاس که رقیب قدرتمندی برای X5 محسوب می‌شود آئودی Q7 است. این دو خودرو چگونه با یکدیگر سرشاخ می‌شوند؟

امتیاز به زیبایی امری کاملاً سلیقه‌ای است. نسل فعلی Q7 هنوز هم خودروی بسیار شیکی بوده اما خب با گذشت چند سال از عمر آن نمی‌توان لقب جذاب‌ترین خودروی کلاس را به ارباب حلقه‌ها داد. از نظر جذابیت نسل جدید ب‌ام‌و X5 خودروی بهتری است. نمای جلوی این خودرو اسپورت تر و گیراتر بوده و این به لطف جلوپنجره با ابهت و چراغ‌های عصبی ایجاد شده است. این خودرو همچنین دارای دو خیز قوی در کاپوت است که باعث شده با خودرویی عضلانی طرف باشیم. اگرچه نمای جلوی Q7 هم خوب است اما در این بخش خونسرد بوده و میانه‌روتر عمل کرده است. اگرچه آئودی خودروی خوش‌تیپی است اما X5 جذاب‌تر نشان می‌دهد.

همین داستان در پروفایل جانبی نیز صادق است. درحالی‌که Q7 در نمای جانبی کمی ساده است اما X5 جدید خط شانه گیراتری دارد. این خط به سمت بالای قوس چرخ عقب حرکت کرده و ماهیت دیفرانسیل عقب و عضلانی خودرو را نشان می‌دهد. همین ایده در نمای عقب هم بکار گرفته شده و جایی که چراغ‌های چند گوشه Q7 ظاهر خوبی ایجاد کرده‌اند اما کمی پیش پا افتاده بوده ولی چراغ‌های X5 نازک و نرم هستند.

اما برتری نسل جدید X5 در بخش کابین کمی رنگ می‌بازد. آئودی هم‌اکنون خودرویی چندساله است اما کابین فوق‌العاده خوبی دارد. ورودی‌های هوای افقی، کاکپیت مجازی و نورپردازی LED باعث ایجاد فضایی لذت‌بخش و مدرن شده‌اند. X5 فضای داخلی بسیار خوبی داشته و پر از متریال درجه‌یک است اما کمتر از حد انتظار دوست‌داشتنی می‌باشد. کابین این خودرو هنوز هم عالی است اما شاید کابین Q7 کمی جالب‌توجه‌تر باشد. تنها چیزی که در آئودی سالخورده نشان می‌دهد صفحه‌نمایش MMI است که از داشبورد بالا می‌آید. البته نیمه پر لیوان اینکه صفحه نمایش یاد شده به جای خود بازمی‌گردد و نمای سنتی و خوبی ایجاد می‌کند.

در کل به نظر می‌رسد ب‌ام‌و X5 جدید خودروی خوش‌تیپ‌تری است. البته منظور ما این نیست که آئودی Q7 ظاهر خوبی ندارد اما در مقایسه با BMW کمی عقب می‌افتد؛ اما آئودی برای برخی افراد فوق‌العاده است ولی از نظر بصری باواریایی تازه‌نفس خودروی زیباتری به نظر می‌رسد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: