عادلانه و بدون تبعيض رسيدگي شود عباس عبدي

عادلانه و بدون تبعيض رسيدگي شود

پس از انتشار خبر اظهارات دادستان محترم تهران درباره رييس كل سابق بانك مركزي و ايراد اتهام به او مبني بر تضييع 30 ميليارد دلار و 60 تن طلا، دولت نيز بيانيه‌اي در نقد اين رفتار و گزارش منتشر كرد كه در جاي خود قابل توجه بود، به ‌ويژه آنجا كه به زمان اعلام آن اشاره كرده است. بدون در نظر گرفتن اعتبار نكات ذكر شده عليه او، به نظر مي‌رسد كه پاسخ به چند نكته ضروري است.
نظرات منتشره: ۰ درصف انتشار: ۲ آرشیو
مذاكرات وين و دولت آينده محمد صدر

مذاكرات وين و دولت آينده

در پي اعلام اسامي افراد تأييد صلاحيت شده براي حضور در رقابت‌هاي رياست‌جمهوري، گمانه‌زني‌هاي زيادي پيرامون مشخص شدن تركيب تيم سياست خارجي دولت آينده و احتمال ايجاد يك تغيير اساسي در مقايسه با سياست خارجي دولت فعلي مطرح شد.
آرشیو نظرات منتشره: ۰ درصف انتشار: ۲
شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - 2021 June 19
کد خبر: ۱۲۲۷۷۲
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۵
داشتن شکم صاف جزء مهم‌ترین اصول تناسب اندام است که بسیاری از افراد سعی می‌کنند با انجام تمرینات مختلف ورزشی یا رژیم‌ غذایی به این هدف برسند. اما گاه تورم شکم ناشی از تغذیه نامناسب است که زمینه‌ساز نفخ و اختلال عملکرد روده ها می‌شود.
تدبیر24»از همین‌رو، توجه به 5 توصیه ساده اما کاربردی می‌تواند تاثیر بسیار خوبی داشته ‌باشد که به ترتیب عبارتند از:

 
1. مصرف سبزیجات بیشتر به‌جای گوشت ها

بشقاب ایده‌آل غذا شامل 2/1 سبزیجات، 4/1 غلات و 4/1 پروتئین است. ماهی و تخم‌مرغ به‌عنوان منابع پروتئینی ارجحیت دارند و مصرف گوشت قرمز باید به 2 وعده در هفته کاهش پیدا کند.

 
2. کاهش کربوهیدرات‌ها

مصرف کربوهیدرات‌ها از جمله شیرینی‌جات در رژیم غذایی باید کاهش پیدا کند زیرا تخمیر باکتری‌های روده را تسهیل می‌کند. علاوه بر این، مصرف میوه‌ها به‌عنوان دسر نیز توصیه نمی‌شود زیرا قند میوه‌ها در این زمان موجب اختلال در گوارش می‌شود.

 
3. گنجاندن فیبر در رژیم غذایی

فیبرها به تقویت مخاط روده‌ای کمک می‌کنند. سبزیجات برگ سبز، میوه‌ها، غلات سبوس‌دار و مغزها بهترین منابع فیبرها هستند. البته بهتر است سبزیجات معطر و ادویه‌ها نیز به تمام غذاها افزوده و تنوع غذایی رعایت شود.

 
4. مصرف خوراکی‌های تخمیری

این خوراکی‌ها مانع از عدم‌تعادل باکتری‌های روده می‌شوند. کفیر، دوغ و ماست حاوی پروبیوتیک‌ها هستند که در تعادل فلور روده نقش دارند. سبزیجاتی که مدتی در سرکه یا آب و نمک فرآوری می‌شوند نیز حالت تخمیری دارند و در این زمینه مفید هستند. البته به‌خاطر مقدار نمک نباید در مصرف آنها افراط کرد.

 
5. کاهش مصرف منابع غذایی گلوتن و لاکتوز

کاهش مصرف خوراکی‌های حاوی گلوتن و لاکتوز در کاهش نفخ موثر هستند و در نتیجه به حفظ شکمی صاف کمک می‌کند. برنج، کینوا و گندم سیاه جایگزین‌های بهتری به جای خمیرهای حاوی گلوتن هستند. در مورد کاهش لاکتوز نیز می‌توان به‌جای لبنیات از انواع شیرهای گیاهی و فرآورده‌های آن استفاده کرد.
برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها