عادلانه و بدون تبعيض رسيدگي شود عباس عبدي

عادلانه و بدون تبعيض رسيدگي شود

پس از انتشار خبر اظهارات دادستان محترم تهران درباره رييس كل سابق بانك مركزي و ايراد اتهام به او مبني بر تضييع 30 ميليارد دلار و 60 تن طلا، دولت نيز بيانيه‌اي در نقد اين رفتار و گزارش منتشر كرد كه در جاي خود قابل توجه بود، به ‌ويژه آنجا كه به زمان اعلام آن اشاره كرده است. بدون در نظر گرفتن اعتبار نكات ذكر شده عليه او، به نظر مي‌رسد كه پاسخ به چند نكته ضروري است.
نظرات منتشره: ۰ درصف انتشار: ۸۶ آرشیو
تحلیلی پیرامون تنش آذربايجان و ارمنستان و پیامدهای داخلی آن حمید یزدانیان

تحلیلی پیرامون تنش آذربايجان و ارمنستان و پیامدهای داخلی آن

در بین ایرانیان چنان سخن از پیوندهای باستانی قوم یهود و ایرانی و عظمت شاهان هخامنشی میزند و مردم ایران را به باستان گرایی سوق می دهد که...
آرشیو نظرات منتشره: ۰ درصف انتشار: ۷۰
يکشنبه ۰۳ مهر ۱۴۰۱ - 2022 September 25
کد خبر: ۱۲۳۱۸۹
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۱
به بهانه ی بازی اکرم محمدی در نمایش پروین به نویسندگی و کارگردانی حسین کیانی
از مادرِ علی حاتمی تا مادرِ پروین

 تدبیر24»او هر شب می میرد. با مرگ پروین هرشب می میرد چراکه او یک مادر است و مگر یک مادر می تواند مرگ فرزندش را به همین سادگی ها بپذیرد! برای همین است که «اکرم محمدی» می گوید این نمایش، دو مرگ دارد.

کمی به عقب برمی گردیم و بازی درخشان خانم محمدی در فیلم سینمایی مادر ساخته ی زنده یاد علی حاتمی را به یاد می آوریم. او که در انتخاب نقش بسیار سخت گیر است، می گوید همیشه سعی کرده نقشی را یپذیرد و کاری را قبول کند که حرفی برای گفتن داشته باشد و «پروین» پر از حرف است.

نمایش پروین که این روزها در سالن اصلی تئاتر شهر تهران به روی صحنه می رود اثریست به قلم و کارگردانی حسین کیانی که داود نامور تهیه کنندگی آن را بر عهده گرفته است. این اثر، به برشی از زندگی پروین اعتصامی شاعر بزرگ ایرانی می پردازد و سعی دارد تا به گفته ی حسین کیانی، مخاطب را با خویشتن خویش، مواجه کند.

اکرم محمدی، بازیگر شناخته شده ی کشورمان که در این نمایش، نقش مادر پروین اعتصامی را بازی می کند و به باور بسیاری از مخاطبان و منتقدان آثار نمایشی، مادری در جان او نشسته، می گوید مهم ترین بخش انتخابش در نمایش پروین، زنانگی نمایش بوده و اینکه پروین اعتصامی جزو شاعرانی بوده که مهجور واقع شده. از نظر او زنانی مثل پروین سوای اینکه در چه زمانه ای زندگی کرده اند، از جور و جفای زمانه در امان نبوده اند و سایر زنان نمایش هم از جنس پروین هستند. مادر و صنمی، خدمتکار خانه هم اسیر جریان محدودکننده ی زنان هستند.

او توضیح می دهد که مادر نمایش پروین شاید در ظاهر زنی قدرتمند است که تلاش دارد اوضاع خانه را باثبات نگه دارد اما در واقع از مظلوم ترین زنانی ست که دیده ایم به این دلیل که هیچ وقت برای خودش زندگی نکرده.

خانم محمدی می گوید: پرداختن به این قصه های می تواند بسیار آموزنده و خوب باشد چراکه جامعه ی ما در شرایط حاضر هم درگیر چنین مسائلیست. او می پرسد؟ چرا شرایط اجتماعی ما جوری شده که به زنان ظلم می شود؟ چرا نیمی از جامعه دیده نمی شود و در هر دوره ای به نحوی زنان مورد تبعیض واقع می شوند؟

از همین روست که از نظر خانم محمدی، پرداختن به مسائلی که حقوق زنان را گوشزد می کند آن هم از دید یک نویسنده و کارگردان مرد(حسین کیانی)، اتفاق بزرگی ست.


بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها