بسیاری از کسب و کارهای کوچک برای رسیدن به اهداف
بلندمدت، جذب مشتری، افزایش فروش و رونق اقتصادی، کنترل نرخ بازگشت سرمایه
خود از تبلیغات در گوگل ادز استفاده میکنند. به طور کلی استفاده از
تبلیغات در گوگل ادز برای کسب و کارهای کوچک مزایای زیادی به همراه دارد و
به آنها کمک میکند که تبلیغات خود را با مشتریان هدف خود تطبیق دهند. در
واقع کسب و کارهای کوچک با
میتوانند به افرادی که به کسب و کار آنها علاقهمند هستند، به راحتی
دسترسی داشته باشند. برای شروع فعالیت در گوگل ادز نیاز به سرمایه زیادی
نیست و فقط کافیست با نحوه استفاده بهینه از این فضای تبلیغاتی آشنا باشید
تا از مزایای آن بهرهمند شوید. در این مقاله قصد داریم مزایای گوگل ادز
برای کسب و کارهای کوچک صحبت کنیم.

گوگل ادز برای کسب و کارهای کوچک چه اهمیتی دارد؟
استفاده از گوگل ادز برای کسب و کارهای کوچک اهمیت بسیار زیادی دارد و
به آن کمک میکند که با صرف بودجه کم در کنار رقبای بزرگ مسیر موفقیت را طی
کنند. در ادامه با منافع و مزایای تبلیغات در گوگل برای کسب و کارهای کوچک
آشنا خواهید شد.
قرار دادن کسب و کارهای کوچک در مقابل مشتریهای هدفمند
یکی از مهمترین مزایای گوگل ادز برای کسب و کارهای کوچک این است که
سرعت اثربخشی آن در مقایسه با سئو و بهینهسازی سایت بیشتر است. کسب و
کارهای کوچک با تبلیغ در گوگل ادز به راحتی و به سرعت میتوانند با کسب
رتبههای برتر گوگل در مقابل دیدگان مشتریهای هدفمند قرار بگیرند و تعداد
کلیکهای سایت خود را به میزان زیادی افزایش دهند. البته در کنار گوگل ادز
از انجام مراحل سئو و بهینهسازی سایت برای کسب رتبههای برتر گوگل نیز
نمیتوان غافل بود. برای تاثیر بهتر تبلیغات در گوگل باید از کلمات کلیدی
مناسب استفاده شود. به عنوان مثال اگر کسب و کار کوچکی در زمینه فروش لوازم
خانگی راه انداختهاید، کلمه یا عبارت کلیدی مناسب برای تبلیغ در گوگل "
خرید آنلاین لوازم خانگی" است؛ زیرا مشتریان هدف بیشتر همین عبارت را در
گوگل جستجو میکنند. البته انتخاب کلمات کلیدی پیچیدگیهای خاص خودش را
دارد.
هدفگذاری برای جذب مشتریان محلی با توجه به منطقه جغرافیایی
هدفگذاری برای جذب مشتریان محلی با توجه به منطقه جغرافیایی یکی دیگر
از مزایای گوگل ادز برای کسب و کارهای کوچک است. کسب و کارهای کوچک موجود
در یک محل جغرافیایی خاص نیازی به دیده شدن در جستجوهای مناطق دیگر ندارند.
گوگل ادز شرایطی فراهم میکند تا کسب و کارها بتوانند، با توجه به محل
سکونت مشتریان آن را هدفگذاری کنند. در کنار این ویژگی از سئوی محلی هم
نباید غافل شد.
کمک به کنترل بودجه کسب و کار برای تبلیغات در گوگل ادز
یکی از ویژگیهای منحصربهفرد تبلیغ در گوگل ادز برای کسب و کارهای کوچک
این است که تا زمانی که مخاطبان روی تبلیغات کلیک نکنند؛ نیازی به پرداخت
هزینه نیست. با وجود این ویژگی کسب و کارهای کوچک میتوانند بودجه خود را
کنترل کنند و با مشخص کردن سقف بودجه خود از خرجهای اضافی بپرهیزند.
امکان پیگیری و دنبال کردن راحت نتایج تبلیغات در گوگل ادز
در دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات در گوگل ادز همه نتایج را میتوان به
راحتی پیگیری کرد. زمانی که یک کسب و کار کوچک قصد دارد از طریق تبلیغات در
گوگل ادز تعداد مشتریان خود را افزایش دهد، باید همه نتایج به دست آمده را
مورد بررسی قرار دهد تا از درست بودن همه اقدامات اطمینان حاصل کند و با
کلمات کلیدی که باعث بالا رفتن نرخ تبدیل مخاطبان سایت کسب و کار به
مشتریان هدف شدهاند، آشنا شود. در صورت عدم رضایت بعد از بررسی نتایج
میتوان در مراحل بعدی تغییرات لازم را انجام داد. کسب و کارهای کوچک با
پیگیری و دنبال کردن نتایج بودجه بازاریابی خود را مدیریت میکنند.
امکان استفاده از کمپینهای تبلیغاتی مختلف برای کسب و کارهای کوچک
یکی دیگر از منافع و مزایای گوگل ادز برای کسب و کارهای کوچک این است که
امکان استفاده از کمپینهای تبلیغاتی مختلف مانند کمپین خرید محصول، کمپین
استاندارد و کمپین هوشمند را برای آنها فراهم میکند. در کمپین خرید
محصول میتوان لیستی از محصولات را برای بازاریابی در برگه خرید گوگل و
نتایج سرچ تبلیغ کرد. در کمپین استاندارد کسب و کارهای کوچک میتوانند
موجودی آنلاین محصولات خود را ارتقاء ببخشند تا ترافیک سایت افزایش پیدا
کند. برای هر محصول باید تصاویر باکیفیت به همراه توضیحات لازم به اشتراک
گذاشته شود. کمپین هوشمند به مدیریت هوشمند کمک زیادی میکند و باعث ارائه
عملکرد بهتری میشود.

مهمترین نکات بهرهبرداری از گوگل ادز برای کسب و کارهای کوچک شامل چه مواردی است؟
-
اطمینان حاصل کردن از بهینه بودن صفحات سایت
-
ادامه دادن به امتحان کردن المانهای مختلف
-
گسترش فعالانه کلمات کلیدی و تمرکز روی چند کلمه کلیدی
-
دنبال کردن روند رو به رشد کسب و کارهای کوچک حتی با وجود خوب بودن نرخ بازگشت سرمایه
-
ایجاد تبلیغات موثر و مفید
-
بهرهبرداری از فضای اندک گوگل ادز برای تبلیغات و ترغیب مخاطبان
-
پایبند بودن به بودجه کسب و کار
-
افزایش یا کاهش بودجه فقط با توجه به تحلیل دادهها
-
درک مفهوم مناقصههای گوگل ادز

جمعبندی
در این مقاله درباره اهمیت، منافع و مزایای استفاده از تبلیغات گوگل ادز
برای کسب و کارهای کوچک صحبت کردیم. کسب و کارهای کوچک با استفاده درست و
صحیح از گوگل ادز و از طریق انتخاب کلمات کلیدی مرتبط، کاربردی و انتخاب
صفحه فرود مناسب به راحتی میتوانند مسیر را طوری به سمت کاربران سایت
هدایت کنند که به مشتریان ثابت تبدیل شوند. با این کار به یکی از کسب و
کارهای بزرگ و پرفروش تبدیل خواهند شد. برای استفاده صحیح از گوگل ادز
بهترین کار مراجعه به شرکتهای معتبری است که در زمینه سئو متخصص هستند،
در این شرکتها امکان استفاده از کمپینهای تبلیغاتی و دریافت مشاوره
رایگان نیز وجود دارد.
کسب و کارهای کوچک در صنایع مختلف با هم در حال رقابت هستند و هر یک از
آنها با استفاده از روشهای تبلیغاتی مختلف قصد دارد از رقبای دیگر پیشرفت
کند. اگر به تازگی کسب و کار کوچک و نوپای خود را افتتاح کردهاید و به
دنبال یک راه بسیار مناسب برای معرفی کسب و کار، محصولات و خدمات خود به
مشتریان هستید، از تبلیغات گوگل ادز بهرهمند شوید. امیدواریم مطالب ارائه
شده در این مقاله یرایتان مفید واقع شده باشد.