آموزش کودکان برای فردای بهتر سرزمین

آموزش کودکان برای فردای بهتر سرزمین

شینا انصاری - روز جهانی و هفته ملی کودک فرصتی است برای پرداختن به دغدغه‌ها، مشکلات، بحران‌ها، علاقه‌مندی‌ها و حقوق کودکان، این جوانه‌های زندگی و امیدهای آینده. کودکان در نقاط زیادی از دنیا در حالی اولین قربانی سیاست، فقر، خشونت و جنگ هستند
جهان در آستانه‌ی بازچینش رقابت

جهان در آستانه‌ی بازچینش رقابت

محمدمهدی محمدی-رقابت‌پذیری در سال ۲۰۲۵ تنها یک رتبه‌بندی نیست، بلکه نمایی است از آنچه جهان به سمتش می‌رود: ثبات، شفافیت، و هوشمندی سیاست. کشورمان اگر بخواهد سهمی در آینده اقتصادی جهان داشته باشد، باید نه‌تنها در زمره بازیگران مهم این تغییر جهانی و همکار در سازمان های جدید بین اللملی قرار بگیرد، بلکه باید طراح مسیر خود با پایبندی به موازین و استراتژی های خود باشد. مسیری که از درون طراحی، اصلاح و اجرا می‌شود، نه از بیرون تحمیل.
دوشنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۴ - 2025 December 08
کد خبر: ۲۹۳۰۳
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۵

سقوط سهام شرکت هواپیمایی مالزی

ارزش سهام شرکت هواپیمایی مالزی صبح روز جمعه پس از سرنگونی پرواز ام.اچ 17 با 298 سرنشین در نزدیکی مرز اوکراین و روسیه تقریبا 18 درصد سقوط کرد.
تدبیر24: ارزش سهام شرکت هواپیمایی مالزی که عصر روز گذشته یک فروند هواپیمای خود را با 298 سرنشین در مسیر آمستردام هلند به کوالالامپور از دست داد و ضربه 17 اسفند سال گذشته به این شرکت درپی ناپدید شدن پرواز ام.اچ 370 حدود 18 درصد کاهش یافت.

ناپدیدشدن هواپیمای بوئینگ 777 خطوط هوایی مالزی با 239 مسافر در اسفند ماه سال گذشته نیز باعث شد ارزش سهام مالیزیا ایرلاین 18 درصد در آن زمان سقوط کند.

تارنمای نیو استریت تایمز مالزی روز جمعه با استناد به شاخص های بورس این کشور اعلام کرد ارزش این شرکت امروز 17.8 درصد سقوط کرد .

هواپیمای بوئینگ 777 مالیزیا ایرلاین عصر پنجشنبه با 298 مسافر و خدمه پرواز در منطقه ˈشاختیورسکˈ در شرق اوکراین سرنگون شد و همه سرنشینان و خدمه آن کشته شدند.

154 هلندی، 43 نفر مالزیایی، 27 استرالیایی، 12 اندونزیایی، 9 انگلیسی، چهار آلمانی، چهار بلژیکی، سه فیلیپینی و یک کانادا در لیست مسافران این هواپیما بوده اند و تبعیت بقیه مسافران تاکنون روشن نشده است.

پرواز ام.اچ 370 خطوط هوایی مالزی نیز با 239 مسافر از کشورهای مختلف 17 اسفند سال گذشته در مسیر کوالالامپور به پکن ناپدید و باعث شد سهام این شرکت بیش از یک سوم ارزش خود را از دست بدهد.

از نخستین روزهای سال جاری میلادی حدس و گمان هایی در مورد فروش این شرکت و یا بازسازی آن مطرح شد.

این شرکت هواپیمایی در چند فصل گذشته نیز با بحران های اقتصادی گسترده مواجه شده بود.

تشدید بحران اقتصادی این شرکت هوایی در حالی اتفاق می افتد که روز به روز رقابت شرکت های هواپیمایی داخلی مالزی و سایر شرکت های منطقه ای بیشتر می شود.

تحلیلگران اقتصادی پیش از این مدیریت نامناسب، مقاومت در برابر تغییرات و مداخله های دولتی را عامل عملکرد ضعیف این شرکت عنوان کرده بودند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: