ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

مینو خالقی - «صلح پایدار تنها زمانی ممکن است که طرفین به هزینه‌های تنش‌آفرینی بیشتر از منافع آن بیندیشند»، شاید بیش از هر زمان دیگری درباره رابطه ایران و آمریکا، خصوصا در شرایط فعلی، مصداق داشته باشد.
روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

محمدمهدی محمدی - اقتصاد دیجیتال با تعریف سازوکارهای اقتصادی مبتنی بر داده و فناوری، به یکی از مهم‌ترین عناصر ساختار اقتصادی جهانی تبدیل شده است. این مفهوم نه تنها شامل تجارت الکترونیک می‌شود، بلکه به تمامی ابعاد استفاده از فناوری‌های دیجیتال در زندگی روزمره، از مبادلات مالی تا ارتباطات، پرداخته و تأثیر قابل توجهی بر رفتارهای اجتماعی، فرآیندهای مدیریتی و ساختارهای زیرساختی جوامع دارد. با پیشرفت‌های مداوم و ظهور فناوری‌های نوآورانه، به‌ویژه در حوزه‌های هوش مصنوعی، بیگ دیتا، اینترنت اشیاء و بلاک‌چین، تحولات عمیق‌تری در بازارهای جهانی و شکل‌گیری مدل‌های کسب‌وکار جدید مشاهده می‌شود.
پنجشنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۴ - 2025 May 22
کد خبر: ۷۸۲۹۱
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۲

ساخت آزادراه اهواز – اصفهان به تصویب دولت رسید

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این‌که باید شبکه‌های حمل و نقل اتصال به خوزستان را با ظرفیت بالایی ایجاد کنیم، گفت: برای رفاه مردم و توسعه بیشتر در خوزستان باید ارتباطات را با استان‌های دیگر تقویت کنیم.

تدبیر24»خیرالله خادمی امروز، 26 اردیبهشت ماه در حاشیه کلنگ‌زنی جاده کمربندی شرق و جاده شهرک شماره 5 اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا – منطقه خوزستان، اظهار کرد: در وضعیتی که مشکلات مالی در کشور وجود دارد اما بیشتر پروژه‌های خوزستان با روند مناسبی در حال انجام هستند.

وی افزود: توجه وزارت راه و شهرسازی به خوزستان در تصمیمات و مصوبه‌هایی که برای استان در نظر گرفته می‌شود، بسیار زیاد است و خوزستان دارای اهمیت بسیاری برای وزارت راه و شهرسازی است.

خادمی با اشاره به این‌که تکمیل رینگ کمربندی اهواز موردنظر وزارت راه و شهرسازی است، تصریح کرد: استان به دنبال جذب سرمایه‌گذار برای تکمیل رینگ کمربندی اهواز است اما اگر سرمایه‌گذار نباشد این طرح دارای ردیف ملی است و با عنوان طرح رینگ کمربندی اهواز تکمیل خواهد شد.

وی ادامه داد: امیدواریم رینگ کمربندی اهواز مانند کلانشهرهای دیگر کشور ایجاد شود تا مردم بتوانند با راحتی ترافیک برون‌شهری را از ترافیک درون‌شهری جدا کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: یکی از مشکلات اصلی خوزستان جاده‌های منتهی به خروجی‌ها و ارتباط با سایر استان‌ها است و حل این مشکل یکی از نیازهای اساسی مردم خوزستان است. برای رفاه مردم و توسعه بیشتر در خوزستان باید ارتباطات را با استان‌های دیگر تقویت و شبکه‌های حمل و نقل اتصال به خوزستان را با ظرفیت بالایی ایجاد کنیم.

خادمی با بیان این‌که چند روز گذشته ساخت آزادراه اهواز - اصفهان در دولت مصوب شد، اظهار کرد: آزادراهی به طول 237 کیلومتر مصوب شده تا از لردگان اصفهان به سمت اهواز ایجاد شود و این مسیر می‌تواند برای استان خوزستان و به خصوص مناطق شمال شرقی استان یک فرصت بسیار خوب باشد زیرا یک مسیر مهم برای توسعه است.

وی ادامه داد: این آزادراه طوری طراحی خواهد شد که بتوان در کنار آن شهرهای جدید ایجاد کرد و با این وسعت نظر دولت، حداکثر توجه به استان خوزستان شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: به دنبال آن هستیم تا اصفهان را به خوزستان از طریق  ریلی متصل کنیم و در این زمینه با توجه به توافقاتی که با یک شرکت از کره جنوبی انجام گرفته است، مطالعات تکمیلی آن انجام گرفته و مبلغ سرمایه‌گذاری آن حدود 12 هزار میلیارد تومان است.

برچسب ها: تصویب دولت رسید
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: