نهادگرایی و ثبات سیاسی در فضای تازه

نهادگرایی و ثبات سیاسی در فضای تازه

دکتر ابراهیم متقی» حادثه سقوط بالگرد برخی از مقامات عالی سیاسی و راهبردی ایران بر اساس نشانه‌هایی از «ابهام امنیتی» تعریف می‌شود.
ايران و امريكا و ديپلماسي غيرمستقيم

ايران و امريكا و ديپلماسي غيرمستقيم

حسین ربیعی» مطابق ادعاها و شواهد، عرصه ميدان و ديپلماسي، هر دو هر به صورت غيرمستقيم توسط اين دو كشور و از طريق نمايندگان‌شان مديريت مي‌شود
سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 21
کد خبر: ۱۰۰۱۶۸
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۱

توضیحاتی در مورد تغییر نام وزارت

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش به ارائه توضیحاتی در خصوص خبر منتشره پیرامون تغییر نام وزارت آموزش و پرورش به «وزارت تربیت رسمی و عمومی» پرداخت.

تدبیر24»علیرضا کاظمی در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره اظهار کرد: بنده در یک گردهمایی و در جمع متخصصان صحبت‌هایی مطرح کردم مبنی بر آنکه رویکردهای سند تحول بنیادین، چرخش‌های تحول آفرین تربیتی است و اینکه باید آموزش و پرورش به یک نهاد تربیتی تبدیل شود و معلم ما مربی تربیتی هم باشد.

وی افزود: در واقع طبق رویکردهای سند تحول بنیادین باید آموزش و پرورش یک دستگاه تربیتی و یک نهاد تربیت رسمی عمومی باشد. اکنون گفته می‌شود کلاس درس فقط یک نهاد آموزشی نیست، همینطور سرویس مدرسه، سایر محیط ها و حتی همه عوامل مدرسه از محیط ها و از افراد تاثیرگذار در تربیت هستند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش  و پرورش با بیان اینکه تغییر نام وزارتخانه فرایندهای خود را دارد و نهادهای بالادستی درباره آن تصمیم می‌گیرند اظهار کرد: اصلا چنین موضوعی در سند تحول بنیادین مطرح نشده است و در مبانی نظری سند و برای تبیین رویکردهای آموزش و پرورش آمده است و بنده نیز به مبانی نظری سند اشاره کردم و قصدم نشان دادن اهمیت جایگاه معاونت در این مسئله بود که باید بر تمام فعالیت‌های آموزشی و پرورشی رویکرد تربیتی حاکم باشد.

کاظمی تاکید کرد: در واقع ضروری است رویکرد تربیتی در تمام بخش‌ها حاکم شود و اگر قرار است انسان با تراز قرآن تحویل داده و وی را به مراتبی از حیات طیبه برسانیم، قطعا باید رویکرهای تربیتی را در تمام عرصه ها ساری و جاری کنیم. کار ما مدیریت فضای تربیتی است.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: