نهادگرایی و ثبات سیاسی در فضای تازه

نهادگرایی و ثبات سیاسی در فضای تازه

دکتر ابراهیم متقی» حادثه سقوط بالگرد برخی از مقامات عالی سیاسی و راهبردی ایران بر اساس نشانه‌هایی از «ابهام امنیتی» تعریف می‌شود.
ايران و امريكا و ديپلماسي غيرمستقيم

ايران و امريكا و ديپلماسي غيرمستقيم

حسین ربیعی» مطابق ادعاها و شواهد، عرصه ميدان و ديپلماسي، هر دو هر به صورت غيرمستقيم توسط اين دو كشور و از طريق نمايندگان‌شان مديريت مي‌شود
چهارشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 22
کد خبر: ۱۱۱۶۴
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۶

واکنش اکبری به محرومیت مادام‌العمر

قهرمان کشتی فرنگی کشورمان گفت: قربانی پشت کردن به کشور آذربایجانی شدم که وادا و فیلا را بازی می‌دهد.
به گزارش تدبیر24 به نقل از دانشجو، ۴۸ ساعت پیش بود که خبر مثبت بودن آزمایش دوپینگ امیر علی‌اکبری، کشتی‌گیر ۱۲۰ کیلوگرم ایران و محرومیت مادام العمر این ورزشکار جامعه کشتی ایران را دچار شوک کرد.

وی با حضور در برنامه ورزش از نگاه دو در این خصوص صحبت کرد.

کشتی‌گیر ۱۲۰ کیلوگرم ایران در ابتدا در خصوص عدم پاسخگویی در دو روز گذشته گفت: به خاطر هجوم حملات در این ۷۲ ساعت و به دلیل اتهامات بدون دفاع، تلفن خود را خاموش کردم و امروز اینجا حاضر شدم تا از خود دفاع کنم؛ قبل از دفاع از خودم به شرافتم و به قرآن محمد قسم می‌خورم که یک کلمه از حرف‌های من دروغ نیست و در اینجا نیامدم که خود را تبرئه کنم؛ دوست دارم مردم پس از شنیدن حرف‌های من قضاوت کنند.

علی اکبری در ادامه افرود: کشورهای قدرتمندی مانند ترکیه، آذربایجان و روسیه در کشتی حضور دارند که نمی‌گذارند حکم من شکسته شود؛ چرا که حذف من از کشتی به معنای مدال‌آوری آنها است؛ کشتی برای من تمام شده و تنها آمده‌ام که برخی حقیقت‌های زندگی خود را با مردم بگویم.

قهرمان کشتی جهان گفت: سال ۹۰ بود که قهرمان کشتی بزرگسالان جهان شدم؛ من و بابک قربانی با اختلاف زیاد از نفر دوم دنیا وجود داشتیم ولی رقابت ما زیاد شد و مسابقات انتخابی شرایطی را ایجاد کرد که در دامی افتادیم که تاوان سختی برای آن دادیم. ما تنها کسانی هستیم که بین تمرینات تست دوپینگمان مثبت اعلام شد اما به جای سه تا شش ماه محرومیت دو سال محروم شدیم.

قهرمان کشتی کشورمان یادآور شد: من دو سال سکوت کردم و خانه‌نشین بودم و اصلا یادم نمی‌آید که شش روز اولی که فهمیدم آزمایش دوپینگ من مثبت بوده چه بر من گذشت من و بابک در رقابت بودیم و داوطلبان تست دادیم و ظاهرا در مصرف مکمل‌ها خطای انجام داده‌ بودیم.

وی گفت: در اردوها دکتر تیم ملی حضور داشت که بر عملکرد ما نظارت داشت ولی شرایط خاص من و بابک باعث شد که این تاوان را پس دهیم روزی که محروم شدم انگار نه انگار که در کشتی ایران بودم ولی به خاطر عشقی که به کشور داشتم به‌عنوان حریف تمرینی به بچه‌های المپیکی کمک کردم و به‌عنوان یک سرباز صفر خود را در خدمت کشور می‌دانستم.


علی اکبری درخصوص پیشنهاد آذربایجان گفت: از سال ۲۰۱۰ و وقتی اختلاف ما با کشتی دنیا زیاد شد آذربایجان پس از محرومیتم از من دعوت کرد تا در المپیک برای آنها کشتی بگیرم آنها گفتند که محرومیت را نیز درست می‌کنیم در ایران نیز وعده دادند که محرومیت من را پیگیری می‌کنند ولی فدراسیون حتی نامه‌ای هم به وادا نداده بود.

وی تصریح کرد: در محروم‌ترین جای تهران بزرگ شدم و آذربایجان نیز پیشنهادات اغواکننده‌ای به من داد آنها به‌عنوان پیش‌پرداخت ۵۰۰ هزار دلار پیشنهاد دادند ولی اصل قرارداده بسیار بیشتر بود آنها به قهرمانان المپیک خود دو میلیون دلار به‌علاوه ده تا ۱۲ هزار دلار حقوق ماهیانه پرداخت می‌کنند.

قهرمان کشتی فرنگی کشورمان تصریح کرد: کشتی‌گیران ایرانی که در آذربایجان بودند هم دوست نداشتند من به آذربایجان بروم به خاطر همین گفتند اگر روزنه‌ای وجود دارد در ایران بمان و برای خوب کشتی‌گرفتن لذت افتخارآفرینی برای کشور را ندارد.

وی در خصوص اینکه برای نرفتن وی به آذربایجان از سوی مسئولین ایران چه اقدامی انجام شد گفت: وقتی که می‌خواستم به آذربایجان بروم کسی در داخل ایران به من نگفت که نروم آنها حتی با رفتار خود به من می‌گفتند که برو چند ماه در آذربایجان بودم ولی به این نتیجه رسیدم که حیف است به کشور پشت کنم و به پول پشت کردم و برگشتم مطالبات سال ۲۰۱۰ من هنوز پرداخت نشده و از پیگیری‌ها خسته شدم اما همیشه با شاد کردن دل‌ مردم دلخوش هستم.

علی اکبری افزود: آذربایجان بر فیلا نفوذ دارد حتی رئیس فدراسیون آذربایجان به قدری بر رئیس فیلا نفوذ دارد که هر حرفش برگشت ندارد آذربایجانی‌ها به قدری مدال طلا برایشان مهم است که ورزشکار را بی نیاز مالی می‌کنند.

وی درخصوص برگشت دوباره اش به کشتی گفت: اردیبهشت‌ ماه سال ۹۲ بود که از آذربایجان برگشتم البته هیچ باغ سبزی به من نشان نداند چهار ماه در آذربایجان بودم و دیدم نمی‌توانم برای پول کشتی بگیرم من ۳۰ درصد از قرارداد خود را گرفته بودم که مقداری از آن را خرج کردم و به آذربایجان بدهکار بودم آنها هم برای گرفتن پول خود به من فشار می‌آوردند.

قهرمان کشتی کشورمان در ادامه به تشریح دومین آزمایش دوپینگ خود پرداخت و گفت: من ۴۵روز قبل از مسابقات جهانی در یونیورسیاد تست دوپینگ دادم که منفی اعلام شد حتی در تمرینات و انتخاب تیم ملی ۳۴ روز قبل از مسابقات جهانی باز هم تست دادم که نتیجه آن هم منفی بود من بعد از یونیورسیاد ۱۱۴ کیلو بودم که باید وزن خود را به ۱۲۰ کیلو می‌رساندم ولی جرات استفاده از مکمل‌ها را نداشتم چون دو سال زجر کشیده بودم با وجود اینکه به مکمل نیاز داشتم ولی سعی‌ می‌کردم با مواد غذایی آن را جبران کنم حتی از کلمنی که همه کشتی‌گیران آب می‌خوردند من استفاده نمی‌کردم و در زمانی هم که وضعیت غذای اردو ضعیف شد با هزینه خود گوشت، مرغ و تخم‌مرغ می‌خریدم که مجبور نشوم از مکمل‌ها استفاده کنم.

وی افزود: من چهار ماه تلاش کردم و همه چیز را کنترل می‌کردم و یک چیز بدون آگاهی خوردم و آن در مسابقات مجارستان بود در مسابقات قبل از فینال به خاطر پارگی رباط راه رفتن برایم سخت شده بود و به اتاق ماساژ آذربایجان رفتم و ماساژور بلغاری که قبلا هم او را می‌شناختم و در تیم ایران بود دیکلوفناک زیر زبانم ریخت من بعد از دو دقیقه برگشتم و به او گفتم پاکت این ماده را به من نشان بده و او نیز خندید و گفت نکند به من اعتماد نداری و من هم به خاطر استرسی که داشتم و باید سریع‌تر روی تشک می‌رفتم آن را فراموش کردم و به او اعتماد کردم من می‌دانم که طعم دیکلوفناک مزه گچ می‌دهد اما ماده‌ای که او به من داد ترش بود.

علی اکبری تصریح کرد: متأسفانه دوستی من با آن فرد و آسیب‌دیدگی باعث شد که در آن لحظه به چیزی که می‌خورم توجه نکنم ماساژور ما هم حرفه‌ای نبود که بتواند درد مرا کاهش دهد خیلی گشتم ولی پاکت آن ماده را پیدا نکردم وقت هم نداشتم که بیشتر بگردم پودرهای زیرزبانی ده تا ۱۵ دقیقه بعد جذب خون می‌شوم و من دو ساعت بعد نیز تست دوپینگ دادم.

وی افزود: من به آذربایجانی پشت کردم که مسئولین آن با وادا بازی می‌کنند و هیچ کاری برای آنها غیرممکن نیست و این در شرایطی است که ایران هیچ دست و قدرتی در وادا و فیلا ندارد.

فرنگی کار کشورمان در خصوص اینکه آیا برای آزمایش دوباره دوپیگش نماینده ای از ایران حضور داشت یا نه گفت: این امکان وجود داشت که برای باز کردن نمونه دوم خون من یک نماینده از ایران نیز حضور داشته باشد ولی کسی از ایران آنجا نبود این ماده شش ماه در بدن ماندگاری دارد و از آزمایش من سه ماه گذشته من حاضر هستم دوباره تست دهم من از کشتی می‌روم و می‌دانم که مافیایی که در کشتی وجود دارد نمی‌گذارد که من برگردم ولی دوست دارم که پاکی خود را به مردم ثابت کنم و در همین جا آرزو می‌کنم که مردم همیشه خوشحال باشم من قربانی عشق به وطن شدم.

وی تصریح کرد: در آن لحظه که ماساژور ماده را زیر زبان من ریخت مربی من برای لحظاتی از اتاق بیرون رفته بود تا ببیند روی کدام تشک باید کشتی بگیرم.

علی اکبری خاطرنشان کرد: این برنامه طوری تدارک دیده شده که نمی‌گذارند حکمم شکسته شود در گوانگجو هم آذربایجانی‌ها پول دادند تا مدال به ایران نرسد من نیازی به مصرف چیزی نداشتم من امروز هم تنها آرزوی که در سینه‌ام است این است که روزی بتوانم جانم را در راه میهن بدهم تا همه بدانند که من عاشقانه ایران را دوست دارم.

وی در پایان گفت: از مسئولان میخواهم که بدانند این مساله مربوط به کشور است و اگر به نتیجه نرسد بازهم قربانی خواهد داشت و از آنها میخواهم که این موضوع را پیگیری کنند.


بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: