نهادگرایی و ثبات سیاسی در فضای تازه

نهادگرایی و ثبات سیاسی در فضای تازه

دکتر ابراهیم متقی» حادثه سقوط بالگرد برخی از مقامات عالی سیاسی و راهبردی ایران بر اساس نشانه‌هایی از «ابهام امنیتی» تعریف می‌شود.
ايران و امريكا و ديپلماسي غيرمستقيم

ايران و امريكا و ديپلماسي غيرمستقيم

حسین ربیعی» مطابق ادعاها و شواهد، عرصه ميدان و ديپلماسي، هر دو هر به صورت غيرمستقيم توسط اين دو كشور و از طريق نمايندگان‌شان مديريت مي‌شود
جمعه ۰۴ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 24
کد خبر: ۱۱۴۵۵
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۰

متهم پرونده بیمه :رشوه دریافت نکردم

یکی از متهمین پرونده اختلاس از بیمه ایران و استانداری تهران گفت: رشوه ای از آقای ˈد.سˈ دریافت نکرده ام و آپارتمان واقع در دبی را با پول خودم خریدم و اقامت دائم در دبی ندارد.
به گزارش تدبیر24 به نقل از ایرنا، ˈف . هˈ که کارمند بازنشسته بانک ملت است در ادامه رسیدگی به پرونده متهمان اختلاس در بیمه ایران و استانداری تهران که در شعبه 79 دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی محمد رضا محمدی کشکولی برگزار شد دفاعیات خود را ارایه داد.

نماینده دادستان تهران در دادگاه رسیدگی به پرونده اختلاس از بیمه ایران و استانداری تهران، با قرائت پرونده آقای ˈف.هˈ گفت: آقای ˈف.هˈ فاقد سابقه محکومیت قبلی، به دریافت رشوه به میزان 60هزار درهم بابت خرید سرویس مبلمان و رشوه ای دیگر به مبلغ یک میلیون و 30 هزار درهم برای خرید آپارتمان در دبی از آقای ˈد.سˈ متهم شد و هم اکنون به شرط قرار وثیقه آزاد است.

مهدی توکلی ادامه داد: آقای ˈد.سˈ اقرار کرده است که با آقای ˈف.هˈ رفاقت داشته و بنده برای وی یک سرویس مبلمان به میزان 60 هزار درهم خریده و به آدرس منزلش در تهران فرستادم که هم اکنون این سرویس مبلمان در منزلش موجود است.

وی افزود: ˈد.سˈ اقرار کرد که به خاطر آشنایی و دوستی با این ˈف.هˈ یک صندوق امانتی در یک بانک در دبی برای وی به نام همسرش باز کرده است.

به گفته نماینده دادستان این متهم و خانواده اش اقامت دائم در دبی دارد.

متهم با رد همه این اتهامات گفت: مبلمان را خودم به مبلغ 13 میلیون و 500 هزار تومان در دبی خریدم.

وی افزود: ˈد.سˈ فردی محترم و مودب بود و تا سال 85 که معوقه اقساط نداشت جزو مشتریان خوب بانک بود.

وی درمورد سوال قاضی که چرا با این فرد رفاقت داشتید، اینگونه پاسخ داد: همین الان هم با بسیاری از مشتریان خوب بانک رفیق هستم و آنها را راهنمایی می کنم.

متهم با بیان اینکه هیچ اقامت دائمی در دبی ندارد، گفت: اقامت بنده و خانواده ام در دبی سه ساله است و اگر هر شش ماه یک بار به دبی نروم اقامتم باطل می شود.

قاضی دادگاه در ادامه بخش دیگری از اظهارات ˈد.سˈ را قرائت کرد و گفت: طبق اظهارات ˈد.سˈ آقای ˈف.هˈ فردی مذهبی بود و هر عید برای کارکنانش خودکار گران قیمت برای عیدی می فرستاد که آقای ˈف.هˈ کادوها را نگاه می کرد تا سکه ای نباشد.

البته قاضی خاطرنشان کرد که خودکار گران قیمت هم نوعی رشوه است.

متهم درمورد خرید بلیت های مسافرتی به مالزی، دبی و غیره توسط آقای ˈد.سˈ گفت: از آنجا که وی در آژانس های مسافرتی آشنا داشت و معمولا ایام تعطیلات بلیت به سختی تهیه می شد، لذا او بلیت را تهیه می کرد ولی پول را خودم می پرداختم.

وی درمورد پرداخت تسهیلات به ˈد.سˈ اظهار داشت: برای دریافت تسهیلات حدود و تغوری وجود دارد و باید مراحل بسیاری طی شود.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: