نهادگرایی و ثبات سیاسی در فضای تازه

نهادگرایی و ثبات سیاسی در فضای تازه

دکتر ابراهیم متقی» حادثه سقوط بالگرد برخی از مقامات عالی سیاسی و راهبردی ایران بر اساس نشانه‌هایی از «ابهام امنیتی» تعریف می‌شود.
ايران و امريكا و ديپلماسي غيرمستقيم

ايران و امريكا و ديپلماسي غيرمستقيم

حسین ربیعی» مطابق ادعاها و شواهد، عرصه ميدان و ديپلماسي، هر دو هر به صورت غيرمستقيم توسط اين دو كشور و از طريق نمايندگان‌شان مديريت مي‌شود
سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 21
کد خبر: ۱۱۴۷۴
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۲ - ۰۸:۱۲

راه حل مشکلات اقتصادی مددجویان

مدیرکل بهزیستی استان البرز گفت: اشتغالزایی تنها راه برطرف کردن مشکلات اقتصادی مددجویان است.
به گزارش تدبیر24 افروز بهرامی در گفت‌وگو با ایسنا، در البرز، اظهار کرد: هرچند بهزیستی به‌صورت ماهانه مبالغی را در قالب مستمری و کمک هزینه به حساب مددجویان واریز می‌کند اما این مبلغ بسیار اندک است و حتی هزینه‌ی ایاب و ذهاب آنان را پوشش نمی‌دهد.

وی افزود: هرچند واریز کمک هزینه به‌نوعی برای این افراد حمایت محسوب می‌شود اما مشکلات اقتصادی مددجویان با این مبالغ برطرف نمی‌شود و به‌نظر می‌رسد تنها راه کار اساسی برای خودکفایی اقتصادی این افراد آموزش مهارت برای اشتغالزایی باشد.

مدیرکل بهزیستی استان البرز خاطرنشان کرد: دادن کمک هزینه به نوعی دادن ماهی به دست افراد است که توانایی ماهی‌گیری(اشتغالزایی) را در آنان ایجاد نمی‌کند.

بهرامی ادامه داد: از مددجویان مسن و کودکان خردسال که بگذریم شمار فراوانی از مددجویان بهزیستی توانایی و قابلیت یادگیری مهارت‌های گوناگون را دارند و می‌توانند وارد بازار اشتغال شوند.

وی گفت: بدون شک با اشتغال این افراد بسیاری از فشارها و مشکلات اقتصادی از شانه‌ی آنها برداشته و راحت‌تر می‌توانند زندگی کنند.

مدیرکل بهزیستی البرز ادامه داد: با مهارت‌آموزی، مددجویان می‌توانند از وام‌های مشاغل خانگی و خوداشتغالی با سودهای اندک استفاده کنند وبه این ترتیب علاوه بر این‌که خود صاحب شغل می‌شوند زمینه‌ی اشتغالزایی دیگر افراد هم فراهم می‌شود.

بهرامی خاطرنشان کرد: بدیهی است بهزیستی با بودجه و امکانات محدود خود توانایی برطرف کردن همه‌ی نیازهای مددجویان را ندارد بنابراین این افراد باید با همتی مضاعف برای رسیدن به توانایی مالی تلاش کنند و مسئولان تا حد امکان در این مسیر آنان را یاری می‌کنند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: