نهادگرایی و ثبات سیاسی در فضای تازه

نهادگرایی و ثبات سیاسی در فضای تازه

دکتر ابراهیم متقی» حادثه سقوط بالگرد برخی از مقامات عالی سیاسی و راهبردی ایران بر اساس نشانه‌هایی از «ابهام امنیتی» تعریف می‌شود.
ايران و امريكا و ديپلماسي غيرمستقيم

ايران و امريكا و ديپلماسي غيرمستقيم

حسین ربیعی» مطابق ادعاها و شواهد، عرصه ميدان و ديپلماسي، هر دو هر به صورت غيرمستقيم توسط اين دو كشور و از طريق نمايندگان‌شان مديريت مي‌شود
سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 21
کد خبر: ۱۲۰۱۱
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۲ - ۲۱:۴۵

جام جهانی، 32 تیم 32 ستاره

بیستمین دوره رقابت های فوتبال جام جهانی در شرایطی خردادماه سال آینده به میزبانی برزیل برگزار خواهد شد که علاقمندان به این رشته در دنیا، چشم به ساق پای بازیکنانی دارند که از آنها به عنوان ستاره های تیم های مختلف یاد می شود.
به گزارش تدبیر24 به نقل از ایرنا، پس از معرفی و مشخص شدن گروه های جام جهانی، هواداران فوتبال برای شروع بیستمین دوره این رقابت ها لحظه شماری می کنند و امیدوارند بتوانند فوتبال های زیبا و جذابی را ببیند. در این میان نقش ستاره ها در ارائه فوتبال مورد پسند تماشاگران بسیار پررنگ و تاثیر گذار است، ستاره هایی که می توانند برای تیم های ملی کشورهای حاضر در این دوره از رقابتها، مدبرانه و هنرمندانه بازی کنند و جذابیت های فوتبال را بیش از پیش کنند.

درجام جهانی 32 تیم حضور دارند، یعنی حداقل 32 ستاره، البته فراموش نکنیم که برخی تیم ها بیش از یک ستاره دارند اما در این گزارش به ستاره هایی می پردازیم که بیش از دیگران در معرض توجه رسانه ها و مخاطبین فوتبال قرار دارند.

کار را از گروه اول شروع می کنیم. جایی که تیم های برزیل، کامرون، مکزیک و کرواسی باید به مصاف هم بروند.

ستاره برزیلی ها، نیمار بازیکن باشگاهی بارسلوناست، این بازیکن که در جام کنفدراسیون ها ستاره طلایی پوشان بود به عنوان گزینه اول برزیلی ها مطرح است و خیلی ها اعتقاد دارند در جام جهانی 2014 و در کشورش می تواند شگفتی های بسیار خلق کند.

ساموئل اتوئو در تیم کامرون، خاویر هرناندز در تیم مکزیک و ماریو ماندزوکیچ بازیکن باشگاهی بایرن مونیخ در تیم ملی کرواسی ستاره هایی هستند که مورد توجه رسانه های ورزشی قرار دارند و باید دید در پایان کدام یک گوی سبقت را از دیگران خواهد ربود.

در گروه دوم اسپانیا، شیلی، استرالیا و هلند قرار دارند. اسپانیا که بی شک چندین ستاره نامی و خلاق را در کاروان ورزشی خویش می بیند امید بسیار به تکرار عنوان قهرمانی در جام جهانی 2014 برزیل دارد.

آندرس اینیستا و تیم ملی اسپانیا کار سختی برای دفاع از عنوان قهرمانی در خاک آمریکای جنوبی دارند، الکسیس سانچز همچون بارسلونا در تیم ملی شیلی نیز بازیکن خطرناکی و یکی از مهره های کلیدی تیمش به حساب می رود.

آرین روبن بازیکن باشگاهی بایرمونیخ و ستاره هلند نیز یکی دیگر از چهره هایی است که زیر ذره بین رسانه های ورزشی و علاقه مندان به فوتبال قرار دارد.

در این شرایط رابی کروز ستاره استرالیا خیلی بد شانس است که با روبن هلندی و اینیستای اسپانیایی در یک گروه قرار گرفته چرا که روز کاغذ هیچ شانسی برای حضور در مرحله بعد ندارد.

اما گروه سوم کلمبیا، ساحل عاج، ژاپن و یونان. در تیم کلمبیا رادامل فالکائو ستاره بی چون و چرای نماینده آمریکای جنوبی است. دیدیه دروگبا که به نظر می رسد آخرین جام جهانی خود را تجربه می کند چهره اول ساحل عاج و شینجی کاگاوا بازیکن منچستر یونایتد در تیم ملی ژاپن ستاره نماینده شرق آسیاست. در آخر هم کوستاس میروگولو در ترکیب یونانی ها بهتر از دیگر هم تیمی هایش ظاهر شده و این طور پیش بینی می شود که می تواند ستاره تیمش در این مسابقات لقب گیرد.

و اما گروه چهارم: اروگوئه، ایتالیا، کاستاریکا و انگلیس.

زوج ادینسون کاوانی و لوئیس سوارز در تیم ملی اروگوئه یکی از مخوف ترین خط حمله های جام جهانی هستند که بی شک برای هر خط دفاعی مشکل ساز خواهند بود.

به نظر می رسد ماریو بالوتلی مورد توجه ترین چهره ایتالیایی ها در جام جهانی خواهد بود و جدال او با وین رونی ستاره منچستر و مهاج خطرساز شیاطین سرخ در تیم ملی انگلیس رقابتی جذاب بین آنها ایجاد خواهد کرد، رقابتی که می تواند صحنه هایی تماشایی در خاک برزیل رقم بزند.

در تیم کاستاریکا هم جونیور دیاز چهره ای تاثیرگذار به حساب می آید و باید دید آیا این ستاره ها می تواند انتظارات هواداران و علاقه مندان به خود را برآورده سازد.

پس از معرفی ستاره های جام جهانی در 4 گروه اول، گروه های پنجم تا هشتم را با هم مرور می کنیم .

در گروه پنجم: بازیکنان سوئیس، اکوادور، هندوراس و فرانسه باید به مصاف هم بروند. خردان شکیری، بازیکن تیم ملی سوئیس و عضو تیم بایرن مونیخ ستاره سرخ پوشان محسوب می شود و در آن سوی میدان نوک پیکان تیم اکوادور به سمت آنتونیو والنسیا است.

ویلسون پالاسیوس چهره شاخص تیم ناشناخته هندوراس به حساب می آید و فرانک ریبری مرد همه کاره فرانسه در جام جهانی 2014 برزیل خواهد بود.

اما گروه ششم یا همان گروه F گروهی که تیم ایران در کنار تیم های آرژانتین، نیجریه و بوسنی باید در جام جهانی به میدان برود.

لیونل مسی، بازیکنان خوش اخلاق، باهوش، خلاق و در یک کلام مرد همه کاره آرژانتینی هاست. جان اوبی میکل ستاره نیجریه به شمار می رود و در تیم ایران با توجه به سلیقه شخصی و نظرهای متفاوتی که وجود دارد افراد مختلفی می توانند ستاره ایران باشند اما بر اساس نوع عملکرد شاگردان کی روش به نظر می رسد رضا قوچان نژاد و اشکان دژاگه بیش از دیگران شایسته این عنوان باشند.

اما آخرین تیم این گروه، یعنی بوسنی و هرزگوین. ادین ژکو و وداد ایبیشویچ دو ستاره تیم ملی بوسنی و هرزگووین هستند و آنها امیدوارند در اولین حضورشان در جام جهانی بتوانند عملکرد قابل قبولی را از خودشان بر جای بگذارند.

به گروه هفتم می رسیم، جدال آلمان، غنا، آمریکا و پرتغال .

مسوت اوزیل با پیراهن تیم ملی آلمان یکی از ستاره هایی است که ژرمن ها روی او حساب ویژه ای باز کرده اند.

در تیم غنا این مسوولیت بر دوش کوین پرینس بواتنگ است و در بین مردان آمریکا جرمن جونز بهترین بازیکن این تیم در دیدارهای اخیر بوده است. نیازی به اشاره و معرفی نیست که در تیم پرتغال، کریستیانو رونالدو یک تنه برای خودش وزنه ای است و می تواند در شرایط سخت به داد پرتغال برسد.

و اما گروه آخر ، بلژیک، الجزایر، کره جنوبی و روسیه. ادن آزارد ستاره تیم ملی بلژیک در دور مقدماتی جام جهانی بود و مردم این کشور روی او حساب ویژه ای باز کردند و به نوعی چشم امیدشان به اوست. در تیم الجزایر این مسوولیت بر عهده ماکد بوقرام است و در تیم کره جنوبی هئونگ مین سو بازیکن جوان تیم ملی کره جنوبی به دنبال آن است تا نگاه ها را متوجه خود کند و در پایان، رومن شیریکوف ستاره روسیه به شمار می رود و به دنبال ان است تا شایستگی های خویش را به همگان ثابت کند.

فراموش نکنیم که جام جهانی جدا از تمام ستاره هایی که دارد میدانی است که می تواند زمینه معرفی چهره های جدید را نیز داشته باشد. افرادی که می توانند در برزیل شکوفا شوند و از خاک این کشور خود را به جهانیان معرفی کنند، به هر حال باید منتظر بود و دید در جام جهانی برزیل چه روی می دهد. آیا ستاره هایی که می شناسیم همچنان می درخشند یا باید منتظر درخشش چهره های جدید بود. برای پاسخ این سووال باید منتظر سپری شدن ایام بود تا سوت آغاز این رقابتها به صدا درآید.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: