نهادگرایی و ثبات سیاسی در فضای تازه

نهادگرایی و ثبات سیاسی در فضای تازه

دکتر ابراهیم متقی» حادثه سقوط بالگرد برخی از مقامات عالی سیاسی و راهبردی ایران بر اساس نشانه‌هایی از «ابهام امنیتی» تعریف می‌شود.
ايران و امريكا و ديپلماسي غيرمستقيم

ايران و امريكا و ديپلماسي غيرمستقيم

حسین ربیعی» مطابق ادعاها و شواهد، عرصه ميدان و ديپلماسي، هر دو هر به صورت غيرمستقيم توسط اين دو كشور و از طريق نمايندگان‌شان مديريت مي‌شود
دوشنبه ۰۷ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 27
کد خبر: ۱۲۲۰۷
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۶

7 کشته در حوادث تروریستی پاکستان

حوادث تروریستی در شهرهای مختلف پاکستان تا غروب سه شنبه- هفت کشته و 25 زخمی برجای گذاشته است.
به گزارش تدبیر24 به نقل از منابع خبری پاکستان، انفجار دو بمب و حوادث تروریستی علیه شیعیان پاکستان در زمان برگزاری مراسم عزاداری در روز اربعین حسینی ( سه شنبه ) منجر به کشته و زخمی شدن تعدادی از شهروندان عزادار در این کشور شد.

بر اساس تقویم پاکستان، امروز سوم دی ماه مصاف با بیستم ماه صفر و روز اربعین حسینی در این کشور بود.

این انفجارها در روز اربعین حسینی زمانی بوقوع پیوست که نیروهای امنیتی در حالت آماده باش به مناسبت عزاداری شیعیان در شهرهای مختلف پاکستان بوده و بسیاری از مناطق را تحت تدابیر شدید امنیتی خود قرار دادند.

بر اساس اطلاعات اولیه، مواد منفجره در مسیر صفوف عزاداری شیعیان در شهر کراچی کار گذاشته شده بود.

بر اساس اعلام رسانه های خبری پاکستان، انفجارهای پیاپی در منطقه اورنگی تاون کراچی عصر امروز منجر به چهار تن کشته و زخمی شدن 20 تن شد که شمار تلفات طبق آخرین اعلام مقام های پلیس به هفت کشته و 22 زخمی افزایش یافت.

تاکنون هیچ گروهی مسوولیت این انفجار ها را برعهده نگرفته است اما مقام های دولتی گروههای ضد شیعی و شبه نظامیان را مسبب این حملات تروریستی عنوان می کنند.

بر اساس این گزارش، در برخورد امروز در شهر راولپندی حوالی اسلامی آباد میان گروه های معترض و پرسنل پلیس در منطقه پیر واحایی در نزدیکی راجا بازار نیز پنج نفر بر اثر تیراندازی مهاجمان ناشناس زخمی شدند.

برخی رسانه های خبری از شلیک مهاجمان ناشناس بسوی دسته جات عزاداری خبر دادند که این موضوع تاکنون از سوی مقام های پلیس و دولتی تایید نشده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا از حومه شهر اسلام آباد؛ خیابان های منتهی به پایتخت از سوی راولپندی توسط نیروهای پلیس مسدود شده و معترضان نیز در حال برگزاری تجمعات اعتراض آمیز خود هستند که در پاره ای از موارد به آتش زدن لاستیک خودروها منجر شده است.

بر اساس گزارش رسانه های پاکستانی، فعالیت های ارتباطی تلفن های همراه امروز در کراچی و دیگر شهرهای مختلف این کشور متوقف و حرکت موتور سیکلت ها نیز به دلایل امنیتی ممنوع شد.

دهها هزار نیروهای پلیس و امنیتی در قالب طرح جامع امنیتی و به منظور تامین امنیت مراسم عزاداری شیعیان در شهرهای مختلف پاکستان به حال آماده باش درآمدند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: