نهادگرایی و ثبات سیاسی در فضای تازه

نهادگرایی و ثبات سیاسی در فضای تازه

دکتر ابراهیم متقی» حادثه سقوط بالگرد برخی از مقامات عالی سیاسی و راهبردی ایران بر اساس نشانه‌هایی از «ابهام امنیتی» تعریف می‌شود.
ايران و امريكا و ديپلماسي غيرمستقيم

ايران و امريكا و ديپلماسي غيرمستقيم

حسین ربیعی» مطابق ادعاها و شواهد، عرصه ميدان و ديپلماسي، هر دو هر به صورت غيرمستقيم توسط اين دو كشور و از طريق نمايندگان‌شان مديريت مي‌شود
چهارشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 22
کد خبر: ۱۲۳۱۱
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۶

سودان جنوبی نفت جهانی را گران کرد

در پی ناآرامی و خشونت در سودان جنوبی، بهای نفت در معاملات صبح پنجشنبه بازار آسیا افزایش یافت.
به گزارش تدبیر24 به نقل از خبرگزاری فرانسه، بهای هر بشکه نفت خام سبک شیرین برای تحویل در ماه فوریه (بهمن ماه) در بازار معاملات آسیا با 27 سنت افزایش به 99 دلار و 49 سنت رسید.

نفت برنت دریای شمال نیز برای تحویل در زمان مشابه با 20 سنت افزایش، بشکه ای 112 دلار و 10 سنت معامله شد.

ˈسانجیو گوپتاˈ کارشناس موسسه کارگزاریˈارنست اند یانگˈ با بیان این که بهای نفت به علت نگرانی از بروز اختلال در عرضه نفت سودان جنوبی به بازار افزایش یافته است، گفت: با این حال انتظار می رود که بهای نفت تا انتشار آمار اقتصادی تازه در نخستین هفته سال 2014 میلادی بیش از این افزایش نیابد.

این گزارش حاکی است: از اواسط ماه دسامبر (آذر ماه) نیروهای

ˈسالوا کیرˈ رییس جمهوری سودان جنوبی با نیروهای ˈریک مشارˈ معاون سابق رییس جمهوری این کشور درگیر شدند و هر کدام سعی دارد بر حوزه های نفتی مسلط شود. این در حالی است که عواید ناشی از فروش نفت، 95 درصد از درآمد اقتصاد شکننده این کشور را تامین می کند.

سازمان ملل تعداد قربانیان این درگیری ها را چندین هزار نفر اعلام کرده است. همچنین ناآرامی ها سبب شده تا کارکنان بخش های نفتی محل کار خود را ترک کنند.

بازار غربی معاملات نفت نیویورک دیروز (چهارشنبه) تعطیل بود اما در معاملات روز سه شنبه بازار نیویورک، بهای هر بشکه نفت خام سبک شیرین برای تحویل در ماه فوریه (بهمن ماه) با 31 سنت افزایش به 99 دلار و 22 سنت رسید.

در همین روز در بازار لندن، نفت برنت دریای شمال برای تحویل در زمان مشابه 34 سنت افزایش نسبت به روز دوشنبه، بشکه ای 111 دلار و 90 سنت معامله شد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: