نهادگرایی و ثبات سیاسی در فضای تازه

نهادگرایی و ثبات سیاسی در فضای تازه

دکتر ابراهیم متقی» حادثه سقوط بالگرد برخی از مقامات عالی سیاسی و راهبردی ایران بر اساس نشانه‌هایی از «ابهام امنیتی» تعریف می‌شود.
ايران و امريكا و ديپلماسي غيرمستقيم

ايران و امريكا و ديپلماسي غيرمستقيم

حسین ربیعی» مطابق ادعاها و شواهد، عرصه ميدان و ديپلماسي، هر دو هر به صورت غيرمستقيم توسط اين دو كشور و از طريق نمايندگان‌شان مديريت مي‌شود
جمعه ۰۴ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 24
کد خبر: ۱۲۶۶۲
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۶

گرمای کم‌سابقه در آرژانتین

قطعی آب و برق در مناطق وسیعی از پایتخت آرژانتین و آن هم در شرایطی که دمای هوا به مرز 39 درجه سانتیگراد رسیده، موجب اعلام وضعیت اضطراری در این شهر شده است.
به گزارش تدبیر24 به نقل از ایسنا، قطعی برق در بسیاری از واحدهای مسکونی و اماکن اداری طی دو هفته گذشته، زندگی حداقل 800 هزار نفر از ساکنان «بوینوس‌آیرس» و حومه آن را مختل کرده است. همچنین موج گرمای کم‌سابقه در شمال این کشور حداقل سه قربانی گرفته است. تحمل این وضعیت برای سالخوردگان و کودکان به مراتب دشوارتر است.

یکی از ساکنان بوینوس‌آیرس می‌گوید: بدون آب نمی‌شود زندگی کرد. برق هم که نباشد، آب به طبقات بالاتر نمی‌آید و در عرض دو روز زندگی جهنم می‌شود. اگر آن طور که می‌گویند هوا 38، 39 درجه باشد، ماموران امداد باید بیایند اجساد را پایین بیاورند.

درحالی که مردم دولت را مسئول اصلی تهیه برق مورد نیاز شهری می‌دانند، دولت شرکت‌های خصوصی تامین برق را به کم‌کاری در این قضیه متهم کرده است. دولت آرژانتین معتقد است که این شرکت‌ها به اندازه کافی روی راه‌های تامین برق در شرایط اضطراری سرمایه‌گذاری نکرده‌اند.

توزیع رایگان بطری‌های آب و راه انداختن موتوربرق‌ها هم نتوانسته مردم را آرام کند. نارضایتی از عدم پاسخگویی مسئولان، ده‌ها نفر از مردم را به خیابان کشانده است.

به نقل از یورونیوز، پیش‌بینی‌های هواشناسی نشان از تداوم موج گرما حداقل تا چند روز آینده دارند. 
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: