نهادگرایی و ثبات سیاسی در فضای تازه

نهادگرایی و ثبات سیاسی در فضای تازه

دکتر ابراهیم متقی» حادثه سقوط بالگرد برخی از مقامات عالی سیاسی و راهبردی ایران بر اساس نشانه‌هایی از «ابهام امنیتی» تعریف می‌شود.
ايران و امريكا و ديپلماسي غيرمستقيم

ايران و امريكا و ديپلماسي غيرمستقيم

حسین ربیعی» مطابق ادعاها و شواهد، عرصه ميدان و ديپلماسي، هر دو هر به صورت غيرمستقيم توسط اين دو كشور و از طريق نمايندگان‌شان مديريت مي‌شود
چهارشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 22
کد خبر: ۱۲۸۱۸
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۴

از دست دادن میزبانی المپیک ترکیه

رسانه های ترکیه با نزدیک شدن به پایان سال 2013 میلادی، افزایش دوپینگ در میان ورزشکاران این کشور را عامل از دست دادن میزبانی بازی های المپیک 2020 توسط شهر استانبول دانستند.
به گزارش تدبیر24 به نقل از ایرنا، این رسانه ها امروز با انتشار مطالبی از برگزاری نشست کمیته بین المللی المپیک در تابستان گذشته در شهر بوینوس آیرس و انتخاب توکیو در رقابت با شهرهای استانبول و مادرید برای میزبانی بازی های المپیک 2020 نوشتند که عامل اصلی شکست استانبول در کسب میزبانی این بازی ها افزایش دوپینگ در میان ورزشکاران این کشور بود.

این منابع خبری با اشاره به گزارش تحقیقات کمیسیون تحقیق مجلس ملی ترکیه مبنی بر مثبت اعلام شدن 144 نمونه آزمایش دوپینگ در میان ورزشکاران رشته های مختلف این کشور در سال 2013 میلادی نوشتند: از میان 2 هزار و 291 نمونه آزمایش دوپینگ اخذ شده از ورزشکاران در سال 2013، 144 نمونه مثبت اعلام شد که این رقم در سال 2012 تنها 30 نمونه مثبت بود.

این منابع خبری اعلام کردند که از میان 144 نمونه مثبت اعلام شده، 49 مورد در رشته وزنه برداری 46 نمونه در دوومیدانی و 20 نمونه مثبت در کشتی ثبت شده است.

ˈمحمد ترزیˈ رییس فدراسیون دوومیدانی ترکیه در پی افزایش شمار دوندگان دوپینگی این کشور از سمت خود کناره گیری کرد.

افزون بر آن در رقابتهای کشتی سنتی ترکیه که کشتی گیران بدن های خود را به روغن زیتون آغشته می کنند، 16 کشتی گیر از جمله قهرمان این دوره از مسابقات از مواد نیروزا استفاده کرده بودند.

به نوشته این منابع خبری، تظاهرات ضد دولتی در ترکیه و تحولات سوریه نیز از جمله مواردی بود که مانع از انتخاب استانبول به عنوان میزبان بازی های المپیک سال 2020 شد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: