نهادگرایی و ثبات سیاسی در فضای تازه

نهادگرایی و ثبات سیاسی در فضای تازه

دکتر ابراهیم متقی» حادثه سقوط بالگرد برخی از مقامات عالی سیاسی و راهبردی ایران بر اساس نشانه‌هایی از «ابهام امنیتی» تعریف می‌شود.
ايران و امريكا و ديپلماسي غيرمستقيم

ايران و امريكا و ديپلماسي غيرمستقيم

حسین ربیعی» مطابق ادعاها و شواهد، عرصه ميدان و ديپلماسي، هر دو هر به صورت غيرمستقيم توسط اين دو كشور و از طريق نمايندگان‌شان مديريت مي‌شود
دوشنبه ۰۷ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 27
کد خبر: ۱۳۸۶۵
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۵

سرکوب تظاهرات مخالفان کرد ترکیه

پلیس ترکیه تظاهرات صدها تن از مخالفان کرد دولت ترکیه را که در نزدیکی میدان تقسیم در استانبول تجمع کرده بودند، سرکوب کرد.
به گزارش تدبیر24 به نقل از ایرنا، این تظاهرات در اعتراض به حادثه قتل سال گذشته سه تن از اعضای حزب غیر قانونی کارگران کرد ترکیه ˈپ.ک.کˈ در پاریس برگزار شد.

صدها نفر از تظاهرکنندگان کرد که در میان آنان چندین نماینده مجلس از حزب صلح و دمکراسی نیز حضور داشتند در برابر دبیرستان گالاتاسرای استانبول با فریادهای ˈ ما برای این سه قربانی عدالت می خواهیمˈ تجمع کردند.

هنگامی که تظاهرکنندگان به سمت کنسولگری فرانسه در میدان تقسیم حرکت کردند ، نیروهای پلیس به طور گسترده ای با شلیک گاز اشک آور ، ماشین های آب پاش و گلوله های پلاستیکی به متفرق کردن معترضان پرداختند.

این سه فعال کرد نهم ژانویه 2013 در ساختمان های مرکز اطلاع رسانی کردها در پاریس کشته شدند.

هشت روز بعد، پلیس فرانسه یک تبعه 30 ساله ترکیه به نام عمر گونی را دستگیر کرد و او به اتهام قتل راهی زندان شد ولی هنوز این حادثه در پرده ای از ابهام قرار دارد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: