نهادگرایی و ثبات سیاسی در فضای تازه

نهادگرایی و ثبات سیاسی در فضای تازه

دکتر ابراهیم متقی» حادثه سقوط بالگرد برخی از مقامات عالی سیاسی و راهبردی ایران بر اساس نشانه‌هایی از «ابهام امنیتی» تعریف می‌شود.
ايران و امريكا و ديپلماسي غيرمستقيم

ايران و امريكا و ديپلماسي غيرمستقيم

حسین ربیعی» مطابق ادعاها و شواهد، عرصه ميدان و ديپلماسي، هر دو هر به صورت غيرمستقيم توسط اين دو كشور و از طريق نمايندگان‌شان مديريت مي‌شود
چهارشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 22
کد خبر: ۱۵۴۲۴
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۳:۴۵

مضرت نشستن طولانی به اندازه سیگار

تحقیقات اخیر محققان آمریکایی نشان می دهد که نداشتن تحرک و نشستن طولانی مدت، به اندازه کشیدن سیگار مضر است.
تدبیر24: از سی بی اس، نشستن طولانی مدت، یکی از مهمترین عوامل ابتلا به بیماری های قلبی عروقی، چاقی، دیابت، سرطان و مرگ زودرس است و لطمه وارد شده از آن به بدن، به اندازه سیگار است.

متخصص قلب بیمارستان St. Luke’s-Roosevelt کالیفرنیا در مصاحبه خود گفته است که اگر افراد از میزان صدمه واردشده به بدن بر اثر 8 ساعت نشستن روزانه در محل کار آگاه باشند، هرگز به آن تن نمی دهند.

این متخصص قلب در ادامه گفته است که برای کاهش اثرات مخرب نشستن طولانی مدت پشت میز، پس از هر یک ساعت، 10 دقیقه پیاده روی کنید و با انجام حرکات ورزشی، عضلات را از حالت انقباض خارج کنید.

او در ادامه پیشنهاد داده است که در محل کار از تردمیل استفاده شود تا کارمندان پس از یکساعت کار، 10 دقیقه روی آن پیاده روی کنند.

در این تحقیقات بیش از 84 هزار نفر بین سنین 45 تا 69 مورد بررسی قرار گرفته اند و نتایج آن نشان می دهد که افرادی که میزان تحرکشان کم است، 52 درصد بیش از سایرین در معرض نارسایی های قلبی قرار دارند.

نتایج این تحقیقات در American Heart Association journal Circulation منتشر شده است. 
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: