نهادگرایی و ثبات سیاسی در فضای تازه

نهادگرایی و ثبات سیاسی در فضای تازه

دکتر ابراهیم متقی» حادثه سقوط بالگرد برخی از مقامات عالی سیاسی و راهبردی ایران بر اساس نشانه‌هایی از «ابهام امنیتی» تعریف می‌شود.
ايران و امريكا و ديپلماسي غيرمستقيم

ايران و امريكا و ديپلماسي غيرمستقيم

حسین ربیعی» مطابق ادعاها و شواهد، عرصه ميدان و ديپلماسي، هر دو هر به صورت غيرمستقيم توسط اين دو كشور و از طريق نمايندگان‌شان مديريت مي‌شود
جمعه ۰۴ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 24
کد خبر: ۱۶۱۳۷
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۸
هفته بیست و پنجم لیگ خلیج فارس

آخرین فرصت دایی

هفته بیست وپنجم رقابت های لیگ برتر فوتبال باشگاه های ایران ( جام خلیج فارس) در حالی روز جمعه کلید می خورد که این روزها بار دیگر مشکلات مختلف گریبان سرخابی ها راگرفته است.
تدبیر24: پرسپولیسی ها که حالا علی پروین را به عنوان سرپرست کنار خود دارند به مصاف سپاهانی می روند که بازی رفت را در دیداری جنجالی که هنوزخاطره آن نزد اهالی فوتبال ماندگار است در ورزشگاه فولادشهرواگذار کردند.


محسن قهرمانی داور آن بازی درنیمه نخست به اشتباه میثم حسینی مدافع پرسپولیس را از زمین بازی اخراج کرد مساله ای که تا مدت ها محل مناقشه مدیران و کادر فنی تیم پرسپولیس و فدراسیون فوتبال شد و دست آخر با رای مهربانانه کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال علیه داور آن بازی ختم به خیرشد وهمین موضوع باعث شده است پرسپولیسی ها که ازاتفاقات آن بازی خاطره خوشی ندارند برای دیدار روزجمعه از هم اکنون هراس داشته باشند.

البته این تنها یک روی سکه است و پرسپولیسی ها پس از حذف ازرقابت های جام حذفی و کناره گیری محمد رویانیان درحال حاضر وضعیت خوبی ندارند وهنوز خاطره اتفاقاتی که پس از شکست برابر فولادخوزستان همانند حمله به اتوبوس بازیکنان،مشکلات پرداخت هزینه ایاب وذهاب،حضورمالکان خودرو های بازیکنان در در منزل آنان به دلیل عدم پرداخت اقساط و مطالبات خودرو توسط مدیران باشگاه، زمزمه های جدایی سیدجلال حسینی مدافع ملی پوش این تیم،انتقاد چند باره پیشکسوتان پرسپولیس نسبت به عملکرد بازیکنان میلیاردی همه و همه دست به دست هم داده است تا سرخ های پایتخت روز گار خوبی نداشته باشند.

هرچند سرپرست این باشگاه پس از حذف این تیم از جام حذفی از علی دایی سرمربی این تیم حمایت کرد اما دایی به خوبی می داند این حمایت ماندگار نیست و برای بقا در این تیم باید بتواند دردیدار های باقی مانده دل هواداران و مسوولان باشگاه را به نحو مطلوب بدست آورد تا حاشیه امنیت برای خود ایجاد کند.

در نقطه مقابل استقلالی ها نیز مشکل دارند آنان علیرغم نداشتن بازیکنان به اندازه کافی وجدا شدن تعدادی ازبازیکنان مطرح این تیم طی ماه ها وهفته های اخیر با مدیریت خوب امیرقلعه نویی درلیگ برتر نتایج خوبی کسب کردند و به مرحله نیمه نهایی جام حذفی نیز صعود کردند اما همچنان بحث جدایی جواد نکونام و پیوستن آندرانیک تیموریان به تیم الاهلی قطرحواشی این تیم را زیاد کرده است به طوریکه علی فتح اله زاده مدیرعامل وامیرقلعه نویی سرمربی آبی ها بارها دراین باره پاسخگوی خبرنگاران شدند

آبی های پایتخت جمعه دردیارکریمان به مصاف مس کرمان قعرنشین رقابتهای لیگ برتر می روند دیداری که چهار روز بعد و این باردرچارچوب رقابت های جام حذفی تکرار می شود. البته بخت با امیر قلعه نویی وتیمش بازهم یارشده است وآنان دروضعیتی به تیم مس کرمان بحران زده رسیدند که این تیم به تازگی سومین سرمربی خود را از دست داده وسکان این تیم به دست بوناچیچ افتاده و آنان از هم اکنون چشم به ترفند های این مربی کهنه کاربرای بقا درلیگ برتر و صعودبه مرحله نهایی جام حذفی دوخته اند تا بلکه ازوضعیت نابسامانی که گرفتار آن شده اند جدا شوند.

دردیگر دیدارهای مهم این هفته تیم جوان وخوب فولادخوزستان به دیدار سایپای البرز می رود و شاگردان یحیی گل محمدی در تیم نفت با ملوان انزلی دیدار می کنند.

تیم تراکتورسازی نیز به دیدار داماش گیلان می رود و از تیمی که به تازگی سرمربی خود را از دست داده است پذیرایی می کند.

برنامه کامل مسابقات هفته بیست و پنجم لیگ برتر فوتبال در روز جمعه :

راه آهن سورینت صبای قم 

ذوب آهن اصفهان گسترش فولاد تبریز

تراکتورسازی تبریز داماش گیلان 

ملوان انزلی نفت تهران

سایپای البرز فولادخوزستان

استقلال خوزستان فجرسپاسی 

مس کرمان استقلال تهران 

پرسپولیس سپاهان 

جدول رده بندی رقابت های لیگ برتر:

1-
استقلال تهران/24 بازی/46 امتیاز (تفاضل گل 11)

2-
فولاد خوزستان/24 بازی/46 امتیاز(تفاضل گل 10 )

3-
نفت تهران/24 بازی/44 امتیاز

4-
سپاهان اصفهان/24 بازی/43 امتیاز 

5-
پرسپولیس/24 بازی/41 امتیاز 

6-
تراکتورسازی تبریز/24 بازی/38 امتیاز

7-
ملوان انزلی/24 بازی/35 امتیاز 

8-
سایپای البرز/24 امتیاز/30 امتیاز

9-
گسترش فولاد/24 بازی/29 امتیاز

10-
صبای قم/24 امتیاز/26 امتیاز(تفاضل گل منهای 5 )

11-
استقلال خوزستان/24 بازی/26 امتیاز (تفاضل گل منهای 8 )

12-
داماش گیلان/24 بازی/22 امتیاز(تفاضل گل منهای 8 )

13-
ذوب آهن اصفهان/24 بازی/22 امتیاز(تفاضل گل منهای 11 )

14-
راه آهن سورینت/24 بازی/ 22 امتیاز(تفاضل گل منهای 12 )

15-
فجرسپاسی/24 بازی/19 امتیاز

16-
مس کرمان/24 بازی/16 امتیاز


 

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: