نهادگرایی و ثبات سیاسی در فضای تازه

نهادگرایی و ثبات سیاسی در فضای تازه

دکتر ابراهیم متقی» حادثه سقوط بالگرد برخی از مقامات عالی سیاسی و راهبردی ایران بر اساس نشانه‌هایی از «ابهام امنیتی» تعریف می‌شود.
ايران و امريكا و ديپلماسي غيرمستقيم

ايران و امريكا و ديپلماسي غيرمستقيم

حسین ربیعی» مطابق ادعاها و شواهد، عرصه ميدان و ديپلماسي، هر دو هر به صورت غيرمستقيم توسط اين دو كشور و از طريق نمايندگان‌شان مديريت مي‌شود
سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 21
کد خبر: ۱۶۱۸۹
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۰:۴۵

کمک صلیب سرخ به غیر نظامیان فلوجه

کمیته بین المللی صلیب سرخ از ارائه کمک فوری این سازمان در چهار روز گذشته به غیر نظامیان در شهر فلوجه عراق خبر داد.
تدبیر24: از کمیته بین المللی صلیب سرخ، این سازمان بشردوستانه اعلام کرد: هزاران نفر از غیرنظامیان در استان انبار به دلیل موج اخیر خشونت ها مجبور شده اند در جستجوی امنیت از خانه های خود به شهرهای دیگر عراق فرار کنند و کسانی هم که تصمیم گرفته اند باقی بمانند نیز با شرایط دشوار و فقدان کالاهای اساسی مواجه هستند.

مجده فلیحی یکی از کارکنان کمیته بین المللی صلیب سرخ که هدایت عملیات این سازمان در فلوجه را برعهده دارد، گفت: بسیاری از اهالی شهر فلوجه گریخته اند، اما این شهر خالی از سکنه نشده است.

وی اضافه کرد: شرایط انسانی نیز در این شهر بسیار ناگوار است و مردم در سطح شهر در جستجوی مکانی امن در حال تردد هستند، شرایط این شهر به گونه ای است که دیگر کودکان نمی توانند به مدرسه بروند و کالاهای اساسی مانند غذا و شیرخشک در شهر یافت نمی شوند و بیمارستان ها از پس تعداد بالای مجروحان برنمی آیند.

این نیروی امدادرسان توضیح داد: در طول چند روز گذشته، ما توانسته ایم بین تعدادی از افرادی که به هر دلیلی تصمیم گرفته اند در شهر باقی بمانند ولی به خاطر درگیری ناچار شده اند از خانه های خود بگریزند، کمک هایی را توزیع کنیم، اما این کمک های ناکافی است و باید به کمک رسانی های بیشتری نیاز است.

وی از توضیح غذا، پتو، محصولات بهداشتی، لوازم آشپزی و دیگر اقلام لازم بین بی خانمانان فلوجه که هفته هاست در میانه درگیری گرفتار شده اند خبر داد و گفت: با برنامه ریزی های انجام شده از سوی صلیب سرخ قرار است غذای بیشتری هم طی روزهای آتی به فلوجه ارسال شود.

کمیته بین المللی صلیب سرخ، درخواست خود از تمام طرف های درگیر در فلوجه و دیگر نقاط استان انبار را تکرار می کند تا به غیرنظامیان تعرض نکرده و به پرسنل درمانی اجازه دهند تا وظایف خود را در ایمنی کامل انجام دهند.

از 30 دسامبر (9 دی)، یعنی آخرین مورد از اوج گیری های خشونت آمیز در شهر فلوجه عراق، کمیته بین المللی صلیب سرخ مقداری منابع حیاتی را در مناطقی از استان های صلاح الدین، کربلا، بابل، رمادی و فلوجه بین بیش از 20هزار نفر که از خانه های خود گریخته اند توزیع کرده است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: