نهادگرایی و ثبات سیاسی در فضای تازه

نهادگرایی و ثبات سیاسی در فضای تازه

دکتر ابراهیم متقی» حادثه سقوط بالگرد برخی از مقامات عالی سیاسی و راهبردی ایران بر اساس نشانه‌هایی از «ابهام امنیتی» تعریف می‌شود.
ايران و امريكا و ديپلماسي غيرمستقيم

ايران و امريكا و ديپلماسي غيرمستقيم

حسین ربیعی» مطابق ادعاها و شواهد، عرصه ميدان و ديپلماسي، هر دو هر به صورت غيرمستقيم توسط اين دو كشور و از طريق نمايندگان‌شان مديريت مي‌شود
دوشنبه ۰۷ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 27
کد خبر: ۱۶۵۳۸
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۸

انفجار در نزدیکی سفارت فرانسه در یمن

منابع خبری از اصابت یک گلوله خمپاره و انفجار یک خودرو بمبگذاری شده در نزدیکی سفارت فرانسه در صنعا پایتخت یمن خبر دادند.
تدبیر24: یک منبع پلیس یمن اعلام کرد که حادثه یکشنبه شب به وقت محلی در منطقه دیپلماتیک در صنعا رخ داد ولی تلفات جانی به همراه نداشت.

وی در گفت وگو با این خبرگزاری افزود: گلوله خمپاره به مانع سیمانی که در خیابان منتهی به سفارت برای پیشگیری های امنیتی کار گذاشته شده بود، اصابت کرد. اندکی بعد نیز یک خودرو بمبگذاری شده در خیابان اصلی منفجر شد.

مقام یمنی گفت: این دو حادثه که نیمه شب رخ داد، تلفات جانی در پی نداشته است.

وی افزود: گلوله خمپاره در فاصله 30 متری دیوار بیرون سفارت فرود آمد و خودروی بمبگذاری شده نیز بین کنسولگری و محل اقامت «علی عبدالله صالح» رییس جمهوری سابق یمن منفجر شد.

دقایقی پیش از این حادثه، انفجار دو بمب کارگذاشته شده در یک خودرو، مرکز صنعا پایتخت یمن را لرزاند.

این دو انفجار به دلیل بمب گذاری در یک دستگاه مینی بوس که در نزدیکی ساختمان وزارت دفاع پارک شده بود، رخ داد.

به گفته یک مقام نظامی، این حادثه تلفات جانی در پی نداشت.

از سوی دیگر روز یکشنبه دستگاه های امنیتی یمن حمله یک خورو بمبگذاری شده به ساختمان دولتی در استان الضالع در جنوب یمن را خنثی کردند.

گروه القاعده در یمن فعالیت خود را گسترش داده و این در حالی است که شمال این کشور اخیر شاهد درگیری های شدید میان حوثی های شیعه و بنیادگرایان سنی است.

در ماه های اخیر دیپلمات ها و اتباع خارجی در صنعا، چندین بار هدف حمله قرار گرفته اند که آخرین آن 18 ژانویه بود. در جریان این حمله به یک دیپلمات ایرانی، وی به ضرب گلوله افراد ناشناس در منطقه حده ترور شد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: