نهادگرایی و ثبات سیاسی در فضای تازه

نهادگرایی و ثبات سیاسی در فضای تازه

دکتر ابراهیم متقی» حادثه سقوط بالگرد برخی از مقامات عالی سیاسی و راهبردی ایران بر اساس نشانه‌هایی از «ابهام امنیتی» تعریف می‌شود.
ايران و امريكا و ديپلماسي غيرمستقيم

ايران و امريكا و ديپلماسي غيرمستقيم

حسین ربیعی» مطابق ادعاها و شواهد، عرصه ميدان و ديپلماسي، هر دو هر به صورت غيرمستقيم توسط اين دو كشور و از طريق نمايندگان‌شان مديريت مي‌شود
جمعه ۰۴ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 24
کد خبر: ۱۷۷۰۷
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۲

ابهام در واردات گوسفند استرالیا

دولت استرالیا که از سی سال پیش تاکنون موفق به صادرات گوسفند خود به ایران نشده بود در تلاش برای کسب بازار ایران است.
تدبیر24: ˈبارنابی جویسˈ وزیر کشاورزی استرالیا در سفری به منطقه خاورمیانه قصد دارد در مورد صادرات گوسفند زنده به کشورهای ایران و بحرین رایزنی و گفت وگو کند.

در گزارش این رسانه ها به زمان این سفر اشاره نشده است.

رسانه های محلی استرالیا نوشتند بحرین نیز از جمله کشورهای منطقه خاورمیانه است که از سال 2012 با بازگشت دادن 20 هزار راس گوسفند، واردات از استرالیا را قطع کرد.

گزارش رسانه های استرالیا نشان می دهد که ایران نیازمند واردات یک میلیون و 300 هزار راس گوسفند استرالیایی است.

براساس این گزارش، مذاکرات استرالیا با ایران در زمینه صادرات گوسفند با پیشرفت هایی همراه بوده و تا مرحله تایید سلامت دام ها به پیش رفته است.

وزیر کشاورزی استرالیا اظهار امیدواری کرده است که تا پایان سال مالی موفقیت هایی در مورد صادرات گوسفند به دست آورد.

اردیبهشت ماه امسال نیز گزارش هایی از تلاش استرالیا برای امضای یادداشت تفاهم با تهران به منظور صادرات دام زنده به ایران منتشر شد.

ˈ رائم کمپبل ˈ از مقامات سابق منطقه کالگورلی استرالیا، گفته بود: ایران برای از سرگیری واردات دام از استرالیا آماده است.

علی شفقی رییس شرکتی که قرار بود دام زنده از استرالیا به جزیره قشم وارد کند گفته بود: ایران خواهان واردات ماهانه 100 هزار راس گوسفند از استرالیا است.

این خبرها در حالی منتشر می شود که معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی هفته جاری در گفت وگو با ˈایاناˈ، واردات گوسفند زنده از استرالیا را رد کرده بود.

در همین حال مدیر کل دفتر قرنطینه و بین الملل سازمان دامپزشکی گفته است: تفاهم نامه هایی طی چند سال گذشته برای واردات گوسفند زنده از کشور استرالیا آماده امضا شده، اما تاکنون به مرحله اجرا در نیامده است.

ˈدولت استرالیا اعلام کرده تفاهم نامه ها باید تبدیل به پروتکل بهداشتی شود که در این راستا سازمان دامپزشکی پروتکلی را تهیه و آماده ارسال برای بازبینی توسط دولت استرالیا کرده است.ˈ

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: