نهادگرایی و ثبات سیاسی در فضای تازه

نهادگرایی و ثبات سیاسی در فضای تازه

دکتر ابراهیم متقی» حادثه سقوط بالگرد برخی از مقامات عالی سیاسی و راهبردی ایران بر اساس نشانه‌هایی از «ابهام امنیتی» تعریف می‌شود.
ايران و امريكا و ديپلماسي غيرمستقيم

ايران و امريكا و ديپلماسي غيرمستقيم

حسین ربیعی» مطابق ادعاها و شواهد، عرصه ميدان و ديپلماسي، هر دو هر به صورت غيرمستقيم توسط اين دو كشور و از طريق نمايندگان‌شان مديريت مي‌شود
چهارشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 22
کد خبر: ۱۸۷۲۲
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۰

کشف 850 کیلوگرم مواد مخدر

فرمانده‌ی انتظامی چهارمحال و بختیاری از کشف 850 کیلوگرم مواد مخدر در استان در سال 92 خبر داد و گفت: کشف و انهدام باندهای مواد مخدر، از مهم‌ترین اقدامات نیروی انتظامی در سال جاری بود.
تدبیر24: «نورعلی یاری» نیروی انتظامی را یکی از مقتدرترین نیروهای مسلح در کشور دانست و اظهار کرد: نیروی انتظامی با هدایت‌ها و رهبری‌های داهیانه‌ی فرماندهی کل قوا در طول 35 ساله انقلاب نقش بی‌بدیل و تعیین‌کننده در تأمین امنیت ملی داشته است.

وی با بیان اینکه امنیت کنونی در کشور مرهون خدمات صاقانه و مخلصانه‌ی نیروهای انتظامی است، افزود: نیروی انتظامی همه‌ی ظرفیت‌ها، امکانات و توانایی‌ها را در راستای تأمین امنیت در جای جای میهن اسلامی بکار گرفته است و اکنون جزو موفق‌ترین نیروهای مسلح در کشور است.

فرمانده‌ی انتظامی چهارمحال و بختیاری مهم‌ترین اقدامات و فعالیت‌های نیروی انتظامی در سال 92 را تشریح و اظهار کرد: برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا در امنیت و سلامت کامل یکی از مهم‌ترین افتخارات این دستگاه در سال 92 محسوب می‌شود.

یاری مهار بحران‌ها و نزاع‌های اجتماعی در استان را از دیگر اقدامات نیروی انتظامی بر شمرد و افزود: خوشبختانه امسال هم در انتخابات ریاست جمهوری 24 خرداد و در دیگر ماه‌های سال کاهش نزاع و درگیری در سطح شهر محسوس بود.

وی با بیان اینکه تأمین امنیت برای شهروندان یکی از وظایف مهم نیروهای انتظامی است، برخورد قاطع با اراذل و اوباش و تحویل سرکرده‌های این گروه‌ها به دستگاه‌های قضایی و برخورد جدی با آنان از دیگر فعالیت‌های این نهاد مقدس است.

فرمانده‌ی انتظامی چهارمحال و بختیاری از کشف 850 کیلوگرم مواد مخدر در سال جاری خبر داد و گفت: کشف و انهدام باندهای مواد مخدر یکی از مهم‌ترین اقدامات نیروی انتظامی در سال‌جاری بود که این مهم توسط سبزپوشان خدوم و جان بر کف نیروی انتظامی شناسایی و منهدم شد.

یاری هم‌چنین از برخورد قاطع پلیس با مظاهر علنی فساد، دستگیری معتادان خطرناک و خرده‌فروشان مواد مخدر در راستای طرح امنیت محله‌محور و پاکسازی نقاط آلوده و جرم‌خیز خبر داد.

برخورد با عوامل توزیع مواد مخدر با جدیت دنبال می‌شود

وی برخورد با عوامل توزیع مواد مخدر را از اولویت برنامه‌های نیروی انتظامی برشمرد و خاطرنشان کرد: پلیس با انجام طرح‌های گوناگون فضا را برای قاچاقچیان مواد مخدر بیش از این تنگ می‌کند.

فرمانده‌ی انتظامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به برخورد قاطع نیروی انتظامی با حاملین غیر مجاز اسلحه، از افزایش 30 درصدی کشف مهمات و سلاح غیر مجاز در این استان خبر داد و گفت: نیروی انتظامی در زمینه‌ی مقابله با حمل‌کننده‌ی سلاح‌های غیر مجاز اقدامات و فعالیت‌های قابل قبولی داشته است بنحوی که جرائمی چون سرقت و اسلحه‌کشی کاهش محسوسی در استان داشته است.

یاری با بیان اینکه استان چهارمحال و بختیاری در همه‌ی زمینه‌ها حادثه‌خیز و نیازمند مراقبت و پیشگیری است به تشریح مهم‌ترین اقدامات جاده‌ای در طول سال جاری پرداخت و افزود: استان چهارمحال و بختیاری با وجود بیش از 4000 کیلومتر راه جاده‌ای، 4000 پیچ و 9000 نقطه‌ی حادثه‌خیز به نسبت دیگر مناطق کشور از سلامت و خطرات کمتری برخوردار است.

وی با بیان اینکه اقدامات موثری در راستای کاهش تصادفات در جاده‌های استان انجام شده است، وقوع تصادفات در استان را با کاهش قابل توجهی همراه دانست و گفت: 6 درصد کاهش فوتی، 9 درصد کاهش جراحت و در مجموع 28 درصد کاهش فوتی و خسارت در جاده‌ها بیانگر امن بودن نسبی جاده‌های استان نسبت به دیگر مناطق است.

فرمانده‌ی انتظامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اعتراضات مردمی به ساخت فیلم «سرزمین کهن» اظهار کرد: کنترل امنیت و نظم اجتماعی در این تجمعات به خوبی انجام شد و خوشبختانه هیچ اتفاق خاص و درگیری و نزاعی مشاهده نشد.

تأمین اعتبارات در حوزه‌ی جاده‌های استان ضروریست

وی تأمین اعتبارات در حوزه‌ی جاده‌های استان را ضروری دانست و گفت: تأمین اعتبار برای هوشمندسازی سیستم‌های کنترلی جاده‌ای، چهار بانده کردن محورهای اصلی در استان بخصوص محور «فارسان - کوهرنگ»، «بن - شهرکرد» و «بروجن - لردگان» از مهم‌ترین اولویت‌های جاده‌ای در استان محسوب می‌شود.

فرمانده‌ی انتظامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به در پیش بودن ایام نوروز و به‌ویژه چهارشبه آخر سال اظهار کرد: تمهیدات و برنامه‌ریزی‌های لازم برای تأمین امنیت و سلامت و آرامش مردم استان و مسافران نوروزی اندیشیده شده است که تحقق این مهم با همکاری دستگاه‌ها انجام می‌شود.

یاری اجرای مرحله‌ی دوم قانون هدفمند کردن یارانه در سال آینده را نیازمند پیش‌بینی تدابیر امنیتی دانست و خاطرنشان کرد: اجرای این طرح از حساسیت و توجه خاصی برخوردار است بنابراین همه‌ی اقدامات پیشگیرانه و تدابیر امنیتی و انتظامی برای مقابله با هر گونه تحرکات احتمالی اندیشیده می‌شود.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: