نهادگرایی و ثبات سیاسی در فضای تازه

نهادگرایی و ثبات سیاسی در فضای تازه

دکتر ابراهیم متقی» حادثه سقوط بالگرد برخی از مقامات عالی سیاسی و راهبردی ایران بر اساس نشانه‌هایی از «ابهام امنیتی» تعریف می‌شود.
ايران و امريكا و ديپلماسي غيرمستقيم

ايران و امريكا و ديپلماسي غيرمستقيم

حسین ربیعی» مطابق ادعاها و شواهد، عرصه ميدان و ديپلماسي، هر دو هر به صورت غيرمستقيم توسط اين دو كشور و از طريق نمايندگان‌شان مديريت مي‌شود
سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 21
کد خبر: ۱۹۷۵۵
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۳
علیرضا خامسیان

آقای فرجی‌دانا به داد مریم شفیع‌پورها برسید

خبر حکم 7 سال زندان برای خانم مریم شفیع‌پور فعال دانشجویی که بخاطر فعالیت دانشجویی بازداشت و توسط قاضی صلواتی محکوم شد بسیار ناباورانه بود.
تدبیر24: منتقدین - ناباورانه از این لحاظ که گمان بر این بود نهادهای متولی عدالت پیام مردم در 24 خرداد را شنیده‌اند و رویه‌های پیشین را در صدد اصلاح هستند اما گویا اراده‌ای در برخی نهادها وجود دارد که  خواستار حاکمیت جو ارعاب و تهدید در جامعه هستند و نمی‌خواهند بساط احکام فله‌ای را پایان دهند. در این بین این دانشجویان و روزنامه‌نگاران هستند که همچنان در حال هزینه دادن به صرف فعالیت‌های دانشجویی و حرفه روزنامه‌نگاری‌شان هستند. آنچه که قرار بود در انقلاب 57 بدان دست پیدا کنیم این بود که در سایه اسلام  که مبشر آزادی است، دگر‌اندیشان حتی آنها که با اساس انقلاب مخالف بودند به شرط توطئه نکردن و دست نبردن به اسلحه از آزادی کافی برای ابراز عقیده برخوردار باشند حال چگونه است که یک جوان دانشجو به صرف فعالیت دانشجویی به 7 سال زندان محکوم می‌شود آن هم به گونه‌ای که بر اساس خبرهای موثق در بازجویی‌های وی هیچگونه اعترافی  ثبت نشده است.

در اینجا روی سخن نگارنده به متولیان نهادهایی که از آنها قطع امید کرده و بویی از عدالت نبرده‌اند نیست بلکه می‌خواهم وزیر محترم علوم، جناب آقای دکتر فرجی دانا را مخاطب قرار دهم:

آن زمان که جناب آقای دکتر توفیقی سرپرست وزارت علوم  شد بارقه‌هایی از امید در دل دانشجویان ایجاد شد  که متولی اصلی نهاد دانشجویی از فعالیت‌های آنها حمایت خواهد کرد و در برابر تعدی نامحرمان به آنها سپرشان خواهد شد اما به هر دلیل دکتر توفیفی ردای وزارت بر تن نکرد و دکتر فرجی دانا سکان وزارتخانه را بر عهده گرفت و دکتر توفیقی در مقام مشاور عالی ایشان ایفای نقش می‌کند اما آقای فرجی دانا باید بداند که البته می‌داند و آن اینکه از دانشگاه‍‌ها خبر می‌رسد فضای امنیتی همچنان تداوم دارد و این با شعار اعتدالی دولت همخوانی ندارد. از سوی دیگر وزیر محترم علوم باید به عنوان متولی نهاد دانشجویی از فعالیت‌های دانشجویی حمایت کند و اجازه ندهد دانشجوی وی ما‌ه‌های متوالی در زندان انفرادی به جرم فعالیت دانشجویی محبوس باشد و احکام سنگین دریافت کند .مانند مریم شفیع پورها زیاد هستند و وزیر محترم علوم تا دیر نشده باید به داد آنها برسد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: