نهادگرایی و ثبات سیاسی در فضای تازه

نهادگرایی و ثبات سیاسی در فضای تازه

دکتر ابراهیم متقی» حادثه سقوط بالگرد برخی از مقامات عالی سیاسی و راهبردی ایران بر اساس نشانه‌هایی از «ابهام امنیتی» تعریف می‌شود.
ايران و امريكا و ديپلماسي غيرمستقيم

ايران و امريكا و ديپلماسي غيرمستقيم

حسین ربیعی» مطابق ادعاها و شواهد، عرصه ميدان و ديپلماسي، هر دو هر به صورت غيرمستقيم توسط اين دو كشور و از طريق نمايندگان‌شان مديريت مي‌شود
دوشنبه ۰۷ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 27
کد خبر: ۲۰۰۲۰
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۰
فرماندار سقز خبر داد

پیگیری راه‌اندازی ۲ بازارچه موقت مرزی در سقز

فرماندار شهرستان سقز گفت:به منظور افزایش درآمد مرزنشینان بخش سرشیو سقز و بهبود وضع معیشت آنان، راه اندازی ۲ بازارچه موقت مرزی در شهرستان سقز در حال پیگیری است.
تدبیر24: نادر فخری صبح امروز در جلسه شورای کشاورزی شهرستان سقز فرماندار و رئیس شورای کشاورزی شهرستان سقز با اشاره به اهمیت بخش کشاورزی در اقتصاد کشور اظهار کرد: 5 میلیون مترمکعب آب برای آبیاری زمین های کشاورزی شهرستان سقز اختصاص یافته است.
وی با اشاره به بهره‌مندی کم شهرستان سقز از آب سدها و سایر منابع آبی برای تبدیل زمین‌های دیم به آبی خواستار تلاش برای دفاع از حق آب کشاورزان، احیای حقابه های سنتی، ایجاد حقابه‌های سنتی در سدهای در دست ساخت در محدوده زمین های کشاورزی شهرستان و مدیریت این امر و تبدیل زمین های آبی به آبیاری بارانی و قطره‌ای شد.
فرماندار شهرستان سقز تصریح کرد: باید تلاش شود میزان بهره‌برداری و استفاده روستائیان از آب سدهای شهرستان و سدهای در دست ساخت بیشتر شود تا در زمینه آبیاری تحت فشار هم اقدامات خوبی صورت گیرد.
وی با تشریح اهمیت منابع آب در توسعه بخش کشاورزی گفت: 585 میلیون متر مکعب مجوز بهره برداری از  آب روان در شهرستان وجود دارد که در راستای استفاده بهینه از آن، برنامه ریزی و اقدامات لازم در حال انجام است.
فخری افزود: باید از تمام ظرفیت‌های قانونی برای افزایش و ارتقای رضایتمندی مردم استفاده و تلاش نمود تا با نگاه توسعه‌ای و با اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و توجه به ظرفیت‌های شهرستان و منابع انسانی، کارهای اساسی صورت گیرد.
وی خواستار اتخاذ تدابیر لازم توسط اعضا برای بهره مندی بیشتر از منابع و ظرفیت های شهرستان در راستای تولید ثروت و ایجاد اشتغال شد و گفت: حمایت و پشتیبانی از سرمایه‌های مادی و معنوی ارزشمند شهرستان سبب افزایش درآمد مردم و رونق اقتصادی و شکوفایی هرچه بیشتر خواهد شد.
فرماندار شهرستان سقز با اشاره به اینکه به منظور افزایش در آمد مرزنشینان بخش سرشیو و بهبود وضع معیشت آنان، راه اندازی دو بازارچه موقت مرزی در شهرستان سقز در حال پیگیری است از تلاش های استاندار کردستان،معاون سیاسی امنیتی استاندار، نماینده مردم شهرستان‌های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی و فرمانده هنگ مرزی استان در این راستا تقدیر کرد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سقز نیز در این جلسه 7 هکتار بیشترین سطح زیر کشت را به خود اختصاص داده‌اند.
محمد پیشداد افزود: محدودیت منابع آبی مطمئن و کاهش نزولات آسمانی، پایین بودن توان مالی باغداران و نداشتن سابقه طولانی فرهنگ باغداری از مهم‌ترین مشکلات حوزه باغداری در شهرستان سقز است.
وی موقعیت جغرافیایی مناسب از نظر اقلیم و هم‌جواری با چند استان و کشور عراق برای صادرات محصولات باغی را از مهم‌ترین نقاط قوت باغداری در شهرستان برشمرد و ارتقای سطح علمی باغداران،واگذاری تسهیلات بانکی کم بهره و طولانی مدت،احداث سردخانه و صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات باغی در منطقه،تامین و تخصیص اعتبار لازم برای خرید انواع نهال‌های مورد نیاز را از مهم ترین راهکارها و پیشنهادها برای پیشرفت و توسعه باغداری شهرستان سقز دانست.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: