نهادگرایی و ثبات سیاسی در فضای تازه

نهادگرایی و ثبات سیاسی در فضای تازه

دکتر ابراهیم متقی» حادثه سقوط بالگرد برخی از مقامات عالی سیاسی و راهبردی ایران بر اساس نشانه‌هایی از «ابهام امنیتی» تعریف می‌شود.
ايران و امريكا و ديپلماسي غيرمستقيم

ايران و امريكا و ديپلماسي غيرمستقيم

حسین ربیعی» مطابق ادعاها و شواهد، عرصه ميدان و ديپلماسي، هر دو هر به صورت غيرمستقيم توسط اين دو كشور و از طريق نمايندگان‌شان مديريت مي‌شود
سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 21
کد خبر: ۲۰۳۳۸
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۶

آنچه درمورد داروی خواب‌آور نمیدانید

در برخی موارد مشاهده شده است که مصرف نامناسب داروهای آرام بخش حتی موجب اقدام به خودکشی شده است.
تدبیر24: به گزارش شفاف، تحقیقات نشان می دهند مصرف نابجای داروهای خواب‌آور و آرام‌بخش می‌تواند احتمال مرگ را تا 36 درصد افزایش دهد.

ابرای انجام این مطالعه که در کبک کانادا انجام شده است، 14000 فرد 18 تا 102 ساله به مدت 12 سال مورد بررسی قرار گرفتند. نتایج نشان داد داروهای آرام بخش و خواب آور اگر به طور صحیح و تحت نظر پزشک مصرف نشوند، می توانند سرعت واکنش بدن، تعادل، سطح هوشیاری و هماهنگی عضلات و حرکات بدن را تحت تاثیر قرار دهند، بنابراین خطر سقوط و زمین خوردن به ویژه در سنین بالا افزایش می یابد. این داروها همچنین به دلیل تاثیر بر سیستم عصبی مرکزی ممکن است تنفس در حین خواب را نیز دچار اختلال نموده و خطر آپنه (ایست تنفسی) را افزایش دهند. در برخی موارد مشاهده شده است که مصرف نامناسب داروهای آرام بخش حتی موجب اقدام به خودکشی شده است.

این محققان توصیه می کنند در صورتی که دچار اختلالات روحی و بی خوابی هستید، از مصرف خودسرانه داروهای آرام بخش دوری کنید و برای درمان مناسب به روانپزشک مراجعه نمایید.
شرح و نتایج این مطالعه در نشریه روانپزشکی به چاپ رسیده است.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: