نهادگرایی و ثبات سیاسی در فضای تازه

نهادگرایی و ثبات سیاسی در فضای تازه

دکتر ابراهیم متقی» حادثه سقوط بالگرد برخی از مقامات عالی سیاسی و راهبردی ایران بر اساس نشانه‌هایی از «ابهام امنیتی» تعریف می‌شود.
ايران و امريكا و ديپلماسي غيرمستقيم

ايران و امريكا و ديپلماسي غيرمستقيم

حسین ربیعی» مطابق ادعاها و شواهد، عرصه ميدان و ديپلماسي، هر دو هر به صورت غيرمستقيم توسط اين دو كشور و از طريق نمايندگان‌شان مديريت مي‌شود
پنجشنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 23
کد خبر: ۲۲۰۶۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۸

کاهش محبوبیت اولاند در فرانسه

در صورتی که اولاند که تنها 17 درصد را در این نظرسنجی به دست آورده بخواهد در مقابل لوپن در دور دوم این انتخابات حضور یابد 54 درصد آرا را کسب می‌کند و لوپن که خود مخالف مهاجرت و اتحادیه اروپاست، 46 درصد را کسب خواهد کرد.
تدبیر24:  نظرسنجی جدید از مردم فرانسه مشخص کرد، اگر در همین چند روز آتی انتخابات ریاست جمهوری در این کشور برگزار شود، رئیس جمهور کنونی فرانسه در مقابل رئیس جمهور سابق و رهبر حزب راست افراطی شکست می‌خورد.

به نقل از صدای روسیه، در این نظرسنجی که توسط موسسه "آپینیون وی” صورت گرفت،‌ مشخص شد که میزان محبوبیت فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه از زمان به دست گرفتن پست ریاست جمهوری در دو سال قبل به شدت کاهش یافته و علت آن خشم مردم از شکست وی در مقابله با بحران مالی، انجام اقدامات برای رشد اقتصادی و کاهش نرخ بیکاری است.

این نظرسنجی همچنین نشان داد، اولاند که دوره نخست ریاست جمهوری‌اش ۲۰۱۷ به پایان می‌رسد، تنها ۱۹ درصد از حمایت مردم برخوردار است در حالی که میزان رای به نیکولا سارکوزی، رئیس جمهور سابق فرانسه ۲۹ درصد و مارین لوپن، رهبر حزب راست افراطی ۲۵ درصد است.

این نظرسنجی نشان داد، در دور دوم انتخابات محلی که قرار است هفته آتی میان لوپن از حزب جبهه ملی و سارکوزی صورت گیرد، رئیس جمهور سابق فرانسه ۶۷ درصد را در مقابل ۳۳ درصد لوپن به دست می‌آورد.

در صورتی که اولاند که تنها ۱۷ درصد را در این نظرسنجی به دست آورده بخواهد در مقابل لوپن در دور دوم این انتخابات حضور یابد ۵۴ درصد آرا را کسب می‌کند و لوپن که خود مخالف مهاجرت و اتحادیه اروپاست، ۴۶ درصد را کسب خواهد کرد.

"برونو ژانبار” تحلیل‌گر این موسسه نظرسنجی گفت: این اولین باری است که یک رئیس جمهور در چنین دردسری گرفتار می‌شود و جبهه ملی که یک حزب راست افراطی است در موضعی قدرتمند در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری قرار دارد.

حزب سوسیالیست اولاند ماه گذشته میلادی در انتخابات محلی فرانسه ضربه شدیدی در مقابل حزب مخالف راست میانه و حزب مارین لوپن خورد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
صالح
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
0
1
خب معلومه...ایشون شعارهای سوسیالیستی داد و با این شعارها انتخاب شد... اما بعد از انتخاب شدندش حتی از سارکوزی هم راستی تر شده...
نظر شما: