نهادگرایی و ثبات سیاسی در فضای تازه

نهادگرایی و ثبات سیاسی در فضای تازه

دکتر ابراهیم متقی» حادثه سقوط بالگرد برخی از مقامات عالی سیاسی و راهبردی ایران بر اساس نشانه‌هایی از «ابهام امنیتی» تعریف می‌شود.
ايران و امريكا و ديپلماسي غيرمستقيم

ايران و امريكا و ديپلماسي غيرمستقيم

حسین ربیعی» مطابق ادعاها و شواهد، عرصه ميدان و ديپلماسي، هر دو هر به صورت غيرمستقيم توسط اين دو كشور و از طريق نمايندگان‌شان مديريت مي‌شود
چهارشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 22
کد خبر: ۲۲۷۸۳
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۸

کاهش بارندگی، کمبود آب را در مازندران تشدید کرد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری مازندران گفت: کاهش بارندگی با اثرگذاری بر منابع زیر زمینی، کمبود آب را در مناطق مختلف استان تشدید کرده است.
ذبیح الله ذاکری روز یکشنبه در نشست با فرمانداران شهرستان های نور ، محمود آباد و سوادکوه شمالی افزود: بررسی های صورت گرفته نشان می دهد که بارندگی در مازندران در سال آبی جاری 27 درصد کاهش یافته است.
 
وی ادامه داد: این وضعیت سبب کاهش ذخیره آب چاه ها و سفره های زیرزمینی شده است که 90 درصد آب آشامیدنی استان از آنها تامین می شود.
 
مدیرعامل شرکت آبفای مازندران گفـت: به لحاظ تامین آب آشامیدنی در بیشتر شهرهای استان با مشکلاتی مواجه هستیم و برای رفع این معضل تلاش بیش از پیش مسوولان برای تکمیل و بهره برداری از سدها ضروری است.
 
وی افزود : با تکمیل و بهره برداری از سدهای در دست اجرا، بخش زیادی از مشکلات مربوط به کمبود آب آشامیدنی در مناطق مختلف استان رفع می شود.
 
وی گفـت: در صورت تخصیص اعتبار لازم ، چند دستگاه دیزل ژنراتور برای تاسیسات آبی غرب مازندران خریداری خواهد شد.
 
هم اکنون 9 سد در مازندران در حال بهره برداری بوده و چند سد جدید نیز در دست ساخت است.
 
شرکت آب و فاضلاب شهری مازندران حدود 900 هزار مشترک را زیر پوشش دارد.
 
مازندران دارای 147 شاخه رودخانه، یک هزارو 798 سردهنه کشاورزی ،48 رشته قنات، هفت هزارو 394 دهنه چشمه و763 قطعه آب بندان است.
 
بیش از 70 هزار حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق مجاز در استان مازندران وجود دارد که به طور میانگین سالانه حدود 2/1 میلیارد مترمکعب آب از آنها برداشت می شود. ک/3
برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: