نهادگرایی و ثبات سیاسی در فضای تازه

نهادگرایی و ثبات سیاسی در فضای تازه

دکتر ابراهیم متقی» حادثه سقوط بالگرد برخی از مقامات عالی سیاسی و راهبردی ایران بر اساس نشانه‌هایی از «ابهام امنیتی» تعریف می‌شود.
ايران و امريكا و ديپلماسي غيرمستقيم

ايران و امريكا و ديپلماسي غيرمستقيم

حسین ربیعی» مطابق ادعاها و شواهد، عرصه ميدان و ديپلماسي، هر دو هر به صورت غيرمستقيم توسط اين دو كشور و از طريق نمايندگان‌شان مديريت مي‌شود
چهارشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 22
کد خبر: ۲۴۸۹۹
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۰

انتظار می‌رفت برخورد با روزنامه‌نگاران خاتمه یابد

برخوردهایی که اخیرا با روزنامه نگاران می‌شود در جهت تضعیف وزیر ارشاد باشد و برخی می‌خواهند با چنین برخوردهایی با رویه اعتدالی وزارت ارشاد و دولت مقابله کنند.
تدبیر24: علیرضا خامسیان در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی سلام نو با اشاره به بازداشت یکی از روزنامه‌نگاران در هفته گذشته، گفت: انتظار این بود در فضای اعتدالی شکل گرفته بعد از انتخابات ۲۴ خرداد ۹۲ برخی رویه‌هایی که در دوره پیشین از جمله برخورد با روزنامه نگاران بود خاتمه یابد. اما متاسفانه برخی نه تنها همراه با فضای اعتدالی نیستند، بلکه اقداماتشان نشان از عزم جدی آن‌ها برای مقابله با رویه اعتدالی دولت است.

وی با بیان اینکه نحوه برخورد با روزنامه نگاران باید ضابطه‌مند باشد، خاطرنشان کرد: به دلیل تعدد نهادهای تصمیم‌گیر برای ‌مطبوعات و روزنامه نگاران، متاسفانه هر از چندگاهی شاهد اینگونه برخورد‌ها هستیم و تا مدت طولانی هیچ نهادی مسئولیت بازداشت یک روزنامه نگار را بر عهده نمی‌گیرد.

این فعال رسانه‌ای ادامه داد: هر شخص در هر شغلی که باشد در صورت تخلف طبق سلسله مراتب، مراجع ذی صلاح بر اساس شکایت خصوصی یا شکایت مدعی‌العموم طبق روال قانونی باید با او برخورد شود. اما در حالیکه متولی مسائل مربوط به روزنامه‌نگاران وزارت ارشاد است و انجمن صنفی مطبوعات نیز با نگاه سیاسی مسئولان اجازه فعالیت ندارد، برخی نهاد‌ها بدون اطلاع رسانی دقیق مبادرت به برخورود با روزنامه نگاران می‌کنند که موجب شده است در ایران شغل روزنامه نگاری با عدم امنیت رو به رو باشد.

وی با یادآوری برخی برخورد‌ها در دولت گذشته، گفت: برخوردهایی که با روزنامه نگاران در دولت گذشته صورت می‌گرفت، اغلب با بولتن سازی برخی چهره‌های افراطی رسانه‌های منتسب به اصولگرایان انجام می‌شد که به واسطه همین بولتن‌ها و گزارشهای کذب، برخی روزنامه نگاران تا مدت‌ها در بازداشت به سر می‌بردند و در ‌‌نهایت هم بدون آنکه اتهامات آن‌ها ثابت و یا در دادگاهی حاظر شوند آزاد می‌شدند.

خامسیان تصریح کرد: به نظر می‌رسد برخوردهایی که اخیرا با روزنامه نگاران می‌شود در جهت تضعیف وزیر ارشاد باشد و برخی می‌خواهند با چنین برخوردهایی با رویه اعتدالی وزارت ارشاد و دولت مقابله کنند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: