نهادگرایی و ثبات سیاسی در فضای تازه

نهادگرایی و ثبات سیاسی در فضای تازه

دکتر ابراهیم متقی» حادثه سقوط بالگرد برخی از مقامات عالی سیاسی و راهبردی ایران بر اساس نشانه‌هایی از «ابهام امنیتی» تعریف می‌شود.
ايران و امريكا و ديپلماسي غيرمستقيم

ايران و امريكا و ديپلماسي غيرمستقيم

حسین ربیعی» مطابق ادعاها و شواهد، عرصه ميدان و ديپلماسي، هر دو هر به صورت غيرمستقيم توسط اين دو كشور و از طريق نمايندگان‌شان مديريت مي‌شود
دوشنبه ۰۷ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 27
کد خبر: ۲۷۸۱
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۱

اکران من مادر هستم در لندن

سید غلامرضا موسوی تهیه‌کننده فیلم «من مادر هستم» در گفت‌وگو با تسنیم، از اکران این فیلم در لندن خبر داد و گفت: پیش از این فیلم «من مادر هستم» ...
تدبیر24: موسوی تهیه‌کننده فیلم «من مادر هستم» از اکران این فیلم در لندن خبر داد.

سید غلامرضا موسوی تهیه‌کننده فیلم «من مادر هستم» در گفت‌وگو با تسنیم، از اکران این فیلم در لندن خبر داد و گفت: پیش از این فیلم «من مادر هستم» توسط پژمان دانایی مدیر جشنواره فیلم لندن در این شهر کران شده بود که با استقبال مردم مواجه شد.به دلیل استقبال از این فیلم، «من مادر هستم» بار دیگر در لندن اکران می‌شود. این فیلم در شهرهای دیگر انگلستان نیز پخش می‌شود.

 

سایت اینترنتی چهارمین جشنواره فیلم لندن خبر اکران فیلم «من مادر هستم» را در روز 7 سپتامبر در تئاتر «گرین وود» لندن منتشر کرده است. «من مادر هستم» فیلمی به کارگردانی فریدون جیرانی، تهیه‌کنندگی سید غلامرضا موسوی و نویسندگی لیلا لاریجانی و رحمان سیفی‌آزاد است.این فیلم در آذرماه سال پیش اکران شد. اکران این فیلم با حاشیه‌های فراوانی در ایران مواجه شد. طیف‌های مختلف فکری با اردوکشی خیابانی و تجمع مقابل وزارت ارشاد به حمایت و مخالفت با اکران این فیلم پرداختند.

 

داستان این فیلم با زنی به نام سیمین (با بازی پانته آ بهرام) شروع می شود که مشکل شدید روانی دارد و پیش دکتر روانشناس در حال بیان شرح حال خود است. فیلم کلا به یادآوری خاطرات سیمین می پردازد. سیمین پس از سالها زندگی در پاریس به ایران برمی‌گردد، همسرش سعید ( با بازی حبیب رضایی) به دلیل مصرف مشروب از دوستش نادر (با بازی فرهاد اصلانی) می خواهد که دنبال سیمین برود. از طرف دیگر نادر که معرف ازدواج سیمین و سعید بوده است، در زمان جوانی با سیمین رابطه داشته است. بعد از رفتن نادر به دانشگاه، او با هم رشته خود ناهید (با بازی هنگامه قاضیانی) آشنا شده و با او ازدواج می‌کند. این زن و شوهر هر دو وکیل و متمول هستند.در رابطه گذشته بین نادر و سیمین، سیمین باردار می‌شود و نادر از سیمین می‌خواهد بچه را سقط کند. سقط باعث مشکلات جسمی و روحی برای سیمین می‌شود. این مشکلات به گونه‌ای است که سیمین دیگر نمی تواند بچه دار شود. حالا سیمین از نادر متنفر است، چون هم باعث بیماری او شده و هم او را تنها گذاشته و با او ازدواج نکرده است.حاصل ازدواج ناهید و نادر، آوا ( با بازی باران کوثری) است. آوا در یک گروه موسیقی است. سعید با خانواده نادر رابطه نزدیکی دارد، به گونه‌ای که آوا به او عمو می گوید. او همیشه در خانه نادر است. نادر و سعید هر دو اهل مشروب هستند. سعید پس از مصرف مشروب، در حال مستی به آوا تجاوز می‌کند. آوا بعد از بهوش آمدن، قصد خودکشی می‌کند اما سعید او را به بیمارستان می رساند. آوا دلیل اقدام به خودکشی خود را از همه مخفی کرده و از سعید انتقام می‌گیرد و او را می کشد. در دادگاه سیمین به عنوان همسر مقتول و به دلیل نفرت از نادر و انتقام گیری از او، رضایت نمی‌دهد تا آوا اعدام شود. پس از اعدام آوا، وجدان سیمین او را آزار می دهد و او دچار بیماری روانی می‌شود.

 

مخالفان اکران این اثر مدعی بودند«من مادر هستم» از بسیاری خطوط قرمز اخلاقی جامعه عبور کرده است.در مقابل موافقان فیلم هم معتقد بودند که این نمایشی واقعی از بخشی از جامعه معاصر ایران است.

منبع: شبکه ایران

اکران  ، فیلم  ، جیرانی

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: