نهادگرایی و ثبات سیاسی در فضای تازه

نهادگرایی و ثبات سیاسی در فضای تازه

دکتر ابراهیم متقی» حادثه سقوط بالگرد برخی از مقامات عالی سیاسی و راهبردی ایران بر اساس نشانه‌هایی از «ابهام امنیتی» تعریف می‌شود.
ايران و امريكا و ديپلماسي غيرمستقيم

ايران و امريكا و ديپلماسي غيرمستقيم

حسین ربیعی» مطابق ادعاها و شواهد، عرصه ميدان و ديپلماسي، هر دو هر به صورت غيرمستقيم توسط اين دو كشور و از طريق نمايندگان‌شان مديريت مي‌شود
سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 21
کد خبر: ۲۹۰۳۱
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۱

بومی‌سازی 8هزار قطعه در شرکت فولاد

مدیر برنامه ریزی استراتژیک شرکت فولاد خوزستان گفت: تاکنون بیش از هشت هزار قطعه و تجهیزات مهم فرآیند فولادسازی در این شرکت بومی سازی شده است.
تدبیر24: ˈمهران عباس زادهˈ شامگاه سه شنبه در جمع خبرنگاران در اهواز، احداث نخستین کارخانه تولید آهن اسفنجی به روش احیای مستقیم، ساخت کوره های پاتیلی 100 درصد ایرانی و نخستین ترانسفورماتور کوره پاتیلی در کشور را از افتخارات شرکت عنوان کرد و افزود: بیشتر قطعات بومی سازی شده مربوط به ساخت این کارخانه و کوره هاست.

وی گفت: بسیاری از پروژه های بومی سازی در فولاد خوزستان برای نخستین بار در کشور تحقق یافته اند.

عباس زاده با اشاره به بهره برداری شرکت در سال 68 با سرمایه ثبت شده هشت هزار میلیارد ریال افزود: شاخص های مالی اقتصادی شرکت در سال های اخیر روند مطلوب داشته و در همین چارچوب با افزایش ارزش بازار سهام شرکت در امسال پیش از بستن نماد ˈفخوزˈ ارزش بازار فولاد خوزستان حدود 76هزار و 920میلیارد ریال برآورد شده است.

وی گفت: ظرفیت اسمی شرکت فولاد خوزستان از یک میلیون و 500هزار تن شمش فولاد در سال 68 هم اینک به سه میلیون و 700هزار تن رسیده و در مجموع 25درصد تولید فولاد خام کشور را به خود اختصاص می دهد.

وی از افزایش ظرفیت تولید شمش شرکت تا پنج میلیون تن در سال 95 خبر داد و افزود: در افق سال 1404 و با دستیابی به تولید 54میلیون و 600هزار تن انواع محصولات و 13میلیون و 600هزار تن شمش، فولاد خوزستان یکی از بزرگترین تولید کننده های محصولات نیمه نهایی و نهایی فولاد در منطقه خواهد شد.

وی گفت:تولید شمش فولاد این شرکت در سال 92، 1.6درصد نسبت به سال 91 و 63درصد نسبت به سال 86 که دو میلیون و 175هزار تن بود، رشد دارد.

وی با بیان اینکه در مقابل این میزان افزایش تولید 50درصد نیز از میزان آلایندگی کارخانجات این شرکت کاسته شده افزود: در چارچوب استقرار نظام مدیریت زیست محیطی در شرکت تاکنون عملیات اجرایی 73پروژه کنترل آلودگی با سرمایه گذاری افزون بر یک هزار و 211میلیارد ریال تکمیل شده و 12پروژه دیگر نیز با 285میلیارد ریال اعتبار در دست اجراست.

مدیر برنامه ریزی استراتژیک شرکت فولاد خوزستان از مهمترین برنامه های زیست محیطی انجام شده در شرکت به احداث تصفیه خانه پساب صنعتی با ظرفیت اولیه سه هزار متر مکعب در ساعت و پروژه حفاظت از رودخانه کارون با 31میلیارد و 754هزار یورو که پارسال به بهره برداری رسید اشاره کرد.

وی توسعه فضای سبز و احداث تپه سبز در سایت صنعتی شرکت، بهره برداری پروژه غبارگیر کوره شماره یک بخش فولادسازی و نصب سامانه غبارگیر در بخش های مواد اولیه و احیا را از دیگر اقدام های زیست محیطی فولاد خوزستان برشمرد.

عباس زاده گفت:با توجه به پیشینه صادرات بیش از دو میلیون تن محصول به کویت و یک میلیون و 600هزار تن به چین، هم اینک این شرکت به طور مجدد حضور خود را در عرصه صادرات شروع کرده و امید می رود در حوزه کشورهای تایوان، هندوستان، امارات، عمان و دیگر کشورها گسترش دهد.

وی افزود: فعالیت های صورت گرفته در سرمایه گذاری به منظور تکمیل زنجیره تامین شرکت شامل سرمایه گذاری در مجتمع فولاد شادگان در قالب طرح کارخانه های احیا و فولاد سازی است.

وی توضیح داد: مشارکت در این طرح به صورت 65درصد شرکت فولاد خوزستان و 35درصد سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو) بوده،و راه اندازی واحد احیا در سال 94 و واحد فولادسازی در سال 95 پیش بینی شده است.

عباس زاده اضافه کرد: پیش بینی مبلغ سرمایه گذاری طرح حدود 10هزار میلیارد ریال برای دستیابی به ظرفیت یک میلیون تن خواهد بود و اکنون پیشرفت آن در واحد احیا 70 و در واحد فولادسازی حدود 40درصد است.

وی ادامه داد: بیمارستان 96تخت خوابی شهدای فولاد خوزستان هم در 27هزار متر مربع مساحت و 14هزار متر مربع زیربنا در دست اجراست و تاکنون حدود 138میلیارد ریال برای آن هزینه شده است.

شرکت فولاد خوزستان بزرگترین عرضه کننده شمش فولاد در کشور در سال 68به بهره برداری رسید.

این شرکت با وسعت 8/3 کیلومتر مربع، در مجاورت شهر اهواز، مرکز خوزستان در جنوب غربی کشور، واقع است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: