نهادگرایی و ثبات سیاسی در فضای تازه

نهادگرایی و ثبات سیاسی در فضای تازه

دکتر ابراهیم متقی» حادثه سقوط بالگرد برخی از مقامات عالی سیاسی و راهبردی ایران بر اساس نشانه‌هایی از «ابهام امنیتی» تعریف می‌شود.
ايران و امريكا و ديپلماسي غيرمستقيم

ايران و امريكا و ديپلماسي غيرمستقيم

حسین ربیعی» مطابق ادعاها و شواهد، عرصه ميدان و ديپلماسي، هر دو هر به صورت غيرمستقيم توسط اين دو كشور و از طريق نمايندگان‌شان مديريت مي‌شود
پنجشنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 23
کد خبر: ۳۰۱۰۵
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۰

انتقاد مسکو از اتحادیه اروپا

مسکو اعلام کرد که تحریم های جدید اتحادیه اروپا علیه مقام های ارشد اطلاعاتی روسیه به خاطر نقش شان در بحران اوکراین خطر متوقف شدن تمامی همکاری های امنیتی را در پی دارد.
تدبیر24: وزارت خارجه روسیه روز شنبه در پاسخی خشمگینانه اعلام کرد: این اقدامات جدید اتحادیه اروپا همکاری های بین المللی در حوزه امنیتی را در معرض خطر قرار داد.

براساس گزارش ها، اتحادیه اروپا شماری از مقام های روسیه از جمله مسوولان تشکیلات امنیتی این کشور را در فهرست تحریم های خود جا داد.

اتحادیه اروپا شماری از مقام های روسیه از جمله «الکساندر بورت نیکوف» رییس سرویس اطلاعاتی فدرال روسیه و «میخائیل فرادکوف» رییس سرویس اطلاعات خارجی این کشور را در فهرست افرادی قرار داد که به موجب تحریم های تازه، دارایی آنها مسدود شده و سفرشان به اتحادیه اروپا ممنوع می شود.

در این فهرست از «رمضان قدیروف» رییس جمهوری چچن و «نیکلای پاتروشف» دبیر شورای عالی امنیت ملی روسیه نیز نام برده شده است.

به این ترتیب بروکسل نام 15 مقام روس یا اوکراینی و 18 شرکت و سازمان که به حمایت از جدایی طلبان هوادار روسیه در شرق اوکراین متهم شده اند را به فهرست سیاه خود افزوده است.

به دنبال این تحریم ها اتحادیه اروپا اعلام کرد: تحریم های بیشتر نشان می دهد که کشورهای اتحادیه اروپا روندی را در پیش گرفته اند که در آن همکاری های بین المللی روسیه در حوزه های امنیت منطقه ای و جهانی در خطر قرار گیرد.

روسیه در ادامه به وضعیت وخیم امنیتی در افغانستان، خاورمیانه و شمال آفریقا اشاره کرد که با این تحریم های اتحادیه اروپا، همکاری های روسیه با جامعه جهانی در این مناطق می تواند در مخاطره قرار گیرد.

مسکو همچنین این تحریم ها را غیرمسوولانه خواند و گفت که تاثیرات این تدابیر تنبیهی مشتاقانه از سوی تروریسم بین المللی مورد استقبال قرار خواهد گرفت.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: