انتخابات رقابتی

انتخابات رقابتی

انتخابات ریاست جمهوری تا چند وقت دیگر برگزار می‌شود اما برخلاف آنهایی که معتقدند در این انتخابات رویه‌های مرسوم تغییر خواهد کرد و شرایط برای انتخاباتی رقابتی و خوب فراهم خواهد شد، اما به نظر نمی‌رسد که تا کنون شورای نگهبان رویه‌های گذشته خود را تغییر دهد.
کشور ملک مطلق رادیکال‌ها نیست

کشور ملک مطلق رادیکال‌ها نیست

فاطمه راکعی» یک طیف تندرو از جناح راست، تصور می‌کنند که کشور فقط ملک طلق رادیکال‌ها است و مردم سهم و نقشی در آن ندارند. اما واقع آن است که کشور متعلق به همه مردم با تفکرات مختلف است.
سه‌شنبه ۰۸ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 28
کد خبر: ۳۰۷۵۱
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۲

سالی ۳۱ میلیون دلار هزینه بوتاکس در تهران

بوتاکس در ایران به یکی از پرطرفدارترین عملهای زیبایی تبدیل شده به طوری که توجه رسانه های خارجی را نیز جلب کرده است.
تدبیر24: عمل زیبایی بوتاکس در ایران جزو بالاترین عملهای زیبایی محسوب می شودو  رسانه های خارجی بارها درباره افزایش عمل های جراحی زیبایی درایران نوشته اند. این بار اما توجه این رسانه ها به بوتاکس به مردان ایرانی جلب شده است. سایت المانیتور در گزارشی می نویسد اگرچه مردان ایرانی به طور سنتی زمان زیادی را صرف رسیدگی به ظاهر خود می کنند . اخیرا عمل های جوان سازی چون بوتاکس نیز به  میان مردان راه یافته و به طور فزاینده ای پرطرفدار شده است.

سایت المانیتور به عمل زیبایی بوتاکس در میان سیاستمداران رئیس جمهورهای سابق ایران از جمله احمدی نژاد اشاره  کرده است.

طبق اعلام  وزارت بهداشت در سال گذشته عمل های زیبایی و جوانسازی ۲۰ درصد دربین مردان افزایش یافته است. یک مرد ۵۲ ساله آرشیتکت به المانیتور می گوید که به طور مداوم به مطب دکتر پوست برای دریافت تزریق بوتاکس مراجعه می کند . این مرد می گوید به دنبال انتخاب این رویکرد زیبایی توسط همسرش ، او نیز بوتاکس را انتخاب کرده است. به گفته "مجید ابهری” جامعه شناس گرایش تازه مردان ایرانی به بوتاکس بیانگر عقده های روانی در مردانی است که خود را زشت تصور می کند. این جامعه شناس معتقد است ۶۰ درصد از مردان ایرانی به استفاده از بوتاکس تمایل دارند زیرا باور دارند بوتاکس آنها را زیباتر و ثروتمند نشان می دهد که برای ازدواج عاملی مثبت است . این جامعه شناس می گوید از دیگر دلایل این عمل اعتماد به نفس پایین و از دست رفتن ارزشهای دینی اجتماعی ذکر کرده است.

آمارهای رسمی نشانگر آن است که تعداد مراجعه کنندگان به متخصصین پوست در سال گذشته روزی دو تا سه هزار نفر بوده اند و تعداد مردان علاقه مند به تزریق بوتاکس به طرز قابل توجهی افزایش داشته است. آمارها نشان داده اند در دوسال گذشته میانگین ۳۱ میلیون دلار در سال برای تزریق بوتاکس در تهران پرداخته شده است.

پیشتر رسانه های خارجی از ایران به عنوان پایتخت عمل جراحی بینی در جهان یاد کرده اند . روزنامه گاردین با اشاره به وسواس ایرانی ها در اعمال جراحی زیبایی نوشت این تمایل شدید باعث رونق صنعت جراحی زیبایی در کشور شده است و با وجود تورم بالا در کشور مراجعه به کلینیک های جراحی پلاستیک افزایش داشته است.



بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: