نهادگرایی و ثبات سیاسی در فضای تازه

نهادگرایی و ثبات سیاسی در فضای تازه

دکتر ابراهیم متقی» حادثه سقوط بالگرد برخی از مقامات عالی سیاسی و راهبردی ایران بر اساس نشانه‌هایی از «ابهام امنیتی» تعریف می‌شود.
ايران و امريكا و ديپلماسي غيرمستقيم

ايران و امريكا و ديپلماسي غيرمستقيم

حسین ربیعی» مطابق ادعاها و شواهد، عرصه ميدان و ديپلماسي، هر دو هر به صورت غيرمستقيم توسط اين دو كشور و از طريق نمايندگان‌شان مديريت مي‌شود
دوشنبه ۰۷ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 27
کد خبر: ۳۰۷۷۴
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۳

مهدهای البرز ستاره‌دار نیستند

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان البرز از لزوم نصب دوربین در مهدکودک‌های استان خبرداد و گفت: به منظور نظارت بیشتر، نصب دوربین در مهدکودک‌های استان اجباری می‌شود.
تدبیر24: معصومه عباس‌زاده اظهارکرد: در حال حاضر 233 مهد کودک فعال در استان البرز وجود دارد که نظارت بر این مهدکودک‌ها توسط کارشناسان بهزیستی صورت می‌گیرد.

وی افزود: کارشناسان بهزیستی پس از بازدید از مهدکودک‌ها، حاصل بازرسی خود را در قالب گزارش به اداره کل بهزیستی البرز ارائه می‌دهند و مسئولین ذیریط پس بررسی، در صورت مشاهده تخلف موارد را به مهدکودک‌ها اعلام می‌کنند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: پس از اعلام تخلف، اداره کل بهزیستی البرز مهلتی را برای رفع تخلفات مشاهده شده تعیین می‌کند و پس از پایان این مهلت، بازرسان برای بازرسی مجدد به این مهدکودک‌ها مراجعه می‌کنند.

عباس‌زاده ادامه داد: در صورت رفع تخلف، مهدکودک مذکور می‌تواند به فعالیت خود ادامه دهد اما اگر پس از بازرسی مجدد، بازرسان گزارشی مبنی بر عدم رفع تخلف به اداره کل بهزیستی البرز ارائه دهند، پروانه فعالیت مهدکودک متخلف لغو خواهد شد.

معاون امور اجتماعی بهزیستی البرز تأکید کرد: نظارت بهزیستی البرز بر نحوه فعالیت مهدکودک‌ها به صورت جدی پیگیری می‌شود به طوری که تا کنون تعدادی از مهدکودک‌ها به علت عدم رعایت استانداردهای لازم و تخلف، لغو پروانه شده‌اند.

وی در ادامه به ضرورت نصب دوربین در مهدکودک‌های استان اشاره کرد و گفت: قبل از وقوع حادثه کودک آزاری در مهدکودک ستایش اردبیل، نصب دوربین برای مهدکودک‌ها اجباری نبود اما پس بروز این حادثه، اداره کل بهزیستی البرز به منظور پشگیری از وقوع چنین مواردی، نصب دوربین در مهدکودک‌های استان را اجباری کرده است.

این مقام مسئول ابرازکرد: مهدکودک‌ها موظف هستند علاوه بر نصب دوربین، سابقه فیلم دوربین مهد را تا یک ماه قبل نگهداری کنند تا در بازرسی‌هایی که از سوی کارشناسان بهزیستی البرز صورت می‌پذیرد، عملکرد و چگونگی فعالیت مهد به خوبی رصد شود.

عباس‌زاده در ادامه از نحوه گزینش مربیان مهد سخن به میان آورد و گفت: مربی مهد فردی موثر در زندگی کودک به شمار می‌رود؛ چرا که کودک بخش عمده‌ای از وقت خود را با مربی خود صرف می‌کند لذا این مربیان باید دارای تحصیلات مرتبط با پروش کودکان باشند تا بتوانند جنبه‌های مختلف شخصیت کودک را به خوبی رشد و پرورش دهند.

معاون اجتماعی بهزیستی البرز افزود: اگر مربیان از تحصیلات مرتبط با پرورش کودک برخوردار نباشند، موظف می‌شوند تا در دوره‌هایی که از سوی سازمان فنی حرفه‌ای و بهزیستی به منظور آمادگی برای مربیگری مهد تدارک دیده شده شرکت کنند تا فاکتورهای لازم را برای مربیگری مهد اخذ کنند.

وی تصریح کرد: متاسفانه در برخی موارد شاهد آن هستیم که مهدکودک‌ها به صورت غیرقانونی اقدام به جذب مربیانی می‌کنند که به هیچ وجه صلاحیت فعالیت در این حوزه را ندارند که این عدم صلاحیت منجر به وقوع حوادثی از قبیل حادثه کودک آزاری در مهد کودک ستایش اردبیل می‌شود.

عباس زاده در ادامه به نحوه ستاره‌بندی مهدکودک ها اشاره کرد و گفت: ستاره‌بندی مهدکودک‌ها بر اساس معیارهایی چون فعالیت‌های آموزشی و پرورشی، فضای فیزیکی مهدکودک، رعایت استانداردهای بهداشتی و تعداد کودکان مهد صورت می‌پذیرد.

این مقام مسئول یادآورشد: مهدکودک‌های استان البرز تا کنون ستاره‌بندی نشده‌اند؛ چرا که هیچکدام از این مهدکودک ها نتوانسته‌اند خود را با معیارهایی که برای ستاره‌دار شدن یک مهدکودک لازم است منطبق سازند و در حال حاضر همگی از امکانات معمولی برخوردار هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت نظارت خانواده‌ها بر نحوه فعالیت مهدکودک‌ها تاکید کرد و گفت: خانواده‌ها معمولا نسبت به مهدکودکی که فرزند خود را به آن می‌سپارند حساسیت زیادی نشان نمی‌دهند و کودک خود را بدون تحقیق از نحوه فعالیت مهد، پرسنل و امکانات مهد به اولین و نزدیک‌ترین مهدکودکی که سراغ دارند می‌سپارند.

معاون اجتماعی بهزیستی البرز اضافه کرد: والدین باید قبل از ثبت نام فرزند خود از شرایط و چگونگی رفتار و فعالیت پرسنل مهد آگاهی کامل به دست آورند و فرزند خود را به دست هر فردی نسپارند.

عباس زاده افزود: آگاهی و هوشیاری خانواده‌ها در خصوص چگونگی عملکرد مهدکودک‌ها به میزان قابل توجهی از بروز تخلفات و وقوع حوادثی از قبیل حادثه کودک آزاری مهدکودک ستایش اردبیل می‌کاهد.

وی در پایان سخنان خود به خانواده‌ها توصیه کرد تا کودکان خود را به مهدکودک‌هایی بسپارند که علاوه بر محتوای آموزشی به جنبه اخلاقی و دینی شخصیت کودکان نیز توجه داشته باشند، چرا که تقویت مفاهیم اخلاقی و دینی از همان سنین کودکی آغاز می‌شود.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: