نهادگرایی و ثبات سیاسی در فضای تازه

نهادگرایی و ثبات سیاسی در فضای تازه

دکتر ابراهیم متقی» حادثه سقوط بالگرد برخی از مقامات عالی سیاسی و راهبردی ایران بر اساس نشانه‌هایی از «ابهام امنیتی» تعریف می‌شود.
ايران و امريكا و ديپلماسي غيرمستقيم

ايران و امريكا و ديپلماسي غيرمستقيم

حسین ربیعی» مطابق ادعاها و شواهد، عرصه ميدان و ديپلماسي، هر دو هر به صورت غيرمستقيم توسط اين دو كشور و از طريق نمايندگان‌شان مديريت مي‌شود
جمعه ۰۴ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 24
کد خبر: ۳۱۰۵
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۵

علل شایع افسردگی زنان

یک کارشناس ارشد روانشناسی افسردگی را یکی از بیماری‌های روانی شایع دانست و گفت: افسردگی در زنان 10 درصد بیش از مردان است.
به گزارش تدبیر24 به نقل از ایسنا،«بهناز ذال» گفت: مشخصه‌ی اصلی افسردگی را خلق پایین دانست و گفت: از علایم افسردگی پایین بودن اعتماد به نفس، کاهش یا افزایش اشتها، وزن و خواب، خلق پایین، فکر کردن به خودکشی و مرگ است.


وی با بیان این‌که برای تشخیص افسردگی باید این علایم به مدت دو هفته در فرد دیده شود، گفت: افسردگی در زنان ۱۰ درصد بیش از مردان است.

 

این کارشناس ارشد روانشناسی گفت: وجود محدودیت، جایگاه اجتماعی پایین و وجود نقش‌های متعدد از جمله علل افسردگی در زنان است.

 

ذال با بیان این‌که افسردگی در سنین پیش از ۳۰ سالگی شایع است، گفت: ژنتیک، ناکامی‌ها، محدودیت‌ها و محیط از علل افسردگی است.

 

وی گفت: دارودرمانی، درمان شناختی، روان‌درمانی و خانواده‌درمانی از رویکردهای درمانی افسردگی است.

 

این روانشناس‌ تصریح کرد: رخوت، کندی حرکات و داشتن وضع ظاهری نامناسب از نشانه‌های فیزیولوژیکی افسردگی است.

 

وی تغییرات رفتاری، نداشتن شادابی سابق، داشتن تردید در تصمیم‌گیری‌ها، کسالت و لذت نبردن از کارهای خود را از علایم هشداردهنده‌ی افسردگی دانست.

 

منبع:زنان پرس


بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: