نهادگرایی و ثبات سیاسی در فضای تازه

نهادگرایی و ثبات سیاسی در فضای تازه

دکتر ابراهیم متقی» حادثه سقوط بالگرد برخی از مقامات عالی سیاسی و راهبردی ایران بر اساس نشانه‌هایی از «ابهام امنیتی» تعریف می‌شود.
ايران و امريكا و ديپلماسي غيرمستقيم

ايران و امريكا و ديپلماسي غيرمستقيم

حسین ربیعی» مطابق ادعاها و شواهد، عرصه ميدان و ديپلماسي، هر دو هر به صورت غيرمستقيم توسط اين دو كشور و از طريق نمايندگان‌شان مديريت مي‌شود
جمعه ۰۴ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 24
کد خبر: ۳۲۱۶۹
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۹

بازداشت 12 تروریست تکفیری

ارتش لبنان روز یکشنبه با نصب کمین در شرق شهرک عرسال این کشور موفق شد 12 عنصر مسلح سوری عضو گروه های تروریستی تکفیری داعش و جبهه النصره را بازداشت کند.
تدبیر24: تروریست های تکفیری بازداشت شده درحمله اخیر به شهرک عرسال و پایگاه های ارتش و نیروهای امنیت داخلی لبنان و اشغال 5 روزه این شهرک مشارکت داشته اند.

براساس این گزارش، گروه های تروریستی تکفیری امروز دو عضو نیروهای امنیت داخلی (پلیس) لبنان را که در جریان حمله اخیر به شهرک عرسال در شرق لبنان و نزدیک مرزهای سوریه ربوده بودند، آزاد کردند.

« مدین حسن» و « کمال المسلمانی» دو نیروی امنیت داخلی (پلیس) لبنان هستند که امروز توسط هیات علمای مسلمان لبنان تحویل مقامات لبنانی شدند.

هیات علمای مسلمان لبنان متشکل از شیوخ سلفی که دارای ارتباط با گروه های تروریستی تکفیری هستند، نقش میانجی بین آنها با دولت و ارتش لبنان را برعهده گرفته اند.

گروه های تروریستی تکفیری همچنان 19 نیروی ارتش و 15 نیروی امنیت داخلی لبنان را در اختیار دارند.

در جریان حمله تروریست های تکفیری به شهرک عرسال 19نظامی ارتش لبنان از جمله سه افسر به شهادت رسیدند .

ژنرال « جان قهوجی» فرمانده ارتش لبنان اعلام کرد که گروه های تروریستی تکفیری با مقاومت نیروهای ارتش مجبور شدند از شهرک عرسال به سوی بلندی های مشرف بر این شهرک و داخل خاک سوریه عقب نشینی کنند.

بلندی های شهرک عرسال لبنان با منطقه القلمون سوریه هم مرز است.

با وساطت هیات علمای مسلمان لبنان ، تروریست های تکفیری قبل از عقب نشینی از شهرک عرسال 3 نیروی ارتش و 3 نیروی امنیت داخلی را آزاد کرده بود.

منابع خبری اعلام کرده اند که گروه های تروریستی تکفیری از طریق هیات علمای مسلمان لبنان فهرستی از زندانیان وابسته به این گروه ها را که در زندان رومیه لبنان زندانی هستند ، تحویل مقامات لبنانی داده و خواستار معاوضه آنها با نیروهای ربوده شده امنیتی و ارتش لبنان هستند.

« عماد ابواحمد جمعه» از سرکردگان گروه های تروریستی تکفیری که ساعاتی قبل از حمله این گروه ها به شهرک عرسال بازداشت شده بود، در راس این فهرست قرار دارد.

عماد جمعه در یک ایست و بازرسی ارتش لبنان در بلندی های شهرک عرسال بازداشت شد و ساعاتی بعداز آن حمله به این شهرک و پایگاه های ارتش و نیروهای امنیت داخلی لبنان آغاز شد.

وی اعتراف کرده است که حمله به لبنان از قبل طراحی شده بوده و تروریست های تکفیری قصد داشته اند تا خود را به شمال لبنان از جمله استان عکار و تا ساحل دریای مدیترانه رسانده و امارت داعش را در این منطقه اعلام کنند.

فرمانده ارتش لبنان تاکید کرده که حمله به عرسال هیچ ارتباطی با بازداشت عماد جمعه نداشته است.

منبع: خبرگزاری ملی لبنان
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: