نهادگرایی و ثبات سیاسی در فضای تازه

نهادگرایی و ثبات سیاسی در فضای تازه

دکتر ابراهیم متقی» حادثه سقوط بالگرد برخی از مقامات عالی سیاسی و راهبردی ایران بر اساس نشانه‌هایی از «ابهام امنیتی» تعریف می‌شود.
ايران و امريكا و ديپلماسي غيرمستقيم

ايران و امريكا و ديپلماسي غيرمستقيم

حسین ربیعی» مطابق ادعاها و شواهد، عرصه ميدان و ديپلماسي، هر دو هر به صورت غيرمستقيم توسط اين دو كشور و از طريق نمايندگان‌شان مديريت مي‌شود
شنبه ۰۵ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 25
کد خبر: ۳۲۴۳۹
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۷

دولت چین خواهان آتش‌بس فوری

با تشدید خشونت‌ها در سودان جنوبی، وزیر خارجه چین از همتای سودانی خود خواست تا شرایط یک آتش‌بس فوری و گفت‌و‌گوی سیاسی را در این کشور که شدیداً به سرمایه‌گذاری کشور چین متکی است، فراهم کند.
تدبیر24: نیروهای دولت و شورشیان سودان جنوبی هفته گذشته، چند روز پس از هشدار نماینده سازمان ملل مبنی بر ایجاد تحریم با ادامه نقض آتش‌بس، درگیر شدند.

دولت چین علاوه بر اینکه بزرگترین سرمایه‌گذار در صنعت کلیدی نفت سودان جنوبی است، نقش سیاسی غیر معمولی را در این کشور ایفا کرده است.

بر اساس گزارش وزارت خارجه چین، "وانگ ایی" وزیر خارجه این کشور طی دیداری در پکن به "بارنابا ماریال بنجامین" وزیر خارجه سودان جنوبی گفت: یک آتش‌بس فوری، پیش شرط بازگشتن به صلح و ثبات در سودان جنوبی است.

وانگ ایی افزود: آغاز یک گفت‌و‌گوی سیاسی، تنها راه رسیدن به آشتی بین‌المللی برای سودان جنوبی است.

وی در ادامه گفت: دولت چین ابراز امیدواری کرد، دو طرف درگیری بتوانند در جهت یک روند جامع سیاسی حرکت کنند و در زودترین زمان ممکن به یک راه‌حل که دو طرف آن را بپذیرند، دست یابند.

وزیر خارجه چین هم‌چنین به گفته‌های بنجامین مبنی بر اهمیت پیشنهاد چین برای سودان جنوبی و تمایل دولت این کشور به پایان خشونت‌ها، اشاره کرد.

به گفته مقامات سیاسی آغاز دوباره خشونت‌ها در سودان جنوبی باعث متزلزل شدن آتش‌بسی می‌شود که در ماه مه امضا ولی توسط دو طرف نقض شد.

یک هیأت شورای امنیت سازمان ملل با سرگروهی سامانتا پاور، نماینده آمریکا در سازمان ملل در ماه جاری از سودان جنوبی بازدید کرد و به سالوا کر، رئیس جمهور این کشور و ریک مچار، رئیس شورشیان هشدار داد هر دو طرف در صورتی که نتوانند گفت‌و‌گوی صلح را انجام دهند، تحریم خواهند شد.

دولت آمریکا و اتحادیه اروپا هم‌اکنون نیز تحریم‌هایی علیه فرماندهان دو طرف به‌دلیل نقض آتش‌بس ماه ژانویه که به سرعت شکسته شد، اعمال کرده است.

ایالات متحده گفته است، در صورت ادامه نقض آتش‌بس ماه مه، اقدامات دیگری انجام خواهد داد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: