نهادگرایی و ثبات سیاسی در فضای تازه

نهادگرایی و ثبات سیاسی در فضای تازه

دکتر ابراهیم متقی» حادثه سقوط بالگرد برخی از مقامات عالی سیاسی و راهبردی ایران بر اساس نشانه‌هایی از «ابهام امنیتی» تعریف می‌شود.
ايران و امريكا و ديپلماسي غيرمستقيم

ايران و امريكا و ديپلماسي غيرمستقيم

حسین ربیعی» مطابق ادعاها و شواهد، عرصه ميدان و ديپلماسي، هر دو هر به صورت غيرمستقيم توسط اين دو كشور و از طريق نمايندگان‌شان مديريت مي‌شود
چهارشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 22
کد خبر: ۳۲۹۵۹
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۴

اوباما هولوکاست درغزه را متوقف کند

خالد مشعل رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین ˈحماسˈ روز دوشنبه، از ˈباراک اوباماˈ رییس جمهوری آمریکا خواست که هولوکاست رژیم صهیونیستی را در غزه متوقف کند.
تدبیر24: مشعل در گفت و گوی اختصاصی با پایگاه خبری ˈیاهونیوز بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی را به ˈآدولف هیتلرˈ رهبر آلمان نازی تشبیه کرد.

وی همچنین بر اساس این گزارش، از اوباما خواستار میانجیگری برای لغو محاصره نوار غزه و اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی برای برقراری آتش بس به منظور متوقف کردن هولوکاست علیه فلسطینیان شد.

این رهبر بلندپایه حماس خطاب به اوباما گفت که خواسته ما این است که شما به عنوان رهبر نیرومندترین کشور جهان از رژیم صهیونیستی بخواهید که تهاجم خود را به غزه متوقف و محاصره این باریکه ساحلی را لغو کرده و گذرگاه های مرزی را بگشاید و اقدام به بازسازی غزه نماید.

مشعل این درخواست مستقیم از اوباما را به زبان انگلیسی در پایان مصاحبه یک ساعته ای عنوان کرد که تحت اقدامات شدید امنیتی در دفتر رسانه ای حماس در دوحه پایتخت قطر برگزار شد.

وی افزود: چه فرقی میان آنچه نتانیاهو، ˈموشه یعلونˈ وزیر جنگ و ˈبنی گانتزˈ رییس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی می کنند که شامل کشتار هزاران غیرنظامی، کودک، زن و نابودی تمامی محلات و هدف قرار دادن مسجدها، بیمارستان ها و مدارس آژانس امداد و اشتغال سازمان ملل متحد است و آنچه نازی ها در دهه های 1930 و 1940 می کردند، وجود دارد.

مشعل با ابراز آمادگی حماس برای برقراری آتش بس و تمایل به متوقف کردن حملات موشکی به فلسطین اشغالی، تاکید کرد که اوباما دارای مسئولیت اخلاقی برای اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی برای متقوف کردن تهاجم به غزه است.

وی افزود: این فرصتی برای من است که پیامی برای مردم، رییس جمهوری و کنگره آمریکا بفرستم که این کشور باید به صورت اخلاقی رفتار کند.

این در حالیست که سخنگوی کاخ سفید واشنگتن از اظهارنظر در این باره خودداری کرد.

رییس دفتر سیاسی حماس افزود: آنچه مردم فلسطین برای مقاومت در برابر اشغال می کنند، جزییاتی است که من در آنها مداخله نمی کنم.

وی افزود: در گذشته حماس موشک ها و سلاح هایش را از منابع مختلف تامین می کرد، اما اکنون که انتقال این موشک ها به داخل نوار غزه بسیار دشوار شده، بیشتر آنها را خودمان در غزه می سازیم و ما در ساخت سلاح هایمان به خود اتکا داریم.

مشعل در پاسخ به پرسشی در باره شمار موشک های حماس با ابراز بی اطلاعی گفت: من رییس دفتر سیاسی هستم و سیاست ها و مواضع را هدایت می کنم و از جزییات مسائل نظامی اطلاعایی ندارم.

وی افزود: از دیدگاه ما نظامیان و شهرک نشینان در کرانه باختری متجاوزانی هستند که به طور غیرقانونی در این سرزمین های اشغال و سرقت شده زندگی می کنند و همه فلسطینیان حق مقاومت در برابر آنها را دارند.

منبع:پایگاه خبری یاهونیوز
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: