نهادگرایی و ثبات سیاسی در فضای تازه

نهادگرایی و ثبات سیاسی در فضای تازه

دکتر ابراهیم متقی» حادثه سقوط بالگرد برخی از مقامات عالی سیاسی و راهبردی ایران بر اساس نشانه‌هایی از «ابهام امنیتی» تعریف می‌شود.
ايران و امريكا و ديپلماسي غيرمستقيم

ايران و امريكا و ديپلماسي غيرمستقيم

حسین ربیعی» مطابق ادعاها و شواهد، عرصه ميدان و ديپلماسي، هر دو هر به صورت غيرمستقيم توسط اين دو كشور و از طريق نمايندگان‌شان مديريت مي‌شود
دوشنبه ۰۷ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 27
کد خبر: ۳۳۰۲۰
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۹

آغاز بازسازی نفت شهر

بخشدار سومار از آغاز عملیات اجرایی بازسازی فاز اول شهر مرزی نفت شهر از توابع این بخش در شهرستان قصرشیرین خبر داد و گفت : بزودی بازسازی این شهر آغاز خواهد شد.
تدبیر24: قدرت محمدی روز سه شنبه افزود: اعتبار مناسبی برای بازسازی واحدهای مسکونی، اداری، مراکز بهداشتی، آموزشی و فرهنگی این شهر تامین و در اختیار دستگاه های اجرایی قرار گرفته و با پیگیری های انجام شده بزودی بازسازی و ساخت اماکن فوق در این شهر به پیمانکاران واگذار می شود.

وی تصریح کرد : در فاز اول بازسازی نفت شهر ساخت مجموعه آموزشی، ورزشی، مسجد جامع، شبکه بهداشت و درمان و واحدهای مسکونی، تقویت شبکه آبرسانی و پست برق در دستور کار و اولویت است.

محمدی با بیان اینکه هم اکنون 500 خانوار نفت شهری برای بازگشت و سکونت در این شهر اعلام آمادگی کرده اند، گفت: باید شرایط را برای سکونت مردم در این شهر فراهم کنیم.

وی با اشاره به اینکه قبل از جنگ تحمیلی شهر سومار دو هزار و نفت شهر پنج هزار نفر جمعیت داشت، افزود : پس از پایان جنگ تحمیلی بخاطر شرایط موجود و حضور نیروهای نظامی و میادین مین ، بازگشت مردم به این دو شهر انجام نشد و بازسازی نیز صورت نگرفت.

محمدی از پاکسازی عمومی این منطقه از وجود مین های دوران جنگ تحمیلی خبر داد و افزود : اقدامات خوبی در حوزه مین روبی انجام شده و تقریبا همه منطقه و اراضی کشاورزی اطراف آن از وجود مین پاکسازی شده است.

به گفته وی، منطقه نفت شهر و سومار قابلیت های مهمی برای بازگشت اهالی دارند که در صورت توجه به آنها می توان امیدوار بود در آینده نه چندان دور، مردم برای سکونت و کار به این شهرها بیایند.

وی ایجاد بازارچه مرزی سومار - مندلی، وجود اراضی مرغوب کشاورزی، منابع آب مناسب و در دسترس با بهره برداری از سد کنگیر و اجرای طرح سامانه گرمسیری و اجرای طرح بزرگ کشاورزی و باغداری بانخوشاب و همچنین طرح 10 هزار هکتاری ایثارگران را از جمله ظرفیت های این بخش برای بازگشت مردم اعلام کرد.

بخشدار سومار با بیان اینکه با حضور مقتدرانه نیروهای نظامی و هنگ مرزی امنیت بسیار خوبی در مرزهای 86 کیلومتری این بخش با عراق حاکم است، یادآور شد: بازگشت اهالی منطقه علاوه بر ایجاد رونق و شکوفایی این شهر، موجب ایجاد امنیت و اشتغال پایدار خواهد شد.

محمدی مرزداران را بزرگترین سرمایه های کشور دانست و گفت: توجه به وضعیت معیشتی این قشر از مردم می تواند علاوه بر ایجاد ثبات در منطقه، به افزایش قدرت نظام اسلامی در مرزها نیز کمک کند.

بخش سومار در فاصله 90 کیلومتری شهر قصرشیرین واقع است و با کشور عراق 86 کیلومتر مرز مشترک دارد این بخش دارای دو شهر سومار و نفت شهر و 13 روستا است .

قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه بیش از 27 هزار نفر جمعیت دارد
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: