نهادگرایی و ثبات سیاسی در فضای تازه

نهادگرایی و ثبات سیاسی در فضای تازه

دکتر ابراهیم متقی» حادثه سقوط بالگرد برخی از مقامات عالی سیاسی و راهبردی ایران بر اساس نشانه‌هایی از «ابهام امنیتی» تعریف می‌شود.
ايران و امريكا و ديپلماسي غيرمستقيم

ايران و امريكا و ديپلماسي غيرمستقيم

حسین ربیعی» مطابق ادعاها و شواهد، عرصه ميدان و ديپلماسي، هر دو هر به صورت غيرمستقيم توسط اين دو كشور و از طريق نمايندگان‌شان مديريت مي‌شود
جمعه ۰۴ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 24
کد خبر: ۳۳۰۷۱
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۸

پیشروی پیشمرگه در استان نینوا

نیروهای پیشمرگه منطقه کردستان عراق، با حمایت نیروی هوایی ارتش این کشور به پیشروی خود با هدف پاکسازی استان نینوا از وجود تروریست های داعش، ادامه می دهند.
تدبیر24: نیروهای پیشمرگه پس از پاکسازی منطقه ˈکویرˈ در استان نینوا از وجود تروریست های داعش، در این منطقه مستقر شده اند و مقامات کردستان عراق از ادامه عملیات نیروهای مذکور علیه گروههای تروریستی خبر می دهند.

ˈجمال مرتکاˈ از مسؤولان امنیتی منطقه کردستان عراق به خبرنگار العالم گفت: ما برای پاکسازی مناطق کردنشینی که در کنترل تروریست ها، باقی مانده است، برنامه داریم؛ اما هیچ برنامه ای برای پاکسازی مناطق عرب نشین نداریم.

از جمله مناطقی که نیروهای پیشمرگه کرد کنترل آن را در اختیار گرفته اند، روستای ˈروشˈ از توابع منطقه حمدانیه در مجارورت منطقه کویر می باشد که تروریست های داعش در آن جولان می دادند.

فرماندهان نیروهای پیشمرگه پس از کنترل نیروهایشان بر مناطق گسترده ای در استان نینوا، تأکید کرده اند که کلیه مناطق نزدیک به شهر مخمور، به جز یک روستا از وجود تروریست ها پاکسازی شده است.

نیروهای پیشمرگه پس از درگیری های اخیر، عملا مناطق مخمور، کویر و خازر در استان نینوا را به کنترل خود در آورده اند و از ناحیه سد موصل نیز نیروهای مذکور در منطقه زمار و سایر مناطق مجاور آن، پیشروی کرده اند.
منبع: العالم
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: