نهادگرایی و ثبات سیاسی در فضای تازه

نهادگرایی و ثبات سیاسی در فضای تازه

دکتر ابراهیم متقی» حادثه سقوط بالگرد برخی از مقامات عالی سیاسی و راهبردی ایران بر اساس نشانه‌هایی از «ابهام امنیتی» تعریف می‌شود.
ايران و امريكا و ديپلماسي غيرمستقيم

ايران و امريكا و ديپلماسي غيرمستقيم

حسین ربیعی» مطابق ادعاها و شواهد، عرصه ميدان و ديپلماسي، هر دو هر به صورت غيرمستقيم توسط اين دو كشور و از طريق نمايندگان‌شان مديريت مي‌شود
دوشنبه ۰۷ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 27
کد خبر: ۳۳۸۸۰
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۳

تاکید بایدن بر تعهدات واشنگتن به ناتو

کاخ سفید اعلام کرد: معاون رئیس‌جمهوری آمریکا بار دیگر بر تعهدات آمریکا به همکاری با دفاع جمعی ناتو و در بحبوحه بحران موجود در اوکراین تاکید کرد.
تدبیر24: جو بایدن، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا در مکالمه تلفنی با آندری کیسکا، رئیس‌جمهوری اسلواکی به مساله روابط دو جانبه عمیق با این کشور تاکید کرده و از حمایت رئیس جمهوری اسلواکی برای تقویت روابط اروپا و آمریکا استقبال و از همکاری اسلواکی با ائتلاف ناتو قدردانی کرد.

در بیانیه کاخ سفید همچنین آمده است: بایدن و رئیس‌جمهوری اسلواکی درباره ضرورت تداوم اعمال تحریم‌ها علیه روسیه به خاطر اقدامات تهاجمی این کشور در امور اوکراین صحبت کردند.

در این مکالمه تلفنی رئیس جمهوری اسلواکی به مساله تغییر مسیر انتقال گاز میان اسلواکی و اوکراین که از روز سه شنبه آغاز شده است اشاره کرد و گفت که این مساله می‌تواند به اوکراین در حل نیازهای انرژی‌اش کمک کند.

روز سه شنبه همچنین باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا کشورش را به مقصد استونی ترک کرد تا با مقام‌های این کشور درباره تعهد آمریکا با وجود بحران‌های موجود در منطقه به ویژه اوکراین به گفت‌وگو بپردازد.

وی پس از استونی قرار است به انگلیس برود تا در نشست ولز مربوط به ناتو دیدار کند.

خبرگزاری ایتارتاس نیز گزارش داد: وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) قصد دارد تا در رزمایش مشترکی با نام رپید تریدنت 14 در اوکراین شرکت کند و به همین منظور 200 تن از سربازان آمریکایی در این رزمایش شرکت می‌کنند.

براساس گزارش‌ها، در این رزمایش بیش از 1100 نیروی نظامی از کشورهای جمهوری آذربایجان، کانادا، گرجستان، آلمان، مولداوی، لهستان، لیتوانی، لتونی، رومانی و انگلیس شرکت خواهند کرد.

این رزمایش از شانزدهم تا 26 سپتامبر سال جاری میلادی در اوکراین برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری شینهوا
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: