نهادگرایی و ثبات سیاسی در فضای تازه

نهادگرایی و ثبات سیاسی در فضای تازه

دکتر ابراهیم متقی» حادثه سقوط بالگرد برخی از مقامات عالی سیاسی و راهبردی ایران بر اساس نشانه‌هایی از «ابهام امنیتی» تعریف می‌شود.
ايران و امريكا و ديپلماسي غيرمستقيم

ايران و امريكا و ديپلماسي غيرمستقيم

حسین ربیعی» مطابق ادعاها و شواهد، عرصه ميدان و ديپلماسي، هر دو هر به صورت غيرمستقيم توسط اين دو كشور و از طريق نمايندگان‌شان مديريت مي‌شود
سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 21
کد خبر: ۳۴۲۵۱
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۵

لغو سفر وزیرکشور لبنان به قطر

«نهاد المشنوق» وزیر کشور لبنان سفرش به کشور قطر را بدنبال جنایت جدید گروه تروریستی تکفیری داعش، ملتهب شدن اوضاع امنیتی شهرک عرسال و بلندی های آن و تشدید اعتراض های مردمی از شمال تا جنوب لبنان لغو کرد.
تدبیر24: دفتر رسانه ای وزارت کشور لبنان شامگاه شنبه با صدور بیانیه ای، اعلام کرد که نهاد المشنوق تصمیم گرفت برای پیگیری از نزدیک شرایط ملتهب امنیتی منطقه عرسال و تحولات سریع لبنان سفرش به قطر را لغوکند.

المشنوق قرار بود امروز(یکشبنه) برای شرکت در جلسه کمیته ای متشکل از وزیران برخی کشورهای عرب به قطر سفرکند.

دراین جلسه قرار است وزیران کشور 7 کشورعربی برای بررسی و تصمیم گیری در باره شرایط اعطای جایزه ویژه موفقیت های امنیتی به نام « نایف بن عبدالعزیز» شاهزاده سعودی که اخیرا درگذشته است، شرکت کنند.

گروه تروریستی تکفیری داعش روز شنبه « عباس مدلج» دومین نظامی ربوده شده لبنانی را به بهانه اینکه قصد فرار داشته است، سر برید.

این گروه تروریستی تکفیری قبلا هم «علی السید» یک نظامی دیگر ربوده شده لبنانی را سر بریده بود.

در بیانیه گروه تروریستی تکفیری داعش ادعا شده است: یک نظامی لبنانی هنگامی که تلاش داشت از زندانش فرار کند، نیروهای ما او را متوقف کردند و سرنوشتش، « بریده شدن سر» بود.

گروه های تروریستی تکفیری داعش و جبهه النصره حدود یک ماه قبل به شهرک عرسال در شرق لبنان و نزدیک مرزهای سوریه حمله و به مدت 5 روز آن را اشغال کردند.

این گروه های تروریستی تکفیری 28 نظامی لبنانی را ربوده و گروگان گرفته اند.

داعش و جبهه النصره تهدید کرده اند که اگر دولت لبنان به مطالبات آنها پاسخ مثبت ندهد، نظامیان ربوده شده بویژه شیعه را یکی بعداز دیگر سر می برند.

براساس این گزارش، رسانه های لبنانی هم خبردادند که شامگاه شنبه درگیری های شدیدی با استفاده از توپخانه و موشک در وادی الرعیان بلندی های عرسال در شرق لبنان و نزدیک مرزهای سوریه شروع شده است.

منابع خبری گفته اند که این درگیری ها بین ارتش سوریه و نیروهای حزب الله با عناصر مسلح گروه های تکفیری تروریستی داعش و جبهه النصره رخ داده است.

مردم لبنان از شمال تا جنوب و برخی مناطق بیروت از جمله ضاحیه جنوبی در اعتراض به ادامه جنایات گروه های تروریستی تکفیری داعش و جبهه النصره و بریدن سر نظامیان ربوده شده و همچنین در حمایت از ارتش با آتش زدن لاستیک خودروها اکثر خیابان های اصلی را مسدود کرده اند.

معترضان خشمگین همچنین جاده اصلی بین شهرک اللبوه در منطقه بقاع با شهرک عرسال را بسته اند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: