نهادگرایی و ثبات سیاسی در فضای تازه

نهادگرایی و ثبات سیاسی در فضای تازه

دکتر ابراهیم متقی» حادثه سقوط بالگرد برخی از مقامات عالی سیاسی و راهبردی ایران بر اساس نشانه‌هایی از «ابهام امنیتی» تعریف می‌شود.
ايران و امريكا و ديپلماسي غيرمستقيم

ايران و امريكا و ديپلماسي غيرمستقيم

حسین ربیعی» مطابق ادعاها و شواهد، عرصه ميدان و ديپلماسي، هر دو هر به صورت غيرمستقيم توسط اين دو كشور و از طريق نمايندگان‌شان مديريت مي‌شود
جمعه ۰۴ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 24
کد خبر: ۳۴۹۳
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۰

سفارش چوبه دار برای قاتل رفیق

نفس یک مجرم پیشینه‌دار که دوستش را در شرق پایتخت از پا درآورده بود به شماره افتاد.

به گزارش تدبیر24 به نقل از فرهیختگان، عصر هفتم فروردین ۱۳۸۵ تلفن کلانتری ۱۴۴ تهرانپارس به صدا درآمد و به افسر نگهبان خبر رسید مرد ۳۵ ساله‌ای به نام «سعید- ط» در خانه‌اش از پا درآمده است. «سعید» پیش از مرگش گفته بود یکی از دوستانش به نام «مصطفی- ق» او را با چاقو زده است.

«مصطفی- ق» دزد پیشینه‌دار بود. چند سال پیش چهار انگشت دست وی با حکم دادگاه قطع شده بود. در حالی که سه ماه از جنایت گذشته بود «مصطفی- ق» در «نارمک» تهران ردیابی و بیستم تیر ۱۳۸۵ بازداشت شد. این مجرم با دیدن مدرک‌های دادگاه‌پسند کشتن «سعید» را گردن گرفت و صحنه جنایت را بازسازی کرد. به این ترتیب کیفرخواست صادر و به شعبه ۷۴ دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد.

در نشست رسیدگی به این ماجرا که بیست و هشتم مهر ۱۳۸۷ تشکیل شد «مصطفی- ق» اظهار داشت: در خانه «سعید» میهمان بودم که او اسیر وسوسه‌های شیطانی شد. رفیقم می‌خواست آزارم بدهد که چاقو کشیدم و چند ضربه به سینه‌اش زدم. همان موقع از خانه «سعید» فرار کردم اما تعقیبم کرد و سرانجام جلوی در به زمین افتاد.

در پایان آن نشست، هیات قضایی به اتفاق آرا «مصطفی- ق» را به قصاص نفس (اعدام با طناب دار) محکوم کرد. دیروز رای به تایید شعبه ۱۱ دیوان‌عالی کشور رسید و ضرباهنگ قصاص قاتل «سعید» به صدا درآمد.


 
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: